کد خبر : 48743

مشخصات ام وی ام 315 پلاس

مشخصات ام وی ام 315 پلاس

ام وی ام ۳۱۵ پلاس – MVM 315 plus به عنوان سومین فیس لیفت از این هاچ بک چینی محبوب بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو چینی را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز ، شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی محصولات چینی ام و ام در ایران سومین فیس لیفت هاچ بک چینی معروف ام وی ام ۳۱۵ را با پسوند پلاس روانه بازار کرده است.

از این رو قصد داریم در این مقاله شما را با مشخصات و امکانات خودرو ام وی ام ۳۱۵ پلاس آشنا کنیم.

مشخصات ام وی ام ۳۱۵ پلاس

طراحی ظاهری

ام وی ام 315 پلاس

بیشترین تغییرات ام وی ام ۳۱۵ پلاس جدید به نمای جلو مربوط می‌شود که طراحان برای آن جلوپنجره مشبک دو بخشی را در نظر گرفته‌اند که بخش بزرگ‌تر آن همانند مد روز روی سپر جای دارد. از سایر تغییرات جلو این خودرو می‌توان به چراغ‌های LED روزتاب عمودی، سپر و چراغ با گرافیک نسبتا جدید و با طراحی اسپرت اشاره کرد.

ام وی ام 315 پلاس

در بخش کناری نیز طراحان خطوط روی بدنه را نسبت به قبل هما‌هنگ‌تر کرده‌اند و اکنون طرح یکدستی دارد. به طور کلی فرم نمای کناری با تغییراتی همراه نبوده و فقط رینگ‌های آلومینیومی و آینه‌های جانبی از لحاظ طراحی تغییر پیدا کرده‌اند.

ام وی ام 315 پلاس

در بخش عقب نیز همان طراحی و چراغ‌های عقب به چشم می‌خورد و به جز یک دیفیوزر در پایین سپر تغییری نسبت به قبل مشاهده نمی‌شود. ام وی ام ۳۱۵ پلاس همانند نسخه‌های قبلی خود از پلتفرم مشترک ام وی ام ایکس ۲۲ بهره می‌برد. طول این هاچ بک ۴۲۱۳ میلی‌متر، عرض آن ۱۶۹۳ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۴۹۷ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۵۲۷ میلی‌متر اعلام شده که با چنین ابعادی یک خودرو جمع‌وجور به شمار می‌رود.

طراحی داخلی

ام وی ام 315 پلاس

طراحان در داخل تغییرات زیادی را در نظر گرفتند و اکنون داشبورد قدیمی برداشته شده است. در واقع با تغییرات جدیدی که طراحان در نظر گرفتند شاهد کابینی مشابه ام وی ام ایکس ۲۲ هستیم. کابین این خودرو با وجود ترکیب رنگ مشکی با تم نارنجی اسپرت و مدرن به نظر می‌رسد. همچنین در کابین دو نمایشگر دیجیتالی یکی برای پشت‌آمپر و دیگری برای سیستم اطلاعات سرگرمی به چشم می‌خورد. اکنون صندلی‌ها نیز دارای طراحی جدیدی هستند.

امکانات و تجهیزات

ام وی ام 315 پلاس

از امکانات ام وی ام ۳۱۵ پلاس می‌توان به بلوتوث، دو کیسه هوا، باربند تزیینی، کامپیوتر سفری، سانروف، سیستم تهویه دستی، رینگ آلومینیومی، چراغ روشنایی روز، سنسور و دوربین پارک عقب، طرح جدید فرمان با کنترل سیستم صوتی از روی آن، نمایشگر لمسی ۸ اینچی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، تریم داخلی چرم مصنوعی دو رنگ مشکی و نارنجی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی اشاره کرد.

ام وی ام 315 پلاس

این خودرو از آپشن‌های مهمی چون سیستم کنترل پایداری ESP، چراغ‌های جلو اتوماتیک، سانروف برقی دوحالته، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های خودرو TPMS، کروز کنترل، گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و فرمان برقی EPS بهره می‌برد.

مشخصات فنی

این خودرو از همان موتور ۴ سیلندر خطی با حجم ۱۴۹۷ سی‌سی قبلی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۷ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۵۰۰ تولید کند. قدرت تولید شده از این موتور نیز توسط گیربکس ۴ سرعت اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو از دو حالت رانندگی اکو و اسپرت نیز بهره می‌برد.

رقبای ام وی ام ۳۱۵ پلاس در بازار ایران

از رقبای MVM 315 plus از لحاظ قیمتی می‌توان به پژو ۲۰۶، تندر ۹۰، پژو ۲۰۷، برلیانس و رنو ساندرو اشاره کرد.

نقاط قوت

از نقاط قوت این خودرو نیز می‌توان به آپشن‌های خوب، گیربکس اتوماتیک و کابین جادار نسبت به رقبا نام برد.

نقاط ضعف

از نقاط ضعف این هاچ بک چینی هم باید به تفاوت قیمت زیاد آن نسبت به نسخه‌های معمولی، شتاب پایین، پلتفرم قدیمی، کیفیت ساخت پایین و بازار دست دوم نامناسب اشاره کرد.

لیست مشخصات فنی

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
قدرت و گشتاور ۱۰۷ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتن‌متر
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا صد ۱۲.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
وزن ۱۲۸۵ کیلوگرم
حجم باک ۵۰ لیتر
ابعاد چرخ‌ها ۱۸۵/۶۰R15
مصرف سوخت ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها