کد خبر : 41636

مسابقه درگ سریع ترین وسیله نقلیه دنیا با بوگاتی شیرون (عکس)

مسابقه درگ سریع ترین وسیله نقلیه دنیا با بوگاتی شیرون (عکس)

سریع‌ترین خودروهای جهان، از مدل‌های شهری گرفته تا خودروهای مسابقه‌ای فرمول 1 در برابر خودرویی قراردارند که درپی شکستن سرعت صوت بر روی زمین است، خودرویی که از بسیاری از هواپیماهای چند موتوره نیز سریع‌تر است.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، در ویدیویی که اخیراً، توسط تیم بلادهاند، تیمی که توسعه‌دهنده سریع‌ترین خودروی زمینی جهان محسوب می‌شود منتشرشده، نمایشی جذاب را برای به رخ کشیدن سرعت خودرویشان به تصویر کشیده‌اند.

این مسابقه درگ که بین بلادهاند، بوگاتی شیرون، نماینده‌ای از دنیای فرمول 1 و خودرویی معمولی برگزار شد دریکی از نمکزارهای آمریکا که محلی شناخته‌شده برای چنین مسابقه‌هایی به شمار می‌رود اتفاق افتاد. تنها هدف این است که تفاوت حداکثر سرعت این بلادهاند در برابر دو خودروی فوق‌سریع دیگر مشخص گردد.

با شروع مسابقه، (فیلم بعد از 4 ثانیه از آغاز مسابقه شروع می‌شود چراکه پهباد تصویربردار آماده نبوده است)، بلادهاند در جایگاه آخر است، حتی پشت خودروی معمولی قرارگرفته است.

این موضوع البته به خاطر عملکرد موتور جت این خودرو هست که طبق قوانین فیزیک چند لحظه زمان می‌برد تا بر نیروی جرم لختی (اینرسی) غلبه کند. در همین 4 ثانیه آغازین، خودروی فرمول 1 و شیرون هردو از مرز 160 کیلومتر در ساعت عبور کرده‌اند و این نشان می‌دهد که چه میزان این دو خودرو سریع هستند و فراموش نکنیم که شیرون خودرویی شهری محسوب می‌شود.

در ادامه مسابقه، بلادهاند تازه راه می‌افتد و در ثانیه 5.4 خودروی معمولی را پشت سر می‌گذارد. بوگاتی شیرون تا حدودی پا به‌پای فرمول 1 پیش می‌رود تا اینکه خودروی فرمول 1 به حداکثر سرعت 326 کیلومتری خود می‌رسد. اما بلادهاند در ثانیه 19 مسابقه، با سرعت 455 کیلومتر در ساعت از دو خودروی صدرنشین پیشی می‌گیرد و حقیقتاً بقیه را در گردوغبار خود خفه می‌کند. بعد از بلادهاند، بالاخره بوگاتی به‌سختی در ثانیه 29 خودروی فرمول 1 را پشت سر می‌گذارد، و کمی بعد به حداکثر سرعت خود یعنی تقریباً 400 کیلومتر در ساعت می‌رسد. سرعتی که فوق‌العاده به نظرمی آید البته تنها تا زمانی که ندانید که درهمان لحظه بلادهاند تقریباً به‌سرعت صوت نزدیک می‌شود. (1000 کیلومتر بر ساعت)

پروژه بلادهاند بعدازاینکه در سال 2008 آغاز شد، تنها یک هدف داشت و آن رسیدن به‌سرعت مافوق صوت بود. این پروژه که با مشکلات اقتصادی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کرد بعد از ورشکستگی مالی در سال 2018 مجدد توسط یک سرمایه‌گذار احیا شد. هرچند که احتمالاً دوباره به خاطر ویروس کرونا، تا مدتی از ثبت رکوردی جدید به‌وسیله این موشک زمینی خبری نشنویم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها