کد خبر : 49982

همه چیز درباره نسل جدید مرسدس بنز S کلاس

همه چیز درباره نسل جدید مرسدس بنز S کلاس

مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱ بالاخره رونمایی شد. بعد از یک کمپین تبلیغاتی طولانی که شامل ده‌ها تیزر ویدیویی و عکس و جزئیات مبهم بود، این شرکت بالاخره از جدیدترین سدان لوکس اندازه بزرگ خودش رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا، اگرچه شاید در طراحی بدنه شاهد تغییرات زیادی نباشیم، اما این پرچم‌دار چهاردر با لیستی از نوآوری‌های مهندسی و فنی معرفی شده که جذابیت این خودروی نمادین را افزایش می‌دهند.

برخی از مهم‌ترین امکانات جدیدی که به نسل جدید این خودرو اضافه شده شامل دو موتور هیبریدی آپشنال، یک صفحه لمسی مرکزی بزرگ با جدیدترین تجهیزات سرگرمی رسانه‌ای MBUX و فناوری‌های ایمنی بیشتری نسبت به گذشته هستند.

بدنه ای با طراحی فوق آیرودینامیک برای مرسدس بنز S کلاس

مرسدس‌بنز S کلاس ۲۰۲۱ با تغییرات بدنه کمی وارد دوران مدرن شده است. کاپوت آن طویل‌تر و چراغ‌ها و چرخ‌ها جذاب‌تر هستند، ستون C خودرو اکنون خیلی روان‌تر به بخش عقب متصل شده است و برای اولین بار در سه نسل، S کلاس دارای چراغ‌های عقب افقی است.

دستگیره‌های در به طور کامل درون بدنه قرار دارند و در داخل آینه‌های بغل خطوطی وجود دارند که به بهبود جریان هوا کمک می‌کنند. همه این‌ها باعث می‌شوند این مدل ضریب پسار ۰٫۲۲ داشته باشد.

این ضریب پسای فوق العاده مرسدس S کلاس را به یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان تبدیل می‌کند. در مقایسه با این خودرو، تسلا مدل اس ضریب پسار ۰٫۲۴ دارد.

از نظر اندازه، طول S کلاس جدید ۱٫۳ اینچ، عرض آن ۲ اینچ و ارتفاعش ۰٫۴ اینچ از نسل قبلی خودش بیشتر است.

با این وجود برای حفظ نسبت‌های کلاس S کلاس، مرسدس همچنین فاصله بین دو محور را تا ۲ اینچ و فاصله عرضی مرکز چرخ‌های محور جلو را تا ۲ اینچ و فاصله عرضی مرکز چرخ‌های محور عقب را تا ۲ اینچ افزایش داده است.

بنابراین مرسدس S کلاس ۲۰۲۱ مشخصه‌های اسپرت خودش را حفظ کرده است، آن هم با یک اورهنگ جلو کوتاه و اورهنگ عقب مناسب، در حالی که فضای کابین بیشتری اکنون در اختیار کاربران قرار دارد.

کابین مرسدس بنز S کلاس با رویکرد آینده نگرانه

قطعا صفحه لمسی ۱۲٫۸ اینچی جدید بنز اولین چیزی است که توجه ما را به خودش جلب می‌کند که از داخل کنسول مرکزی بیرون می‌آید.

مرسدس S کلاس ۲۰۲۱ نسبت به مدل قبلی ۲۷ دکمه و سوئیچ مکانیکی کمتر دارد – تقریبا تمام این کارکردها به صورت کنترل صوتی یا لمسی در دسترس هستند.

چهار دریچه هوای افقی براق روی داشبورد و درست بالای صفحه نمایش قرار دارند که جایگزین چهار دریچه هوای گرد در مدل قبلی شده‌اند. بسته به هر نسخه از این مدل، مرسدس روکش داشبورد فیبر کربنی یا چوب مشکی پیانویی را ارائه می‌دهد.

علاوه برآن ۳۰ بلندگو و ۸ تشدیدگر وجود دارند که سیستم صوتی ساراند پیشرفته ۴ بُعدی برمستر را تشکیل می‌دهند. فرمان هم عوض شده و دارای کنترل‌های خازنی جدید است.

مرسدس S‌ کلاس نسل جدیدی از فرمان‌ها با سیستم تشخیص دست روی فرمان را دارد که به لطف پد سنسور دو منطقه‌ای در لبه فرمان در اختیار راننده قرار می‌گیرد. سنسورهای جلو و پشت لبه فرمان تشخیص می‌دهند که آیا دست‌های راننده روی فرمان قرار دارد یا خیر.

برخی از ادوات آلومینیومی با کیفیت بالا و تزئینات مشکی براق از مدل قبلی در این مدل هم استفاده می‌شود. صندلی‌ها همان روکش چرمی ناپا با کیفیت بالا را دارند که در چند رنگ مختلف موجود است.

این صندلی‌ها همچنین دارای سیستم تهویه گرمایش و سرمایش، به همراه ۱۰ عملکرد ماساژ مختلف و گزینه‌های انرژی‌بخشی جدید هستند که از طریق صفحه لمسی در دسترس هستند.

امکانات انرژی‌بخشی آپشنال مانند مدل قبلی هستند و کاربران می‌توانند از بین شش گزینه انرژی‌بخشی مختلف یکی را انتخاب کنند؛ شادابی، گرمایش، نشاط، لذت، تندرستی، و تمرین.

هر کدام از این گزینه‌ها قایلست‌هایی مثل موسیقی، نور محیط، موقعیت صندلی و تهویه مطبوع را تنظیم می‌کنند تا اثر مطلوب را ایجاد کنند. حالا برای مدل ۲۰۲۱، همان گزینه‌ها به‌عنوان بخشی از پکیج آپشنال انرژی ‌بخشی عقب در اختیار سرنشینان ردیف دوم هم قرار می‌گیرند.

به لطف فاصله بین دو محور کشیده ‌شده و نسبت‌های بهبودیافته، S کلاس ۲۰۲۱ همچنین فضای داخلی بیشتری نسبت به نسل قبلی خودش دارد. جای سر جلو (۴۲٫۰ اینچ) و جای پای جلو (۴۱٫۰ اینچ) تقریبا یکسان هستند، اما جای آرنج جلو به اندازه ۱٫۵ اینچ افزایش یافته است.

در ردیف دوم، جای سر ۰٫۶ اینچ، جای پا ۱ اینچ و جای آرنج ۰٫۴ اینچ بیشتر شده است. گنجایش صندوق عقب هم ۲۲٫۵ لیتر افزایش یافته است.

 

یکی از مهم‌ترین تغییرات کابین، ویژگی نورپردازی محیطی جدید است که در هر ۰٫۶ اینچ از فیبر نوری آن یک ال‌ای‌دی قرار دارد.

مرسدس گفته هدف از این کار، این است که نورپردازی محیطی جدید یک خط پیوسته نوری در طول خودرو به وجود آورد. در تمام کابین، از پنل‌های درب و داشبورد تا کفپوش خودرو، حدود ۲۵۰ چراغ فیبر نوری وجود دارند.

فناوری؛ پیشرفته‌تر از همیشه

داخل S کلاس جدید، صفحه لمسی ۱۲٫۸ اینچی که جایگزین نمایشگر ۱۰٫۳ اینچی مدل قبلی شده به صورت استاندارد عرضه می‌شود. این یک نمایشگر اولد است؛ مانند چیزی که در کادیلاک اسکالید جدید استفاده شده است.

این صفحه نمایش در مقایسه با ال‌‌سی‌‌دی سنتی، گرافیک بهتر، رنگ مشکی عمیق‌تر و رنگ‌های طبیعی بیشتری ارائه می‌دهد، در حالی که ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

این صفحه لمسی نسخه جدیدی از سیستم سرگرمی رسانه‌ای مرسدس بنز به نام MBUX را در خود جای داده است، یعنی ویژگی‌هایی مثل دستیار صوتی «هی، مرسدس» در این مدل هم وجود دارند.

اما حالا «هی، مرسدس» کمی هوشمندتر شده است؛ این سیستم می‌تواند عملکردهای اصلی مانند اتصال بلوتوث را توضیح دهد، دستوراتی مانند «پذیرش تماس» را اجرا کند و حتی ۲۷ زبان مختلف دنیا را درک کند. به علاوه، حالا مسافران ردیف دوم هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

دیگر امکانات MBUX قابلیت مسیریابی واقعیت افزوده است که مانند فرمان‌های صوتی به‌روزرسانی شده است. حالا مسیریابی واقعیت افزوده، تصویر واضح‌تری روی صفحه نمایش سربالا به جای نمایشگر مرکزی پخش می‌کند.

علاوه بر آن سیستم MBUX قابلیت پخش مورب ۷۷ اینچی را دارد و می‌تواند تصویری مجازی را از فاصله ۱۰ متری روی این نمایشگر نشان دهد.

علاوه بر این نمایشگر بزرگ مرکزی، چهار صفحه نمایش دیگر وجود دارند که به طور ارگونومیک در داخل کابین قرار دارند.

اولی یک خوشه ابزار دیجیتالی ۱۲٫۳ اینچی است که یک صفحه ال‌سی‌دی و عناصر واقعی را ترکیب می‌کند تا یک اثر سه‌بُعدی ایجاد کند که حرکت چشم راننده را ردیابی می‌کند و مانند نسخه قبلی، این نمایشگر قابلیت شخصی‌سازی زیادی دارد.

همچنین سه صفحه نمایش آپشنال در قسمت عقب در دسترس هستند؛ دو صفحه نمایش سرگرمی ۱۱٫۶ اینچی که پشت صندلی‌های جلو نصب‌شده و یک تبلت ۷ اینچی قابل جداشدن در کنسول مرکزی که دو نمایشگر پشتی را کنترل می‌کند.

هم راننده و هم سرنشینان عقب می‌توانند در نمایشگر مرکزی به پروفایل‌های شخصی دسترسی داشته باشند. هر نمایشگر می‌تواند هفت پروفایل کاربری مختلف را نگه دارد.

تلفیق قدرت و احترام به محیط زیست با تکنولوژی EQ بوست

نسخه پایه مرسدس بنز S500 از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ با یک استارت ژنراتور با EQ بوست (یک سیستم نیمه هیبریدی ۴۸ ولتی) مشابه چیزی که در دیگر مدل‌های مدرن بنز استفاده می‌شود بهره می‌برد.

این سیستم توان ۴۲۹ اسب‌بخار و ۵۲۰ نیوتن متر تولید می‌کند که خروجی آن نسبت به موتور شش سیلندر توربوشارژ مدل قبلی ۶۷ اسب‌بخار و ۲۰ نیوتن متر بیشتر است.

این قدرت به هر چهار چرخ منتقل می‌شود و EQ بوست، ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور و ۲۱ اسب‌بخار اضافی را در مدت زمان‌های کوتاه ارائه می‌دهد.

در مدل S580 از موتور V8 توئین توربوشارژ با توان ۴۶۹ اسب‌بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر استفاده شده که توانش نسبت به نسل قبلی ۶ اسب‌بخار بیشتر است.

مرسدس زمان شتاب‌گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این دو مدل را اعلام نکرده است، اما S500 و S580 هر دو از گیربکس نه‌سرعته اتوماتیک بهره می‌برند و سرعت نهایی آن‌ها به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

تمامی مدل‌های مرسدس S کلاس جدید پنج حالت رانندگی متفاوت دارن؛ سازگار با محیط زیست، آسایش، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی.

ویژگی جدید مدل ۲۰۲۱ اضافه شدن کنترل بدنه فعال به صورت استاندارد است؛ همان کمک فنرهای هیدرونیوماتیکی مرسدس‌های شاسی‌بلند مثل GLE و GLS که خودرو را بالا و پایین می‌برند.

مرسدس S کلاس همچنین دارای سیستم تعلیق چهار-اتصاله در جلو و سیستم تعلیق چند-اتصاله مستقل در عقب برای هدایت محور عقب است. با کمک سیستم هدایت محور عقب، نسبت فرمان‌دهی S کلاس ۲۰۲۱ حدود ۱۵ درصد بهتر شده است.

افزایش ایمنی برای تمامی سرنشینان

همان‌طور که انتظار می‌رود، S کلاس جدید تمام ویژگی‌های ایمنی که مرسدس بنز در حال حاضر ارائه می‌دهد را دارا بوده و از نظر ایمنی در شرایط مطلوبی قرار دارد.

این لیست شامل ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، کمک فرمان فعال، دستیار حفظ مسیر، دستیار تغییر مسیر، تشخیص نشانه‌های ترافیکی، هشدار ترافیک از جلو و عقب و نظارت بر نقاط کور است.

ویژگی جدید مدل ۲۰۲۱ تشخیص قرارگیری دست راننده روی فرمان است، یعنی نیازی نیست فرمان را حرکت دهید تا خودرو متوجه شود کنترل را در اختیار دارید و فقط باید دست خود را روی آن قرار دهید.

دیگر ویژگی جدید مدل ۲۰۲۱، افزودن سیستم جلوگیری از برخورد به صورت استاندارد است. این سیستم به S کلاس جدید کمک می‌کند خودروهای در حال نزدیک شدن از هر طرف جاده را تشخیص دهد و خطر تصادف شدید را کاهش دهد.

مرسدس S کلاس

مرسدس S‌ کلاس جدید همچنین یک هشدار نقطه کور به رانندگانی می‌دهد که در حال خروج از خودرو هستند و اولین خودرویی است که کیسه‌های هوای عقب را برای محافظت از سرنشینان ردیف دوم هنگام تصادف ارائه می‌دهد. نورپردازی محیطی هم در به تصویر کشیدن هشدارها تأثیر زیادی دارد.

ویژگی دیگری که در S کلاس جدید هم وجود دارد آپشن ورود با رمز سنتی روی درب سمت راننده است.

علاوه بر آن در مدل ۲۰۲۱، سه ابزار شناسایی جدید وجود دارند تا S کلاس را از همیشه ایمن‌تر کنند؛ اثر انگشت، تشخیص چهره و تشخیص صدا. این گزینه‌ها را می‌توان برای خرید از داخل خودرو هم استفاده کرد.

قیمت‌گذاری و تاریخ عرضه نامشخص مرسدس بنز S کلاس

متأسفانه، هنوز نمی‌دانیم قیمت مرسدس‌ بنز S کلاس ۲۰۲۱ چقدر خواهد بود. انتظار افزایش قیمت کمی نسبت به مدل قبلی را داریم که قیمت آن از ۹۴ هزار دلار آغاز می‌شود. مرسدس ‌بنز جدید در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها