کد خبر : 43845

ساینا بخریم یا این خودروها را؟

ساینا بخریم یا این خودروها را؟

آنها که از پراید خسته شده‌اند و دست‌شان به پژو 206 و شبیه آن نمی‌رسد، به سمت تیبا می‌روند. آن‌ها هم که از تیبا خسته شده‌اند سعی می‌کنند به سمت ساینا بروند.

به گزارش خودروتک به نقل از پارسینه ، اما آیا این حرکت، حرکتی طبیعی و درست است؟

یعنی هیچ چاره دیگری وجود ندارد؟ اول این‌که باید از کسانی که از ساینا استفاده می‌کنند این را پرسید. دوم این‌که همیشه و همه‌جا، گزینه‌های بیشتری هم وجود دارند.

مثل این‌که به جای ساینا، به رقبای این خودرو روی خوش نشان بدهیم. اما رقبای ساینا چه خودروهایی هستند؟ اگر دارید به ساینا فکر می‌کنید ولی می‌خواهید اطلاعاتی هم درباره رقبا داشته باشید، پس می‌توانید این مطلب را ادامه بدهید.

چند رقیب سنتی

 یکی از اولین رقبای ساینا را، باید رانا بدانیم. رانا را ایران‌خودرو تولید می‌کند. در واقع رانا را نسخه‌ای تغییر یافته از پژو 206 سدان می‌دانند. به واقع پلتفرم،‌ بدنه و شاسی این دو کاملا یکی است. قرار بود قیمت رانا هم متعادل‌تر در نظر گرفته شود که این اتفاق هم نیفتاد. پس تا این‌جای کار،‌ هم رانا و هم پژو 206 سدان، می‌توانند رقبای تیپ‌های مختلف ساینا باشند. کاربران معتقدند که رانا به زیبایی پژو 206 در نیامده است، اما در مقایسه با ساینا قطعاً زیباتر است. پس روی هم می‌شود از حیث ظاهری، وضع این دو را از ساینایی که ظاهر چندان دلچسبی ندارد، بهتر دانست. ساینا به نظر می‌رسد در ظاهر خودش، هنوز در چهارچوب تیبا جا مانده است؛ مخصوصا در بخش صندوق عقب و قسمت انتهایی ماشین. کیفیت سواری در رانا هم بهتر از ساینا نیست و فضای داخلی‌اش نیز، کوچک به نظر می‌رسد و نتوانسته بزرگی فضای ساینا را داشته باشد. از حیث موتور هم که البته وضعیت رانا بهتر است و به همین نسبت، وضعیت پژو 206 را هم بهتر می‌توان ارزیابی کرد. از حیث کابین و تجهیزات رفاهی هم شاید کمی رانا وضعیت بهتری داشته باشد، هرچند که وضعیت یکسان است.

ساینا یا ال 90؟

بین ساینا و ال 90 اتومات هم می‌شود مقایسه‌ای انجام داد. البته ال 90 همیشه به طراحی سفت و سخت خودش معروف بوده، طوری که زیبایی خاصی در آن مشاهده نمی‌شود. از این حیث البته با ساینا در یک مرتبه قرار می‌گیرد؛ با این تفاوت که ساینا کمی قابل تحمل‌تر و خانوادگی‌تر است. اما جدا از بحث ظاهر دو خودرو، از حیث هندلینگ، خدمات پس از فروش، ویژگی‌های فنی و ارزش خرید، می‌توان ال 90 را بهتر دانست. همین الان هم نسخه‌های صفر این خودرو، با قیمت بسیار بیشتری خرید و فروش می‌شود. از حیث آپشن هم البته ال 90 نکته خاصی ندارد. در کل این خودرو برای رانندگی و امنیت و سادگی و دوام بیشتر ساخته شده است. به واقع برای کسانی که دنبال رانندگی و استهلاک کمتر هستند، گزینه بهتری محسوب می‌شود.

 

دیگر رقبا

رقبای دیگری هم برای ساینا وجود دارند و شما در صورتی که مشتری این خودرو باشید، امکان انتخاب‌های دیگری را هم خواهید داشت. اولین گزینه شاید یک اتومبیل خانوادگی باشد؛ همان تیبای سدان. از حیث فنی، البته موتور دو خودرو یکسان است. ولی چون ساینا، ارتقا یافته تیبا سدان است، طبیعی است که باید وضع بهتری داشته باشد. اما به نظر می‌رسد با تفاوت قیمت معناداری که این دو دارند، همان تیبا برای ایرانی‌ها گزینه بهتری باشد. در بازار خودرو که چرخی بزنید، می‌توانید به گزینه‌هایی چون سمند اس‌ای، پژو 405، کیا ریو مونتاژی، ام‌وی‌ام 315 صندوقدار، برلیانس H230، کوئیک اتوماتیک، گریت وال C30 و ... هم برسید. شاید برای برخی از گزینه‌ها تعجب کنید. بحث ما البته درباره مقایسه صرف است؛ و این‌که برخی از این گزینه‌ها، نسخه‌های کارکرده‌شان است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای ساینا باشد. وگرنه اگر بابت مقایسه هم بخواهیم نسخه‌های صفر همه را در نظر بگیریم، خیلی از این گزینه‌ها خط می‌خورند. ضمن این‌که باید دقت داشته باشید ساینا هم تیپ‌های مختلف دارد که هر تیپ، می‌تواند رقیبی در بین گروهی از خودروها داشته باشد؛ البته در نسخه‌های کارکرده آن‌ها.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها