کد خبر : 50522

چرا آستون مارتین ویکتور خودروی مهمی است؟

چرا آستون مارتین ویکتور خودروی مهمی است؟

خودروساز بریتانیایی آستون مارتین یکی از فعالان قدیمی صنعت خودرو در عرصه ساخت ابرخودروها بوده و همواره محصولات این شرکت را با فیلم‌های جیمز باند شناخته‌ایم.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، این شرکت زیرمجموعه‌ای به نام Q دارد که بر سفارشی سازی محصولات آستون مارتین تمرکز دارد. حال این زیرشاخه یک نسخه به نام آستون مارتین ویکتور ساخته که نمونه بهبود یافته از آستون مارتین One-77 محسوب می‌شود.

آستون مارتین ویکتور ادای احترامی به آستون مارتین ونتیج V8 محسوب می‌شود که در دهه هفتاد و هشتاد میلادی توسط این شرکت به تولید می‌رسید.

می‌توان گفت که زیرمجموعه Q کار خود را در ادای احترام به خوبی انجام داده و تنها به چند تغییر ظاهری کوچک همچون نصب کیت بدنه یا تغییر تزئینات داخلی اکتفا نکرده است. زیر کاپوت این نماد مهندسی بریتانیایی، یک تغییر شگرف در انتظار مخاطبان خواهد بود.

موتوری از کازوورث زیر کاپوت آستون مارتین ویکتور

آستون مارتین ویکتور به یک پیشرانه ۷.۳ لیتری V12‌ تنفس طبیعی مجهز است که پیش‌تر آن را روی آستون مارتین One-77 نیز دیده بودیم. با این وجود این پیشرانه اکنون توسط شرکت موتورسازی کازوورث تقویت شده است.

شرکت موتورسازی کازوورث که یکی از مشهورترین سازندگان پیشرانه در جهان است، موفق شده تا توان پیشرانه ویکتور را به ۸۳۶ اسب‌بخار و گشتاور آن را به ۸۲۱ نیوتن‌متر برساند که نسبت به نسخه اصلی حدود ۷۰ واحد افزایش در اسب بخار و گشتاور را شاهد هستیم.

برای سیستم انتقال قدرت آستون مارتین ویکتور، از یک جعبه دنده شش سرعته دستی گراتزیانو استفاده شده که این خودرو را به قدرتمندترین آستون مارتین با گیربکس دنده‌ای تا به حال تبدیل می‌کند.

آستون مارتین ویکتور

از آن‌جایی که پیشرانه آستون مارتین ویکتور تقویت شده است، برای کنترل قدرت و گشتاور اضافی یک خنک ‌کننده برای سیستم انتقال قدرت به همراه کلاچ مسابقه‌ای به این گیربکس اضافه شده است.

حتی ترمزهای آستون مارتین ویکتور نیز تقویت شده‌اند تا پاسخگوی قدرت و گشتاور فوق العاده بالای این خودرو باشند. ترمزهای ویکتور دارای شش پیستون هستند و جنس آن‌ها از کربن سرامیکی است.

ترکیب ظاهر کلاسیک و فناوری‌های امروزی

سبک کلی طراحی آستون مارتین ویکتور، بیننده را به یاد نسخه‌های کلاسیک این خودروساز بریتانیایی می‌اندازد. با این وجود تمامی جوانب ویکتور کلاسیک نیست و المان‌های مدرن نیز در چهره این خودرو مشاهده می‌شود.

برای مثال در نمای پشتی ویکتور از فناوری چراغ‌های عقب به کار گرفته شده در آستون مارتین والکری استفاده شده است. ظاهر کلاسیک آستون مارتین ویکتور نیز کاملا آیرودینامیک بوده و در سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، نیروی رو به پایین معادل ۸۲۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

آستون مارتین ویکتور

تا پیش از این، آستون مارتین ونتیج GT4 با نیروی رو به پایین ۵۲۵ نیوتن‌متر، آیرودینامیک‌ترین محصول این خودروسازی بود. سیستم تعلیق آستون مارتین ویکتور نیز از کمک‌فنرها و ضربه‌گیرهای مدل مسابقه‌ای ولکان بهره می‌برد.

کابین زیبا و البته گران قیمت آستون مارتین ویکتور

از این محصول خاص بریتانیایی تنها یک نسخه به تولید رسیده است، بنابراین جای تعجبی ندارد که این شرکت از هیچ هزینه‌ای برای ساخت این خودرو دریغ نکرده باشد. برای نمونه شاسی این خودرو به صورت یکپارچه از فیبرکربن ساخته شده که در داخل کابین می‌توان این مورد را مشاهده کرد.

کابین ویکتور نیز با تریم چرمی آراسته شده است. رنگ‌های به کار رفته نظیر سبز جنگلی و قهوه‌ای فندقی ترکیب خوبی را با رنگ تیره کربن تشکیل داده‌اند و قسمت بالایی کابین ویکتور نیز از جنس کشمیر است.

آستون مارتین ویکتور

دسته دنده آستون مارتین ویکتور از چوب ساخته شده که ظاهری شکیل و زیبا دارد. در باقی نقاط کابین نظیر قطعات سخت افزاری نیز از آلومینیوم و تیتانیوم استفاده شده که جلوه‌ای زیبا و جذاب دارند.

آستون مارتین هنوز اطلاعاتی در باره قیمت نسخه منحصر به فرد ویکتور منتشر نکرده است، هرچند با توجه به سابقه آستون مارتین و خاص بودن آستون مارتین ویکتور، باید منتظر قیمت نجومی برای چنین خودرویی باشیم.

آستون مارتین ویکتور

آستون مارتین ویکتور از یک سو ادای احترامی به نسخه‌های کلاسیک این خودروساز محسوب می‌شود و از سوی دیگر نشان‌ می‌دهد می‌توان از فناوری‌های پیشرفته‌ای که در خودروهای دیگر استفاده شده، در خودروهای جدید نیز بهره گرفت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها