کد خبر : 4263

همه چیز درباره جک S4

همه چیز درباره جک S4

کمپانی چینی JAC که با نام جک در ایران شناخته می شود، عضو جدیدی به سری S خود اضافه کرد. این مدل حامل عدد 4 بوده و همانطور که می توان از ترکیب نام آن حدس زد، به لحاظ ابعاد مابین مدل های S3 و S5 جای می گیرد.

به گزارش خودروتک، برخلاف برادر کوچک تر یعنی S3 که طراحی آن چندان چنگی به دل نمی زند، S4 از ظاهری هماهنگ تر و زیباتر برخوردار است. جلوپنجره شش ضلعی نسبتا عریض، چراغ های خوش فرم، وجود قطعه کرومی در بالای لوگوی جدید JAC و سپر دو رنگ از ویژگی های S4 در نمای روبرو هستند. در این نما قسمتی مثل ناچ نیز که اخیرا در تلفن های همراه رواج یافته، بر روی شیشه اصلی دیده می شود.

JAC S4 (50)

در نمای جانبی، رنگ متفاوت سقف و بدنه، ریل های سقفی، ضربه گیرهای پلاستیکی نصب شده بر روی لبه پایینی درها و گلگیرها و رینگ های 18 اینچی چند پره المان هایی هستند که بیش از بقیه موارد جلب توجه می کنند. البته دهانه گلگیرها نیز به جای شکل نیم دایره، حالتی چند ضلعی به خود گرفته که چنین فرمی مدلی مثل جیپ Compass را در ذهن تداعی می کند.

JAC S4 (46)

جک S4 در نمای عقب نیز خوش استیل احساس می شود. در این بخش هم شاهد نصب یک نوار کرومی هستیم که دو چراغ اصلی را به هم متصل کرده، لوگوی جک نیز بر روی این نوار نصب شده است. سپر مات با چراغ های مه شکن عرضی باریک هم از مشخصه های قابل ذکر نمای عقب به شمار می رود.

JAC S4 (47)

در قسمت کابین، سادگی حرف اول و آخر را می زند، البته این مساله با هنرمندی انجام شده و به راحتی می توان از صفت زیبا برای توصیف داشبورد و دیگر اجزا استفاده کرد.

JAC S4 (39)

جک برای نمایش اطلاعات لازم از یک نمایشگر ایستاده لمسی 10.25 اینچی در بخش میانی داشبورد کمک گرفته است. همچنین کنترل سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی نیز از طریق دکمه های لمسی که در زیر نمایشگر مرکزی قرار دارند، انجام می پذیرد.

JAC S4 (42)

به گفته جک تریم های رده بالای S4 از امکاناتی مثل پوشش چرم برای صندلی ها، سانروف و دوربین های متعدد دید اطراف بهره می برند.

jac-refine-s4-4

با 4410 میلی متر طول، 1800 میلی متر عرض، 1660 میلی متر ارتفاع و 2620 میلی متر فاصله محوری، جک S4 ابعادی مشابه با نیسان قشقای دارد. مدل پایه از این کراس اوور کامپکت چینی، نیروی خود را از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی به قدرت 120 اسب بخار دریافت می کند. تریم های بالاتر به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با 150 اسب بخار قدرت مجهز هستند.

JAC S4 (4)

برای انتقال قدرت، گیربکس 6 سرعته دستی یا نمونه CVT قابل انتخاب است. این مدل تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می شود و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل سود می برد.

JAC S4 (30)

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، جک S4 در روزهای آتی در نمایشگاه خودروی گوانگژو در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. به گفته شرکت سازنده، فروش این کراس اوور با قیمت پایه حدودا 11 هزار دلار از اواسط آذرماه امسال در سرزمین مادری شروع خواهد شد.

JAC S4 (22)

با توجه به حضور نسبتا پر رنگ جک در ایران و سازگاری مشخصات S4 با قوانین موجود، دور از انتظار نیست که روزی شاهد تردد این خودرو در خیابان های کشور باشیم.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها