کد خبر : 45053

جدیدترین خودرو چینی در راه بازار ایران/ S50 چقدر قیمت می خورد؟

جدیدترین خودرو چینی در راه بازار ایران/ S50 چقدر قیمت می خورد؟

بازار خودرو ایران به زودی شاهد حضور یک خودرو چینی جدید خواهد بود. خودرویی که البته به عنوان جایگزینی برای خودروهای MG360 در نظر گرفته شده که شرکت آذویکو نتوانست تحویل مشتریان بدهد. پیش از این از برند دانگ فنگ، خودرو H30 کراس در ایران عرضه شده و به نسبت برخی خودروهای چینی رضایت مشتریان را در پی داشت. این مساله تا حدی می تواند پشتوانه دانگ فنگ S50 باشد.

به گزارش خودروتک، در یک سال اخیر صحبت از ورود خودروهای چینی زیادی به میان آمده اما هیچکدام تحقق پیدا نکرده است. اما به نظر می رسد عرضه خودرو دانگ فنگ S50 قطعی شده است. خودرویی که گفته می شود در محدوده قیمت 330 تا 350 میلیون تومان در بازار قرار می گیرد.

این سدان بنا بر آنچه در سایت های خودرویی چین آمده، فعلا غیر از چین در تونس هم مونتاژ می شود. پلتفرم دانگ فنگ S50 از رنو - نیسان خریداری شده و خودروهای معروفی همچون نیسان جوک، رنو کپچر و نیسان ورسا روی این پلتفرم تولید شده اند. این پلتفرم از سال 2004 معرفی شده و تا امروز با انجام ارتقاهایی روی خط تولید رنو نیسان است.

دانگ فنگ S50 در سال 2014 معرفی شد و از یک سال بعد به بازار آمد. اولین مدل از این خودرو طراحی وام گرفته شده از هیوندای سوناتای همزمان خودش را داشت. سه سال قبل یک فیس لیفت روی آن انجام شد اما بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی طراحی به روزی روی این خودرو نمی بینیم و صرفا دانگ فنگ از زیر سایه سوناتا بیرون آمد. در واقع می توان گفت طراحی دانگ فنگ S50 هنوز وارد دهه 2020 میلادی نشده است. با این حال این مساله موجب نمی شود که با یک طراحی بد طرف باشیم. ظاهر این خودرو ساده اما قابل قبول است.

موتور دانگ دفنگ S50 از اولین روز تاکنون 1500 سی سی است. هر چند یک مدل الکتریکی از این خودرو نیز در سال 2016 تولید شده است.

این خودرو با 2 مدل گیربکس دستی 5 سرعته و اتوماتیک CVT عرضه می شود.

دانگ فنگ S50

دانگ فنگ S50

دانگ فنگ S50

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها