کد خبر : 41637

بررسی مشخصات فنی و آپشن های رانا

بررسی مشخصات فنی و آپشن های رانا

رانا از شاسی ۲۰۶ صندوقدار بهره میبرد به طوری که طول آن ۴۲۹۲ عرض آن ۱۶۸۴ و ارتفاع آن ۱۴۵۳ میلیمتر است در بخش طراحی داخلی هم نسبت به ۲۰۶ تلاش‌های بیشتری شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از میزان، رانا سومین خودروی ملی کشور و دومین خودروی تولید داخلی ایرانخودرو است. این خودرو که از شاسی ۲۰۶ صندوقدار و پیشرانه ۲۰۶ تیپ ۵ بهره می‌برد در هشتم خرداد ماه سال ۱۳۹۱ رونمایی و عرضه شد.

همانطور که در بالا گفته شد این خودرو به پیشرانه TU۵ یا همان موتور ۲۰۶ تیپ ۵ مجهز است. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۱۵۸۷ سی سی حجم که قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار دردور ۵۸۰۰ و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۴۲ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ توسط جعبه دنده دستی است. مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در ۱۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۱۸۹ کیلومتر در ساعت است.

رانا همانطور که گفته شد از شاسی ۲۰۶ صندوقدار بهره میبرد به طوری که طول آن ۴۲۹۲ عرض آن ۱۶۸۴ و ارتفاع آن ۱۴۵۳ میلیمتر است در بخش طراحی داخلی هم نسبت به ۲۰۶ تلاش‌های بیشتری شده است.

از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری صندلی جلو با تنظیم ارتفاع، پشت سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی اشاره کرد. در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیرمجاز، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت کنترل، کمربند‌های ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین و دیگر امکاناتی نظیر پخش MP۳ بلندگو‌های جلو و عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب چراغ خطر سوم تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک، تنظیم آینه‌های جانبی برقی آینه روی آفتابگیر سمت شاگرد، شیشه بالابر در‌های جلو و عقب برقی، ازکن قفل در صندوق عقب از داخل، صفحه نمایشگر روی داشبورد، نمایشگر دمای محیط اشاره کرد.

در بخش ترمز‌ها وپایداری رانا از سیستم ترمز ضدقفل ABS و EBD , ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری، ترمز عقب دیسکی استفاده کرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها