کد خبر : 42419

هونگچی H9 / رولزرویس چینی در راه بازار ایران؟

هونگچی H9 / رولزرویس چینی در راه بازار ایران؟

در مدل پایه از هونگ چی H9 وظیفه تامین نیرو به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ سپرده شده است. این موتور توانایی تولید 252 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور را دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، هونگ چی (Hongqi) قدیمی ترین و لوکس ترین خودروساز چینی است.

این برند زیرمجموعه شرکت فاو (FAW) بوده و دپارتمان طراحی آن اکنون توسط گیلز تیلور رهبری می شود.

تیلور پیش از پیوستن به هونگ چی به مدت شش سال سکاندار دپارتمان طراحی کمپانی رولزرویس بود.

تا همین چندی قبل، هونگ چی محصولات خود را با ظاهری کلاسیک و قدیمی راهی بازار می کرد. اما این شرکت در سیاست های خود تجدید نظر نموده و قصد دارد مدل های جدید خود را با ظاهری لوکس و مدرن تولید کند.

H9 یکی از مدل هایی است که امسال عرضه شده و به گفته سازنده در کلاس سدان های سایز متوسط قرار می گیرد، همان کلاسی که سال هاست مرسدس بنز E کلاس، ب ام و سری 5 و آئودی A6 سردمداران آن هستند.

 

 

 

هر چند هونگ چی سدان H9 را یک مدل سایز متوسط می داند، اما از لحاظ ابعاد این خودرو با 5.2 متر طول و بیش از 3 متر فاصله محوری به سدان های فول سایز شبیه است.

در نگاه نخست به H9 و مشاهده جلوپنجره کرومی بسیار بزرگ، بلافاصله ساخته های رولزرویس در ذهن تداعی می شود که با توجه به حضور آقای تیلور در دپارتمان طراحی این مساله چندان هم جای تعجبی ندارد. البته هونگ چی ادعا می کند طرح نهایی H9 پیش از عزیمت گیلز تیلور به چین در اواخر سال 2018، تایید و تصویب شده است.

 

 

 

در دو طرف جلوپنجره چراغ های اصلی ماتریکس LED و چراغ های روشنایی در روز جا خوش کرده اند. پرچم هونگ چی (هونگ چی به معنای پرچم قرمز است) در H9 در قالب یک خط باریک قرمز نمود پیدا کرده، این خط از میانه های کاپوت آغاز شده و تا جلوپنجره امتداد پیدا یافته است.

 

 

 

بهره گیری از رنگ آمیزی دوگانه یادآور محصولات میباخ بوده و چراغ های عقب خودرو نیز تا حد زیادی شبیه نمونه های به کار رفته در کادیلاک XTS دیده می شوند. از دیگر ویژگی های ظاهری جالب هونگ چی H9 می توان به دستگیره های در مخفی شونده و رینگ های آلیاژی 20 اینچی اشاره نمود.

 

 

 

در داخل کابین از چرم، چوب و کروم به وفور استفاده شده و بسیار با کیفیت به نظر می رسد. داشبورد این سدان خوش استیل ساده طراحی شده و میزبان دو نمایشگر دیجیتال بزرگ (یکی برای سیستم اینفوتینمنت و دیگری برای ارایه اطلاعات مورد نیاز راننده) است. همانند مدل های لوکس آلمانی، سرنشینان H9 می توانند از نورپردازی زیبای کابین حین سفر در شب نهایت لذت را ببرند. دسته دنده هم حساس به لمس بوده و خریداران می توانند قسمت عقب را با دو صندلی سفارش دهند.

 

 

 

در مدل پایه از هونگ چی H9 وظیفه تامین نیرو به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ سپرده شده است. این موتور توانایی تولید 252 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور را دارد. کسانی که به دنبال قدرت بیشتر باشند، می توانند H9 را با موتور سه لیتری V6 سوپرشارژ سفارش دهند. این موتور هم 272 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

 

 

 

نیروی تولیدی توسط هر دو موتور از طریق یک گیربکس خودکار به سمت چرخ های عقب هدایت می شود. قوی ترین نسخه از H9 در زمانی «زیر 8 ثانیه» سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت می رساند که با استانداردهای کنونی رقم چندان جالب توجهی نیست. نکته پایانی اینکه هونگ چی H9 از سیستم تعلیق بادی و فناوری خودران سطح 2.5 سود می برد.

'گفتنی است که طی ماه های اخیر، زمزمه های حضور و عرضه خودروهای هونگ چی در کشور توسط یکی از برندهای زیر مجموعه گروه پرشیا خودرو (عرضه کننده خودروهای ب ام و در ایران) شنیده می شود. بنابراین شانس حضور خودروهای خاصی نظیر H9 در بازار کشورمان نیز دور از ذهن نیست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها