کد خبر : 49868

مقایسه فولکس واگن گلف GTI و کیا اپتیما

مقایسه فولکس واگن گلف GTI و کیا اپتیما

مشخصات فنی خودرو فولکس واگن گلف GTI و کیا اپتیما در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، فولکس واگن گلف GTI وکیا اپتیما است.

این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند.

در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

معرفی فولکس واگن گلف GTI:

 فولکس واگن گلف GTI خودرویی ساخت آلمان بوده که از سال ۲۰۱۲ طراحی شده است. این خودرو آلمانی یکی از محبوب‌ترین خودرو‌هایی است که تاکنون طراحی شده و آلمانی‌های بسیاری از آن استقبال کرده اند. فولکس واگن گلف GTI مجهز به موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم موتور ۱۹۸۴ سی سی است. حداکثر قدرتی که این خودرو آلمانی می‌رود ۲۳۰ اسب بخار در ۴۷۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه است.

فولکس واگن گلف GTI

از جمله امکانات این خودرو آلمانی می توان به سیستم سیستم تهویه مطبوع دو گانه همراه با فیلتر ضد آلرژی و قابلیت تنظیم جداگانه، سیستم کروز کنترل، فرمان اسپرت چرمی با طراحی آلومینیومی و شیفتر پشت فرمان، خروجی برق ۱۲ ولتی در محفظه بار، صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی پویا با کامپیوتر سفری و کیلومتر شمار و سیستم ترمز پارک الکترومکانیکی به همراه اتو هلد اشاره کرد.

فولکس واگن گلف GTI

علاوه بر این فولکس واگن گلف GTI  دارای  آینه‌های جانبی تاشو و برقی همراه با حافظه و گرمکن است. فولکس واگن گلف GTI در بازار ایران تقریباً بی رقیب است و کمتر محصولی را می‌توان یافت که در این سگمنت و با این مشخصات فنی در ایران قابل تهیه باشد. با توجه به سبک قیمت گذاری ماموت خودرو، می‌توان بی ام و ۱۲۵i شرکت پرشیاخودرو را از تنها رقبای فولکس واگن گلف GTI بدانیم.

فولکس واگن گلف GTI

کیا اپتیما را بیشتر بشناسید

کیا اپتیما دیگر خودرو مورد مقایسه است که در کشور کره جنوبی ساخته شده و از سال ۲۰۱۱ طراحی آن آغاز شده است. این خودرو را نیز می توان یکی از محبوب ترین خودروهایی دانست که تولید شده و در کشورمان استقبال زیادی از آن شد. این خودرو مجهز به موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و حجم موتور ۲۳۵۹ سی سی است. حداکثر قدرت برای این خودرو ۱۷۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۳۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه در نظر گرفته شده است.

کیا اپتیما

این خودرو دارای امکانات مختلفی اعم از حالت رانندگی EcoMinder (برای کاهش مصرف سوخت)، سنسور عقب،  پشت سری‌های فعال شونده،  سیستم نشان دهنده باد چرخ‌ها، آینه‌های برقی به همراه گرمکن، شیفتر تعویض دنده از پشت فرمان، سقف پانوراما، کروز کنترل، دوربین عقب، سیستم روشن شدن خودرو بدون کلید، تهویه هوای جداگانه برای سرنشینان جلو، پوشش چرمی فرمان، آینه الکتروکرومیک به همراه Homelink و قطب‌نما، روشن شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) ، نمایشگر LCD در مدل SX است.

 کیا اپتیما

گفتنی است که اکیا اپتیما مجهز بهسیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 - سیستم SIRIUS Satellite Radio - ورودی‌های USB و AUX ، همچنین سیستم صوتی سفارشی به صورت Infinity 5.1 surround sound audio system به همراه رادیوی HD - 8 اسپیکر به قدرت 500 وات - نویگیشن با صفحه نمایش 7 اینچی است.

 کیا اپتیما

خودرو
فولکس واگن گلف GTI کیا اپتیما
کشور سازنده
آلمان
کره جنوبی
سال (طراحی)
2012 2011
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور
1984سی سی 2359سی سی
حداکثر قدرت
230 اسب بخار در 4700 دور در دقیقه 177 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
350 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه 231 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته دوکلاچه 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
6.4 ثانیه 9.5 ثانیه
حداکثر سرعت
248 کیلومتر در ساعت 208 کیلومتر در ساعت
وزن
1470 کیلوگرم 1475 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4268 طول - 1799 عرض - 1482 ارتفاع 4845 طول - 1830 عرض - 1455 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2637 میلیمتر 2794 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
6.5 لیتر در هر صد کیلومتر 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
50 لیتر 70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 6 یورو 5
ترمز و پایداری
چهارچرخ دیسکی و مجهز به سیستم ABS چهار کاناله - EDL - ASR ESC - HAC - ABS - TCS - BAS - EBA - EBD
کیسه هوا
9 کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب - کیسه هوای پرده‌ای - کیسه هوای جانبی (6 کیسه هوای پیشرفته)
سیستم صوتی
سیستم صوتی همراه با آمپلیفایر 10 کاناله، ساب ووفر و 8 بلندگو سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 - سیستم SIRIUS Satellite Radio - ورودی‌های USB و AUX - همچنین سیستم صوتی سفارشی به صورت Infinity 5.1 surround sound audio system به همراه رادیوی HD - 8 اسپیکر به قدرت 500 وات - نویگیشن با صفحه نمایش 7 اینچی

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها