کد خبر : 43472

ب ام و سری 8 کانورتیبل ؛ بزرگ ترین خودروی 2 درب روباز باواریایی ها

ب ام و سری 8 کانورتیبل ؛ بزرگ ترین خودروی 2 درب روباز باواریایی ها

یکی از مهمترین تفاوت های این خودرو با دیگر محصولات کوپه 2 درب و کانورتیبل ب ام و به فندر عقب آن مربوط می شود یعنی جائیکه انتظار داریم تا به انتهای بدنه برسیم، توسعه خودرو همچنان ادامه یافته است!

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - در زمان معرفی ب ام و 840 آی گرن کوپه با مدل 2020؛ این محصول را در گروه خودروی عصر ایران معرفی کردیم که جزئیات کامل آن اینجا در دسترس قرار دارد. همانطور که اشاره شد، سری 8 یکی از جذاب ترین خطوط تولید ب ام و را به خود اختصاص داده اما در مقایسه با سایر تولیدات کمپانی آلمانی ناشناخته و مرموز است!

نخستین نسل از  ب ام و  سری  8 با پلتفرم  ایی31  و در فاصله سال های 1990 تا 1999 ارائه شد. تمامی محصولات این خانواده با موتورهای 8 و 12 سیلندر روانه بازار شدند؛ کوپه هایی جذاب در کلاس  جی تی  با تپنده های قدرتمند که بخش خاصی از بازار را هدف قرار داده بودند. اما در سال 1999 فروش پایین، موجب توقف تولید آن در مجموعه ب ام و شد تا آنکه در سال 2018 باردیگر سری8 به خط تولید باواریایی ها بازگشت.

در مطلب امروز سراغ نمونه کانورتیبل از پلتفرم جی14 سری 8 جدید ب ام و در مدل 2020 می رویم تا نگاهی دقیق تر بدان داشته باشیم:

طراحی

ب ام و همواره عملکرد موفقی در طراحی محصولات کانورتیبل و رودستر داشته است. این برتری در مدل جدید سری8 کانورتیبل نیز کاملا قابل احساس است. گریل(جلوپنجره) دو تکه سنتی با المان های کرومی، چراغ هایی با نگاه مخوف و گرافیک داخلی جذاب در همراهی با یک بامپر(سپر) اسپرت موجب شکل گیری منظره ای بی نقص در بخش دماغه این خودرو شده است.

 
 

به آنچه مطرح شد باید خطوط برجسته روی درپوش موتور را نیز اضافه کنیم که بر زیبایی کار افزوده است.

با حرکت به سمت کناری خودرو؛ ابتدا با رینگ های فوق العاده زیبای 19 اینچی پره ای ام اسپرت  روبرو می شویم. فراموش نکنیم که ب ام و یکی از مطرح ترین کمپانی های جهان در ارائه رینگ های حرفه ای است. کمی جلوتر؛ آبشش کرومی انتهای فندر(گلگیر) و تفاوت سطح ایجاد شده روی درب قرار دارد که در بهترین الگوی ممکن جانمایی شده تا حس یک خودروی اسپرت هرچه بیشتر به مخاطب انتقال یابد.

 
 

یکی از مهمترین تفاوت های این خودرو با دیگر محصولات کوپه 2 درب و کانورتیبل ب ام و به فندر عقب آن مربوط می شود یعنی جائیکه انتظار داریم تا به انتهای بدنه برسیم، توسعه خودرو همچنان ادامه یافته است! این یک ویژگی برای سری8 است که کوپه ای 2 درب، 4 نفره اما جادار را ارائه می دهد. باید دقت داشت که این کوپه برای قدرتنمایی روی جاده تولید نشده و برخلاف انتظاراتی که از کوپه ها داریم برای لذت بردن از مسیر با سرعت استاندارد و سقف باز طراحی شده است.

در نمای عقب نیز الگوی جذاب چراغ اصلی، برآمدگی خط برش درب صندوق و جزئیات اسپرت بامپر به خوبی کنار یکدیگر قرار گرفته اند. البته قاب کرومی بزرگ برای خروجی ها اگزوز نیز دلبری های خاص خود را دارد!

 
 

کابین و امکانات هوشمند

ب ام و در این بخش نیز کاملا صاحب سبک است و همواره بهترین ها را معرفی کرده است. استفاده از مواد اولیه باکیفیت و دارای بافت نرم در اکثر قسمت ها، حس حضور در یک اتاق کنفرانس لوکس را منتقل می کند.

دکمه های کنترلی کامل روی فرمان، پوشش چرم برای فرمان، دوخت درشت و خط حرکت دقیق در قسمت های چرمی، نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی جایگزین نشانگر سنتی آمپر، نمایشگر لمسی 10.3 اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، قطعات آلومینومی برس خورده در بخش های مختلف کنسول و قسمت داخلی درب ها، استفاده از یک قطعا کریستال تراش خورده برند مشهور سواروفسکی در سر دنده، شارژ بی سیم، سیستم صوتی از برند حرفه ای هارمن کاردون همراه با امپلی فایر، گرم کن اختصاصی صندلی ها، وای فای هات اسپات  و ... بخشی از ویژگی های این کابین لوکس هستند.

 
 

در بخش ایمنی نیز می توان به مواردی مانند ورود بدون کلید، سیستم ترمز هوشمند، دی لایت(نور روز) قابل برنامه ریزی، ایربگ های کناری برای سرنشینان جلو، سیستم محافظ گردن سرنیشنان جلو و عقب، هشدار تصادف از جلو، سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، کمربند ایمنی 3 نقطه ای، سیستم هوشمند ایمنی برای قطع تمامی بخش های برقی خودرو در هنگام تصادف، سیستم پایداری الکترونیکی، دامپرهای داینامیک، ترمز ضد قفل، کروز کنترل تطبیقی، سنسور نمایش باد لاستیک ها و ... اشاره کرد.

در حالت سقف باز تا سرعت 75 کیلومتر برساعت همه چیز در وضعیت مطلوب قرار دارد اما برای سرعت های بالاتر باید سقف را در حالت بسته قرار داد. تغییر حالت سقف نیز 15 ثانیه زمان می برد. عملکرد تغییر حالت سقف تا سرعت 49 کیلومتر برساعت تضمین شده است.

پیشرانه

 
 

 در این قسمت از نمونه 3 لیتری توربوی 6 سیلندر 335 اسب بخاری با گشتاور 368 پوندفوت استفاده شده است. این خودروی محور عقب طی 5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت آن بطور الکترونیکی روی 210 کیلومتر برساعت محدود شده است.

آمار مصرف سوخت با توجه به وزن 1910 کیلوگرمی خودرو برای هر 100 کیلومتر برابر است با: 10.6 لیتر در شهر، 8.1 لیتر در بزرگراه و 9.8 لیتر در حالت ترکیبی.

قیمت پایه این محصول نیز برابر با 97400 دلار است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها