کد خبر : 42571

لیفان X60 بخریم یا نخریم؟

لیفان X60 بخریم یا نخریم؟

اگر قصد خرید لیفان X۶۰ را دارید بهتر است پیش از آن این مطلب را خوانده تا از تجهیزات و مشخصات فنی اطلاعات بیشتری داشته باشید.

به گزارش خودروتک به نقل از میزان ـ لیفان X۶۰ تا حدودی شبیه به نسل‌های پیشین تویوتا راوفور و هیوندای سانتافه طراحی شده است.

به لطف برجستگی‌های ایجاد شده بر روی گلگیر‌های لیفان X۶۰، این خودرو از چراغ‌هایی بزرگ و کشیده و متناسب با جلوپنجره برخوردار است. البته به عقیده برخی این برآمدگی‌ها کمی اغراق‌آمیز و نامتوازن با بدنه خودرو است.

با ورود به فضای داخل کابین لیفان X۶۰، همانند دیگر مدل‌های چینی تولید شده در این بازه قیمتی، با کیفیت مواد متوسط و روبه پایین مواجه هستیم. چیدمان کلی داشبورد بسیار ساده، ولی در عین حال شکیل است.

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS چهارکاناله و EBD، قفل ایمنی کودک، چراغ ترمز سوم، گرم کن شیشه عقب، سان‌روف دوحالته برقی با شیشه چاپ سیلک مانع تابش مستقیم نور خورشید، شیشه بالابر برقی، سنسور دنده عقب، برف پاک‌کن عقب، قفل ایمنی کودک، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، درب بازکن صندوق و باک از داخل، قفل مرکزی و سیستم هشدار دهنده باز بودن درب، سیستم ضد سرقت، فرمان هیدرولیکی تلسکوپی قابل تنظیم، سیستم تنظیم چراغ‌ها، پرده شیشه عقب، سیستم CD با ۶ بلندگو از جمله امکانات این خودرو است.

لیفان X۶۰ از پیشرانه‌ای ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۳۱ اسب بخار و گشتاور ۱۶۸ نیوتن متر برخوردار است. این پیشرانه که با همکاری شرکت ریکاردوانگلستان طراحی شده و بر هر دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک این خودرو نصب گردیده، چندان با وزن بالای لیفان تناسب ندارد و با توجه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۳ ثانیه‌ای و بیشینه سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت چندان شما را در آفرود راضی نمی‌کند.

لیفان X۶۰ دارای تکنولوژی ساسات الکترونیکی (تکنولوژی‌ای که در خودرو‌های سطح بالا و متوسط برای کنترل دقیق جریان سوخت استفاده میشود و میتواند صرفه جویی در مصرف سوخت را تا ۳% افزایش دهد). لیفان X۶۰ بلوک‌های سیلندر تماما آلومینیومی فشرده و مخزن احتراق سوخت شبیه به خودکار میباشد. سیستم سوخت تزریقی الکترونیکی اطمینان کامل از احتراق با ثبات و تولید آلودگی کم میدهد. موتور سبکتر عملکرد توزیع گرمای بهتری دارد که این خصوصیت به شدت نرخ خرابی موتور و مراجعه به تعمیرگاه را کم میکند.

مدل موتور از مواد با کیفیت با چگالی نسبی کم تشکیل شده است و هیچ پیچ و مهره‌ای وجود ندارد. نوع ساخت و ساز باعث میشود موتور سبک‌تر و مقاوم‌تر باشد، و به صورت چشمگیری عدم تعادل چرخش و همچنین صدا و شوک‌ها را کم میکند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها