کد خبر : 46218

برلیانس V5 | شاسی بلند چینی که خیلی زود شکست خورد

برلیانس V5 | شاسی بلند چینی که خیلی زود شکست خورد

بازار ایران معمولا به محصولات شاسی بلند و کراس اوور دست رد نمی‌زند اما یکی از محصولات برلیانس با بدشانسی کامل مواجه شد!

به گزارش خودروتک به نقل از گسترش نیوز، برلیانس جزو خودروهایی است که در بازار ایران و به خصوص در بین محصولات چینی طرفداران زیادی دارد.

اما در میان خودروهایی که توسط این به برند به بازار راه یافت یک مدل وجود دارد که به نوعی گمنام است و توجهی به آن نشد. کراس‌اوور v5 همان خودروی بدشانس است که توسط سایپا در سال 1392 و 1393 تولید شد ولی نتوانست به موفقیت خوبی دست پیدا کند.

با تمام این وجود در ادامه این نوشتار قصد داریم به یک بررسی کوتاه در خصوص این خودرو بپردازیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

طراحی

این خودرو با وجود این که جزو محصولات جدید محسوب نمی‌شود اما همچنان دارای طراحی ظاهری خوبی است و در بین نمونه‌های چینی همچنان حرف برای گفتن دارد. با توجه به این که برلیانس با برند ب‌ام‌و نیز همکاری دارد به همین دلیل یک ته چهره از محصولات این برند آلمانی را در v5 مشاهده می‌کنید. به طور کلی ظاهر محصولات برلیانس و به خصوص v5 مشابه سایر مدل‌های این خودروساز به خصوص h320 است. در بخش طراحی داخلی نیز این خودرو عملکرد مناسبی دارد و می‌تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

مشخصات فنی

این خودرو از پیشرانه 1.6 لیتری با حداکثر توان 109 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 115 نیوتن.متر بهره می‌برد. لازم به ذکر است که پیشرانه استفاده شده در v5 ساخت برند میتسوبیشی است و از این بابت نیز خیال مشتریان و افرادی که این خودرو را خریداری کرده‌اند راحت است. این خودرو در بخش انتقال قدرت از یک گیربکس 5 سرعت اتوماتیک بهره می‌برد. سیستم ترمز نیز انوع دیسکی خنک‌شونده در جلو و دیسکی معمولی در چرخ‌های عقب است. اگر بخواهیم به مصرف سوخت v5 نیز اشاره کنیم نسبتا در شرایط خوبی دارد و میزان آن 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی است. لازم به ذکر است که باک این خودرو گنجایش 55 لیتر بنزین را دارد.

امکانات رفاهی

با وجود این که این کراس اوور فروش بسیار خوبی نداشت اما از لحاظ امکانات رفاهی نیز تقریبا در شرایط خوبی قرار دارد. از جمله امکانات موجود در این خودرو می‌توان به سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، فرمان برقی، گرمکن آینه های جانبی، سیستم صوتی با 8 بلندگو اشاره کرد. یکی از نقاط ضعف این خودرو در زمینه امکانات رفاهی نداشتن مانیتور لمسی است که این روزها روی اکثر خودروهای چینی قرار دارد. در بخش ایمنی نیز این خودرو مجهز به 6 کیسه هوا، سیستم ترمز و پایداری، قفل شدن اتوماتیک درها در سرعت بالا، سیستم ضد سرقت، هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی و باز شدن اتوماتیک درها به هنگام تصادف اشاره کرد.

نقاط ضعف این خودرو چه بود؟

یکی از نقاط ضعف اصلی این خودرو پیشرانه آن بود که توان کافی و بالایی ندارد به طوری که شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 13 ثانیه است. بنابراین می‌توان آن را نسبتا خودروی کندی دانست که همین عامل تاثیر منفی روی فروش آن گذاشت. در کنار این قضیه بازار خرید و فروش این خودرو به صورت دست دوم نیز اصلا خوب نیست و افت قیمت شدیدی پیدا کرده هرچند که این روزها قیمت خودرو به صورت کلی در حال اوج گیری است. از جمله دیگر نکات منفی درباره این خودرو ضعف در خدمات پس از فروش و کمبود لوازم یدکی آن است که خریداران را با مشکل مواجه می‌کند. این در حالی است که سایپا مراکز ارائه خدمات پس از فروش بزرگ و زیادی در سراسر کشور دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها