کد خبر : 48229

بررسی فنی ب ام و X4 | شاسی بلندی که دوستش داریم

بررسی فنی ب ام و X4 | شاسی بلندی که دوستش داریم

عملکرد رضایت‌بخش و عالی جعبه نیز از مهم‌ترین مزایا بی ام و x4 است. گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک بی ام و x4 با 8 دنده مجهز به شیفتر یا پدال‌های پشت فرمان است و سیستم انتقال قدرت این خودرو موتور جلو چهارچرخ محرک است.

به گزارش خودروتک به نقل از فرادید ، خودروهای شرکت آلمانی بی ام و  شناخته‌شده و باسابقه نزدیک به یک قرن خود در تولید خودروهای اسپرت و لوکس با ایجاد تغییرات و اعمال خلاقیت دست به طراحی و ساخت بی ام و x4 زد و در سال 2014 نیز از آن رونمایی کرد.

این خودرو 3 سال بعد وارد بازار کشورمان شد و بااینکه بر پایه پلتفرم x3 ساخته‌شده بود؛ اما از فروش بهتری نسب به آن برخوردار شد.

طراحی بی ام و  x4

طراحی ظاهری جذاب این شاسی‌بلند کوپه شاید یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن در بازار کشورمان است. صندوق‌عقب این خودرو سهم زیادی برای تبدیل‌شدنش به یک خودرو اسپرت را برعهده‌گرفته و حجم آن از 780 لیتر در x3 به 470 لیتر رسیده تا ظاهری اسپرت به این کراس اور جمع‌وجور و لوکس ببخشد. نوع شاسی این خودرو یکپارچه است. بی ام و  x4 با طول 4671 میلی‌متر، عرض 1881 و ارتفاع 1624 میلی‌متر طراحی و ساخته‌شده است. این خودرو شاسی‌بلند جمع‌وجور دارای فاصله محوری 2810 میلی‌متر است، درست است که فضای عقب کوچک‌تر شده است؛ اما هنوز هم یک فرد نسبتا بلندقد در هنگام نشستن بر روی صندلی عقب با قد 180 سانتی‌متر نیز کاملا راحت است ولی این کمبود فضا در صندلی‌های عقب از معایب آن به شمار می‌آید. در ساخت این خودرو از رینگ 18 استفاده‌شده است؛ اما این شرکت آلمانی امکان سفارش آن را با رینگ 19، 20 و 21 نیز فراهم کرده است. باک خودرو بی ام و  x4 دارای گنجایش 67 لیتر است.

تمام مزایا بی ام و  x4

 

مشخصات فنی بی ام و  x4

عملکرد رضایت‌بخش و عالی جعبه نیز از مهم‌ترین مزایا بی ام و  x4 است. گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک بی ام و  x4 با 8 دنده مجهز به شیفتر یا پدال‌های پشت فرمان است و سیستم انتقال قدرت این خودرو موتور جلو چهارچرخ محرک است. موتور پرقدرت بی ام و  x4 از دیگر مزیت‌های مهم این خودرو آلمانی است. موتور بنزینی مجهز به توربو بی ام و  x4 1997 سی‌سی است. 4 سیلندر این موتور با آرایش خطی در کنار هم قرارگرفته‌اند و دارای 16 سوپاپ است. ماکزیمم قدرت خروجی بی ام و  x4 در دور موتور 5000 دور در دقیقه 245 اسب بخار اعلام‌شده است. حداکثر توان خروجی آن نیز در دور 4800 دور بر دقیقه 350 نیوتون متر است.

 

بی ام و  x4 در 6.2 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن نیز 232 کیلومتر بر ساعت گزارش‌شده است. مصرف سوخت بی ام و  x4 در داخل شهر 9.1 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر و 6.2 لیتر در خارج از شهر بیان‌شده است. این مصرف سوخت کم که در حالت ترکیبی نیز 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان‌شده از مزایای بی ام و  x4 است. بی ام و  x4 از استاندارد آلایندگی یورو 5 و 5 ستاره ایمنی که از مرکز ایمنی و استاندارد اروپا دریافت کرده، برخوردار است. محدوده تضمین آن نیز 5 سال یا 150 هزار کیلومتر است.

 

مدل خودرو

بی ام و  x4

پیشرانه

موتور بنزینی 4 سیلندر خطی مجهز به توربو

حجم موتور

1997 سی‌سی

حداکثر قدرت اسب بخار

245 اسب بخار در دور موتور 5000 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور نیوتن متر

350 نیوتون متر در دور موتور 4800 دور بر دقیقه

جعبه‌دنده

جعبه‌دنده اتوماتیک تیپ ترونیک با 8 دنده

مصرف سوخت ترکیبی

7.4 لیتر در هر صد کیلومتر

شتاب 0 تا 100

6.2 ثانیه

حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت

232 کیلومتر بر ساعت

 

امکانات رفاهی bmw x4

امکانات رفاهی گوناگون و فراوان بی ام و  x4 از مزایای این خودروی آلمانی است. ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و سیستم تهویه اتومات دوگانه آن به همراه دریچه هوا تنها تعدادی از تجهیزات رفاهی بی ام و  x4 است. صندلی‌های بی ام و  x4 باروکش چرم و صندلی راننده و سرنشین جلو 8 حالته برقی و تنظیم گودی کمر و همچنین صندلی‌های تاشو عقب سه‌تکه به همراه امکان سفارش گرم‌کن و سردکن برای صندلی‌های عقب و جلو و اموری برای صندلی راننده از دیگر آپشن های این خودرو هستند. بی ام و  x4 با ایزوفیکس صندلی و جک صندوق برقی تجهیز شده است.

 

آینه‌های جانبی بی ام و  x4 مجهز به تنظیم و تاشو برقی و گرم‌کن هستند. آینه وسط نیز الکتروکرومیک در نظر گرفته‌شده است. سانروف و شیشه‌های دودی عقب نیز از دیگر امکانات بی ام و  x4 است. همچنین این کمپانی آلمانی طبق معمول از آپشن های سفارشی زیادی مانند بدنه M اسپرت و مموری آینه است.

 

سیستم مولتی‌مدیا bmw x4 بسیار مجهز است. سیستم صوتی قابلیت پخش 600 وات و هندزفری دارد. بی ام و  x4 همچنین با مانیتور همراه کنترلر، نویگیشن و دوربین عقب تجهیز شده است. این خودرو قابلیت پشتیبانی از AUX، CD، MP3، USB و بلوتوث را دارد. هدآپ، دوربین جانبی و دوربین سفارشی نیز از دیگر امکانات قابل سفارش برای بی ام و  x4 است.

 

ایمنی بی ام و  x4

بی ام و x4 درمجموع دارای 6 ایربگ است که شامل کیسه‌های هوای سرنشین جلو و راننده، جانبی و پرده‌ای است. پشت‌سری‌های فعال این خودرو نیز از صدمات ناشی از تصادف را کاهش می‌دهد. کمربند ایمنی محدودکننده و پیش کشنده از دیگر تجهیزات بی ام و  x4 است. 5 ستاره ایمنی مرکز استاندارد و ایمنی اروپا نیز نشانه‌ای بر ایمن بودن این خودرو است.

تجهیزات

بی ام و  x4

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم ضد سرقت ریموت و قفل مرکزی، پشت‌سری فعال، کمربند ایمنی محدودکننده و پیش کشنده

کیسه هوا

6 ایربگ

سیستم ترمز

ترمز ضد قفل به همراه توزیع نیرو ترمز، مجهز به ترمز کمکی، اتو هلد و ترمز پارک برقی و ترمز اضطراری سفارشی

 

جمع‌بندی

در آخر برای جمع‌بندی باید بگوییم که شاید طراحی اسپرت این خودرو را همه به‌عنوان مزیت قبول نداشته باشند؛ اما کیفیت ساخت بالا، امکانات رفاهی متنوع و هدلینگ و فرمان پذیری عالی از مزایای بی ام و  x4 که همگان آن‌ها را قبول دارند. موتور پرقدرت این خودرو نیز همراه عملکرد عالی جعبه‌دنده از مزیت‌های بی ام و  x4 به شمار می‌آیند که البته حساسیت موتور این خودرو به بنزین بی‌کیفیت می‌تواند دارندگان این خودرو را در کشورمان اذیت کند. اقبال بیشتری که این خودرو نسبت به x3 باعرضه در بازار با آن مواجه شد نیز از دیگر مزیت‌های این خودرو است که شاید نشان‌دهنده علاقه بازار کشور به شاسی بلندهای کوپه است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها