کد خبر : 43750

از معایب کیا سراتو آپشنال چه می دانید؟

از معایب کیا سراتو آپشنال چه می دانید؟

سراتو آپشنال ۲۰۰۰ مونتاژی سایپا در کنار نقاط قوت دارای ایرادهای مختلفی است. در این مقاله قصد داریم شما را با معایب سراتو آپشنال آشنا کنیم.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز ، در این مقاله قصد داریم شما را با تمام نقاط ضعف و معایب سراتو آپشنال ۲۰۰۰ آشنا کنیم.

خودرویی که توسط شرکت سایپا مونتاژ و به بازار عرضه شده است. هرچند این خودرو دارای معایب متعددی است، اما به دلیل امکانات و ویژگی‌های خود در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

البته مدتی است که تولید این خودرو متوقف شده و متقاضیان باید به دنبال مدل دست دوم یا کارکرده آن باشند.

نگاهی به معایب سراتو آپشنال

۱.‌ ضعیف بودن ترمزها در سرعت‌های بالا

سراتو آپشنال

سراتو آپشنال مونتاژی سایپا از یک موتور با حجم ۲ لیتری بهره می‌برد که همین موضوع باعث می‌شود رانندگان به اعمال گاز بیشتری تمایل داشته باشند. این خودرو در شتاب‌گیری بسیار عالی است، اما به دلیل برخورداری از ترمزهای کاسه‌ای در چرخ‌های عقب، طول ترمزگیری آن بسیار زیاد بوده و رانندگی با این خودرو با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر بسیار خطرناک خواهد بود. در واقع خودرویی در این رنج قیمت نباید به ترمز کاسه‌ای مجهز باشد و سایپا باید برای آن ترمزهای پیشرفته‌تری را در نظر می‌گرفت.

۲. بالا بودن مصرف سوخت در ترافیک‌های شهری

سراتو آپشنال

با توجه به افزایش نرخ بنزین آزاد به ۳ هزار تومان، در زمان خرید خودرو حتما باید به مصرف سوخت آن توجه ویژه‌ای داشت. در همین راستا سراتو آپشنال در ترافیک‌های شهری به ویژه در تهران به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۱۲ لیتری را به همراه دارد که برای یک خودرو خانوادگی ۴ سیلندر بسیار زیاد است. هرچند اگر از این خودرو در جاده استفاده کنید و زیاد به دنبال گاز دادن نباشید، این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۶.۵ لیتری را به همراه خواهد داشت.

۳. پاور اسلاید زدن

سراتو آپشنال

بسیاری از خودروسازان جهان با کم کردن سیستم‌های رفاهی و آپشن‌های خودرو قیمت محصول خود را کاهش می‌دهند و با تیپ‌های مختلف بر اساس تعداد آپشن آنها را به بازار عرضه می‌کنند، اما گروه خودروسازی سایپا در کنار حذف ترمزهای دیسکی عقب، سیستم ESP را نیز از روی این خودرو برداشته است؛ سیستمی که اگر حذف شود پشت خودرو در سر پیج‌ها یا سرعت‌های بالا به اصطلاح در می‌رود که چنین موضوعی بسیار خطرناک خواهد بود. در مقابل این خودرو، مشتریان می‌توانند به دنبال مزدا ۳ نیو باشند که از نظر سیستم‌های ایمنی در سطح بهتری قرار دارد و به مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی فعال ترمز مجهز است.

۴. کم بودن کیسه‌های هوا

سراتو آپشنال

سایپا با هدف کاهش قیمت، امنیت این خودرو را نیز کاهش داده و کیسه‌های هوای این خودرو به ۲ عدد کاهش پیدا کرده است. به بیانی دیگر فقط یک ایربگ برای راننده و یک ایربگ نیز برای سرنشین در نظر گرفته شده و این خودرو فاقد ایربگ‌های پرده‌ای است. این در حالی است که رقبای این خودرو یعنی مزدا ۳ نیو و مدل سراتو وارداتی از ۶ ایربگ بهره می‌برند و از لحاظ ایمنی در سطح بالاتری قرار دارند.

۵. خشک بودن سیستم تعلیق

سراتو آپشنال

خودروهای اسپرت معمولا دارای سیستم تعلیق خشکی هستند؛‌ برای مثال مزدا ۳ به عنوان یک سدان اسپرت یا تویوتا GT86 به عنوان یک کوپه اسپرت دارای فنربندی خشکی بوده که این موضوع باعث بهتر شدن هندلینگ خودرو می‌شود، اما یک سدان خانوادگی مثل سراتو آپشنال باید کمک‌فنرهای نرم‌تری داشته باشد. در این خودرو شاهد کوبش زیاد خودرو هستیم که این موضوع در صندلی‌های عقب بیش از پیش به چشم می‌خورد. این موضوع در سراتو وارداتی حتی بیشتر حس می‌شود، اما مدل مونتاژی سراتو سایپا به دلیل استفاده از رینگ‌های کوچک‌تر در این زمینه بهتر است. به طور کلی سواری سراتو آپشنال خشک است.

۶. کاهش امکانات

شرکت سایپا علاوه بر کاهش سیستم‌های ایمنی، تعداد زیادی از آپشن‌های این خودرو را حذف کرده است؛ برای مثال نبود قابلیت تنظیم چند جهته صندلی و گرمکن در کابین محسوس است. این در حالی است که مدل وارداتی کیا سراتو به قابلیت تنظیم چند جهته صندلی و گرمکن مجهز است. همچنین مدل وارداتی از  سیستم صوتی برند معروف JBL با ۸ بلندگو بهره می‌برد که شرکت سایپا برای مدل مونتاژی از سیستم صوتی معمولی و ۶ بلندگو استفاده کرده است که کیفیت آن نسبت به مدل وارداتی بسیار پایین است.

۷. پلاستیک خشک مشکل تمامی مدل‌های مونتاژی

بسیاری از خودروهای تولید داخل و مونتاژی دارای پلاستیک خشک هستند و شرکت سایپا از این متریال بی‌کیفیت در فرمان، دسته‌دنده و تمامی بخش‌های داشبورد کیا سراتو استفاده کرده است. البته ظاهر داشبورد خودرو کمی قابل قبول است، اما پس از مدتی جذابیت اولیه خود را از دست خواهد داد و مشکلاتش پدیدار خواهد شد.

۸. نامناسب بودن عایق‌بندی

نامناسب بودن عایق بندی کابین در اکثر محصولات سایپا به چشم می‌خورد و سراتو آپشنال نیز با همین مشکل مواجه است. در سرعت‌های بیش از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، صدای باد در کابین شنیده می‌شود و هنگامی که خودرو متوقف باشد نیز صدای خودروهای اطراف به کابین نفوذ کرده و آزاردهنده است. صدای موتور هم در دورهای بالا وارد کابین خواهد شد. از این رو یا باید همواره آرام رانندگی کنید یا با افزایش صدای سیستم صوتی از دست صداهای آزاردهنده خلاص شوید.

۹. فرمان سفت و بد قلق

اگر تجربه استفاده از خودروهایی بالاتر از سراتو آپشنال را داشته باشید، هنگام استفاده از این خودرو مونتاژی فرمان آن کمی سفت خواهد بود. به طور کلی فرمان سراتو آپشنال هیدرولیک ساده بوده و در داخل شهر آزاردهنده خواهد بود.

۱۰. پایین بودن کیفیت رنگ

پایین بودن کیفیت رنگ یکی دیگر از معایب سراتو آپشنال به شمار می‌رود. انتظار می‌رفت شرکت سایپا برای مونتاژ خودروهایی چون سراتو آپشنال از فرایند متفاوتی نسبت به سایر محصولات خود استفاده می‌کرد. کیفیت رنگ سراتو آپشنال با تیبا و ساینا تفاوتی ندارد و رنگ سفید این خودرو اصلا جذاب نیست. از این رو اگر قصد خرید سراتو را دارید به دنبال رنگ‌های تیره باشید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها