کد خبر : 41485

همه چیز درباره پورشه تایکان توربو S

همه چیز درباره پورشه تایکان توربو S

هنوز هم بسیاری از مالکان خودرو‌های الکتریکی در خانه اقدام به شارژ خودروی خود می‌کنند و اینجاست که شارژ کامل با بهای ۱۲ پوند در دسترس می‌باشد. البته در حالت غیر پیک این مبلغ نصف می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تایکان تنها یک خودرو نیست، نقطه‌ی اثبات است. یک پرچم برافراشته که با تأکید می‌گوید خودرو‌های الکتریکی نه تنها هیجان‌انگیز  هستند بلکه لذت‌بخش و ریشه‌دار بوده و ارزش نشان پورشه را دارد.

ما این را می‌دانیم، زیرا سال پیش تایکان را برای اولین بار تست کردیم و فهمیدیم که تایکان توصیف کننده‌ی عصری است که در آن حضور داریم؛ اما حالا آن را در نسخه پرچم‌دار توربو S روانه جاده‌های بریتانیا کرده‌ایم؛ و اجازه دهید با این حقیقت روبرو شویم: یک خودروی ۲.۳ تنی که قدرت ۷۵۱ اسب بخاری دارد در جاده‌های پر از دست‌انداز و تنگ بریتانیا چه حس و حالی خواهد داشت؟!

خب نترسید! تایکان هنوز هم قابل مدیریت بوده حتی اگر در نگاه اول باعث استرس شود. باید به این نکته اشاره کرد که توربو S در حالت استاندارد تنها ۶۱۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تنها در حالت لانچ است که تمامی ۷۵۱ اسب بخار بی‌رحم این خودرو آزاد می‌شود؛ و اینجاست که سواری و هندلینگ تایکان وارد سطح دیگری می‌شود.

پورشه تایکان توربو S جدید + تصاویر

با وجود دو پیشرانه الکتریکی روی اکسل‌های خودرو، دو دنده و جادوی ژرمنی، تایکان هیچ نشانی از یک خودروی سنگین و چهار چرخ محرک ندارد. تیزی خودرو شکی باقی نمی‌گذارد که قدرت بیشتری وجود داشته و شما را به حمله به پیچ‌ها تشویق می‌کند.

کمک‌حال خودرو میله‌های ضد لغزش فعال ۲۳۱۵ پوندی هستند که باعث می‌شوند هندلینگ خودرو در سطح بسیار بالایی باشد. شما شاهد کشش زیادی خواهید بود که در هر شرایطی احساس‌برانگیز بوده و بازخورد بالایی را به شما می‌دهد.

همه‌ی این‌ها با هماهنگی سیستم تعلیق بادی تطبیقی عمل می‌کنند، سیستمی که تایکان را حتی در بدترین مسیر‌ها نیز پایدار نگه می‌دارد. در واقع خبری از تکان‌های بدنه در این خودرو نیست. حتی وجود دست‌انداز‌ها در میانه‌های پیچ نیز خللی در سواری خودرو به وجود نمی‌آورد؛ و البته که تایکان یک خودروی عالی در بزرگراه‌هاست. ما دوست داشتیم پدال‌های پشت فرمان به‌صورت راحت‌ترین سیستم ترمز احیا شونده را تنظیم کنند، اما به غیر از این انتقاد خاصی به عملکرد تایکان در جاده وارد نیست.

پورشه تایکان توربو S جدید + تصاویر

اگر بخواهیم خیلی بدبینانه نگاه کنیم باید به سواری خودرو در حالت اسپورت پلاس اشاره کنیم که خیلی سفت است. همچنین فرمان نیز کمی بیش از حد سنگین می‌شود. حالت اسپورت تایکان طبیعی‌تر و لذت‌بخش‌تر حس می‌شود. البته می‌توان در رانندگی روزانه همان حالت نرمال را انتخاب کرد و از رفاه و آسایش برجسته‌ی خودرو لذت برد.

هنوز هم بسیاری از مالکان خودرو‌های الکتریکی در خانه اقدام به شارژ خودروی خود می‌کنند و اینجاست که شارژ کامل با بهای ۱۲ پوند در دسترس می‌باشد. البته در حالت غیر پیک این مبلغ نصف می‌شود.

چیزی که پذیرفتنی نیست دریافت ۲۱۰ پوند برای کابل شارژ عمومی است که به اندازه خریدن ۹۱۱ و سپس پرداخت پول برای بنزین زدن دیوانه وار می‌باشد. شما همچنین باید ۲۹۴ پوند برای شارژر ۱۵۰ کیلوواتی بپردازید و در غیر این صورت شارژر ۵۰ کیلوواتی را خواهید داشت. این گزینه جزو ضروریات است.

پورشه تایکان توربو S جدید + تصاویر

دیگر موضوع قابل ذکر پرداخت ۲۱۷۲ پوند برای حالت نیمه خودران و کروز کنترل تطبیقی می‌باشد که این سیستم‌ها در اکثر خودرو‌های خانوادگی مدرن به‌صورت استاندارد وجود دارند.

بله پورشه می‌توانست در بحث تجهیزات استاندارد تایکان عملکرد بهتری داشته باشد، اما خب از جمله برخی تجهیزات استاندارد این خودروی الکتریکی می‌توان به چراغ‌های LED، صندلی‌های گرم شونده، کابین چرم، ناوبری، اپل کارپلی و… اشاره کرد. در بخش عقب خودرو کودکان به راحتی خواهند نشست و در محفظه بار نیز می‌توان اکثر وسایل را جا داد و سپس از پرفورمنس و هندلینگ تایکان لذت برد.

البته قبل از انتخاب تایکان توربو S باید با دقت فکر کنید. بله لانچ کنترل این خودرو بسیار وحشی است، اما برای آن باید هزینه زیادی بکنید. از نظر ما مدل ۴S بهترین ارزش در برابر مبلغ پرداختی را دارد. شما باید برای این خودرو آپشن‌های بیشتری سفارش دهید، اما سواری آن به اندازه توربو S خوب است و از طرفی حدود ۴۰ هزار پوند ارزان‌تر می‌باشد.

پورشه تایکان توربو S جدید + تصاویر

جدای از وجود مدل کاملاً جذاب ۴S که قیمت ارزان‌تری دارد و همچنین عادت پورشه برای درخواست مبالغ بالا برای برخی آپشن‌های پیش پا افتاده، تایکان خودرویی است که عصر حاضر را تعریف می‌کند. این خودرو یکی از بهترین کوپه‌های چهار درب چند دهه اخیر، صرف‌نظر از نوع قوای محرکه می‌باشد.

مشخصات پورشه تایکان توربو S

قیمت: ۱۳۸۸۲۶ پوند

پیشرانه: دو واحد الکتریکی، باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی

قدرت/گشتاور: ۶۱۷ اسب بخار/۱۰۵۰ نیوتون متر

گیربکس: دو سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۲.۸ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت

شعاع حرکتی: ۴۱۳ کیلومتر

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها