کد خبر : 50427

مقایسه کامل مشخصات فنی پژو پارس و پارس تندر | جدول

 مقایسه کامل مشخصات فنی پژو پارس و پارس تندر | جدول

برای انتخاب بهتر میان پژو پارس و پارس تندر می توانید مشخصات کامل آن ها را در این گزارش بررسی و مقایسه کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، پارس تندر و  پژو پارس  است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند.

در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

معرفی پارس تندر:

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، پارس تندر نسخه ایرانیزه‌شده تندر ۹۰ است که سال ۱۳۹۱ تولید آن در پارس خودرو آغاز شد. پارس تندر به لحاظ ویژگی‌های فنی، امکانات و حتی ابعاد و اندازه‌ها درست همانند تندر ۹۰ تیپ E۲ ایران خودروست و فقط ظاهر آن متفاوت شده؛ تغییر چراغ‌های عقب (که دو چراغه شدن دنده عقب را به همراه داشته)، تغییر درب صندوق، طراحی مجدد سپر عقب، انتقال جای پلاک از سپر به روی صندوق و اضافه‌شدن مه‌شکن در وسط سپر از مهم‌ترین تفاوت‌های پارس تندر با تندر‌های معمولی است.

پارس تندر

پارس تندر از مدل ۹۶ به گیربکس JHQ و از مدل ۹۷ نیز به سیستم مولتی مدیا (بلوتوث، مانیتور لمسی، نویگیشن) مجهز شده است. پارس تندر از همان موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۰ نیوتن متر تولید کند. پارس تندر کمی از تندر ۹۰ معمولی گران‌تر است و با اختلاف قیمت چند میلیون تومانی به فروش می‌رسد.

پارس تندر

پارس تندر را باید یک تندر ۹۰ بدانیم که تنها در چراغ‌های عقب اندکی تفاوت میان این دو خودرو وجود دارد. پارس تندر توسط شرکت پارس خودرو طراحی شده و به تولید می‌رسد.

طراحی خارجی پارس تندر تنها در چراغ‌های عقب با تندر ۹۰ متفاوت است. تندر ۹۰ برای چندین سال با همان ظاهر ساده و بدون هیچ گونه تغییری در طراحی بدنه بر روی خط تولید قرار دارد و پارس خودرو برای ایجاد تفاوت هرچند کوچک و برای راضی نگه داشتن قشری از جامعه که از طراحی تندر ۹۰ رضایت نداشتند، تصمیم به انجام یک به روز رسانی برای آن گرفت.

پارس تندر

نتیجه این اتفاق، تنها تغییر اندکی در چراغ‌های عقب بود و بخش‌های دیگر بدون تغییر باقی ماندند و در داخل کابین هم همین روند ادامه یافت. کابین پارس تندر همان ظاهر ساده را دارد و دست نخورده باقی مانده است.

 

پژو پارس چه امکاناتی دارد؟ 

پژو پارس اتوماتیک یکی از انواع مدل‌های پژو پارس است که در سال ۱۳۹۰ توسط ایران خودرو روانه بازار شد، اما تولید این مدل در سال ۱۳۹۲متوقف و مجددا در سال ۱۳۹۶ از سر گرفته شد؛ البته ایران خودرو پیش‌تر برخی مدل‌های پژو پارس ELX را نیز با جعبه دنده اتوماتیک روانه بازار کرده بود.

پارس تندر

در ساخت اغلب بخش‌های کابین پژو پارس اتوماتیک از پلاستیک خشک استفاده شده است که کیفیت چندانی ندارد؛پارس اتوماتیک نیز به همان پیشرانه معروف ایران خودرو یعنی TU5 مجهز شده است؛ پیشرانه‌ای که قادر است ۱۰۵ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کرده و نیروی تولیدی خود را به واسطه یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

پژو پارس

ایران خودرو شتاب 0 تا 100 این خودرو را ۱۵ ثانیه اعلام کرده است که نسبت به مدل دنده دستی چند ثانیه‌ای بیشتر بوده و برای سدانی در این رنج قیمتی به هیچ وجه نمی‌تواند راضی کننده باشد. مصرف سوخت ترکیبی پارس اتوماتیک براساس اطلاعات مندرج در سایت رسمی ایران خودرو برابر با ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. پارس اتوماتیک از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی نسبت به مدل‌هایی همچون پژو پارس سال و LX دارای تنوع بیشتری است.

پژو پارس

 

کشور سازنده

 

ایران

 

ایران

سال (طراحی)

1391

1389

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپه

4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

1598سی سی

1587سی سی

حداکثر قدرت

105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

108 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه

142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

جعبه دنده

5 دنده دستی

4 دنده خودکار

شتاب 0 تا 100

10.2 ثانیه

14.2 ثانیه

حداکثر سرعت

175 کیلومتر در ساعت

187 کیلومتر در ساعت

وزن

1100 کیلوگرم

1185 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

4247 طول - 1735 عرض - 1525 ارتفاع

4498 طول - 1704 عرض - 1410 ارتفاع

فاصله بین دو محور

2629 میلیمتر

2670 میلیمتر

مصرف سوخت ترکیبی

6.9 لیتر در هر صد کیلومتر

8.2 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

50 لیتر

70 لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو 2

یورو 3

ترمز و پایداری

ABS

ABS - EBD

کیسه هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

کیسه هوای راننده

سیستم صوتی

سیستم صوتی با قابلیت پخش CD

بلندگوی عقب

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها