کد خبر : 47694

هیوندای النترا GT N ؛ موی دماغ اسپرت‌های موفق دنیا

هیوندای النترا GT N ؛ موی دماغ اسپرت‌های موفق دنیا

هیوندای النترا را سال‌هاست با مدل سدان آن می‌شناسیم. خودرویی موفق، که در هر بار فیس‌لیفت خود، تغییرات عمده‌ای ایجاد کرده و هر بار محصولی بهتر از قبل به بازار ارائه می‌کند. سدان‌ها را معمولاً خودروهایی خانوادگی می‌دانند، ولی عموما جوانان به دنبال خودروهای اسپرت و متفاوت‌اند.

هیوندای با توجه به این نکته، در سال 2019 میلادی یک محصول متفاوت به نمایشگاه خودروی دیترویت آمریکا معرفی کرد که هم مورد توجه کارشناسان خودرو قرار گرفت و هم جوانان علاقه‌مند به خودروهای اسپرت. 

نسخه هاچبک هیوندای النترا در حالی با ویژگی‌های خاص خود رونمایی شد که برندهای مطرح اروپایی هم نمونه‌های اسپرت و پرهیجان‌شان را در این نمایشگاه معرفی کرده بودند. نگاه‌ها اما به سمت هیوندای النترا GT N جذب شد.

هیوندای النترا GT N چه ویژگی ظاهری خاصی دارد؟

هیوندای پیش از این، نسخه اسپرت النترای 2019 را معرفی کرده و نهایت هیجان و جذابیت را برای این خودروی زیبا استفاده کرده بود. به کار بردن تریم قرمز در داخل کابین، پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان و بسیاری تغییرات ظاهری در جلوپنجره، ظاهر لاستیک‌ها و کابین، هیوندای النترا 2019 را تبدیل به خودرویی اسپرت و خاص کرده بود. 

حالا در مدل هاچ‌بک این خودرو، شرکت هیوندای با استفاده از ویژگی‌های خودروهای لاین N، توجه جوانان را به سمت خود جلب کرد. تفاوت النترای لاین N با نمونه معمولی آن فقط در ویژگی‌های فنی نیست. 

این خودرو از لحاظ ظاهری هم نکات قابل توجهی دارد. در النترای GT Nجلوپنجره کرومی است. فرم سپر هم در مقایسه با نمونه اسپرت زیباتر و متفاوت‌تر شده است. رنگ آینه‌های جانبی مشکی و بر روی آن‌ها چراغ راهنما طراحی شده است. لاستیک‌ها میشلن اسپرت PS4 و رینگ‌ها 18 اینچی آلیاژی هستند. در داخل کابین هم فرمان سه شاخه همراه با نشانگرهای اسپرت پشت فرمان اولین نشانه‌های تغییرات مدل N هستند.

بر روی دنده قطعات فلزی نقره‌ای طراحی شده که حالت آن را اسپرت‌تر کرده است. صندلی‌های النترا GT N روکش چرمی با دوخت قرمز دارند که مجهز به گرم‌کننده و تنظیمات کف صندلی و گودی کمر هستند. 

هیوندای طبق سیاست شرکتش، فیس‌لیفت‌های مختلفی از یک خودرو را ارائه می‌کند که تفاوت‌های آنها در موارد مختلف است. به همین دلیل نمونه‌های مختلفی از هیوندای النترا در سایت‌ دیوار دیده می‌شوند که شاید با دیدن نام آنها تصور روبه‌رو شدن با خودرویی متفاوت را داشته باشیم. در میان همه تولیدات این سال‌های هیوندای النترا، نمونه اسپرت و GT N دو مورد برجسته و متفاوت این خودرو هستند.

خودروهای لاین N چه تفاوت فنی دارند؟

وقتی در مورد خودروهای لاین N صحبت می‌کنیم، شاید برایتان جالب باشد که بدانید معنای این پسوند چیست؟ خودروهایی که به اصطلاح در لاین N قرار می‌گیرند، اصولا عملکرد فنی بهتر و پیشرفته‌تری نسبت به سایر خودروها دارند. 

مشخصاً در مورد هیوندای النترا GT N این خودرو نسبت به نسخه معمولی‌اش، عملکرد بهتری در بخش پیشرانه و گیربکس دارد. پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری النترای GT N همان پیشرانه‌ای است که در مدل اسپرت این خودرو هم استفاده شده بود. 

این پیشرانه با قدرت 201 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن متر، با گیربکس شش سرعته دستی و یا هفت سرعته اتومات، نسبت به نسخه اسپرت هیوندای النترا، عملکرد بهتری دارد. سیستم تعلیق این خودرو هم نسبت به نمونه اسپرت بسیار نرم‌تر و بهتر عمل می‌کند. 

هیوندای در توصیف عملکرد فنی این خودرو گفته است که النترای GT N کمک فنرهای سفت‌تر و دیسک‌های ترمز بهتری دارد. فرمان این خودرو را دقیق‌تر از نسخه اسپرت ارزیابی کرده‌اند و شتاب این خودرو هم نسبت به نسخه اسپرت بیشتر است. 

هیوندای النترا GT N در بسیاری از کشورهای اروپایی و در خود کره به نام هیوندای I30 شناخته می‌شود، اما در آمریکا این خودرو با همان نام هیوندای النترا لاین N تولید شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها