کد خبر : 45113

چرا لندروور رنج روور اسپرت لوکس ترین خودروی 2020 است؟

چرا لندروور رنج روور اسپرت لوکس ترین خودروی 2020 است؟

به تازگی وب‌سایت autocar اقدام به معرفی لوکس ترین خودروهای شاسی‌ بلند سال 202 کرده است که در صدر این فهرست، مدل جدید رنجروور اسپرت ( Range Rover Sport) قرار گرفته است. این خودرو ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که به بررسی آن می‌پردازیم.

به گزارش خودروتک به نقل از سینا پرس ، خودروهای شاسی‌بلند یا همان SUV های لوکس تبدیل به یکی از اصلی ترین گزینه‌های مورد توجه تولیدکنندگان خودروهای برتر در گوشه و کنار جهان شده‌اند و در این میان طی سال‌های اخیر، مصرف کنندگان نیز استقبالی بی‌نظیر از این نوع خودروها به عمل آورده‌اند. به همین دلیل بسیاری از خودروسازان مطرح جهان، بخشی از تمرکز خود را به این حوزه اختصاص داده‌اند.

به اعتقاد کارشناسان، این خودروهای شاسی‌بلند که معمولاً تقاضای زیادی در گوشه و کنار دنیا دارند، به دلیل نوع خاص ترکیب ظاهری و قابلیت استفاده چندگانه و به عبارتی همه کاره بودن، راحتی، آلایندگی اندک و عملکرد مناسب هم در جاده و هم در خارج از جاده‌های معمولی، بسیار مطلوب هستند.

معمولاً توانایی اصلی دو دیفرانسیل بودن و قابلیت استفاده از هر چهار چرخ در رانندگی در بین این گروه از خودروها مشترک است. اگرچه در گذشته و نمونه‌های قدیمی، توانایی حرکت آفرود و توان و قدرت بالا، اصلی ترین ویژگی خودروهای اس یو وی محسوب می‌شد اما از سوی دیگر طی دهه‌های اخیر خودروسازان در تلاش هستند تا این کلاس از خودروها را تا حد ممکن لوکس و زیبا بسازند زیرا در بین عوامل متعدد ایجاد کننده انگیزه در خریداران برای انتخاب یک خودرو، طراحی شیک و جذابیت اهمیت فزاینده ای پیدا می‌کند.

بر اساس انتخاب کارشناسان وب‌سایت autocar، شرکت خودروسازی رنجروور در سال جاری به نسبت رقبای خود بسیار بهتر عمل کرده و علاوه بر در اختیار گرفتن صدر جدول، دو نماینده دیگر نیز در بین ده نمونه برتر سال دارد. خودروهای رنجروور عضو خانواده قدیمی لندروور (Land Rover) محسوب شده و این خودروساز دارای انواع متنوعی از خودروهای مختلف در کلاس‌های متفاوت در کارنامه خود است.

در این میان اما خودروی جدید رنجروور اسپرت (Range Rover Sport) را می‌توان مهم‌ترین پدیده این شرکت و عضو جدید خانواده محسوب کرد که علی‌رغم جدید بودن، یکی از بهترین نمونه‌های ساخته شده توسط این شرکت قدیمی خودروساز به شمار می‌رود. این خودرو به معنی واقعی لوکس بوده و توجه افراد مشکل پسند و کسانی که در پی خودروهای خاص هستند را به خود جلب کرده است.

اگرچه این عضو جدید خانواده رنجروور به اندازه خواهر و برادرهای بزرگ‌ترش، بزرگ و جادار نیست اما امکانات متعدد و ویژگی‌های جذاب آن، این نقیصه را جبران می‌کند.

به باور کارشناسان، اینکه یک اتومبیل می‌تواند چنین فهرست کاملی از توانایی‌ها را ارائه دهد، قابل توجه است. از جمله این موارد می‌توان به توانایی مانور آفرود، اطاعت پذیری بالا در جاده‌های عادی، طراحی دینامیک، راحت بودن رانندگی به نسبت ابعاد خودرو و مصرف کم سوخت اشاره کرد.

راحتی بسیار زیاد اتاق و صندلی‌ها در کنار جدیدترین سیستم‌های صفحه نمایش دوگانه در این خودرو، آن را منحصر به فرد کرده است. پیشرانه ترکیبی پلاگین P400e و موتور هیبریدی به کار رفته در آن، موجب کاهش قابل توجه مصرف سوخت به ویژه در مسیرهای هموار می‌شود که به این ترتیب می‌توان رنجروور اسپرت در گروه خودروهای منطبق با محیط زیست طبقه بندی کرده و امتیاز مناسبی برایش در نظر گرفت.

این موضوع به طور خاص در خودروهای دارای موتور V8 نمود دارد زیرا این گروه از خودروهای این کلاس رنجروور، دارای قابلیت شارژ بسیار سریع نیز هستند.

در ادامه این فهرست و در ردیف‌های بعدی لوکس ترین خودروهای شاسی بلند سال 2020، آئودی خودروساز مشهور آلمانی با خودرو E-tron Quattro قرار گرفته و سپس لندروور Discovery، پورشه کاین 2020، آئودی Q7، بی ام و X5، مرسدس بنز GLE، ولوو XC90 و در نهایت رنجروور Velar قرار دارند. بر این اساس، دهمین رتبه خودروهای شاسی‌بلند لوکس سال 202 نیز به مرسدس بنز جی کلاس (Mercedes-Benz G-Class) تعلق گرفته است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها