کد خبر : 40551

مقایسه هوندا پایلوت و تویوتا هایلندر

مقایسه هوندا پایلوت و تویوتا هایلندر

تویوتا هایلندر که برای سال ۲۰۲۰ بار دیگر طراحی شده از نقاط قوتی همچون اتاقی جذاب و سواری راحت و بی سر و صدا بهره می‌برد.

به گزارش خودروتک به نقل از فوت و فن ، اگر به فکر خرید یک شاسی بلند سه ردیفه هستید مدل پایلوت کمپانی هوندا و مدل هایلندر از برند تویوتا مدعیان قدرتمندی به شمار می‌روند.

در همین حال هوندا پایلوت علاوه بر ارائه‌ی سواری نرم، دارای اتاقی کاربردی و فضای حمل بار فراوانی نیز می‌باشد.

وبسایت یو اس نیوز در چندین بخش که برای خریداران در هنگام خرید یک خودرو خانوادگی حائز اهمیت‌ هستند بهترین خودرو از میان این دو شاسی بلند را مشخص کرده است.

به یاد داشته باشید که امتیازات موجود در وبسایت یو اس نیوز همزمان با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات و نقد و بررسی‌های تخصصی جدید به طور مداوم دستخوش تغییر خواهند شد.

در نتیجه امتیازات ذکر شده در این مقایسه ممکن است با امتیازات موجود در نقد و بررسی‌های خودرو جدید ما مغایرت داشته باشند.

ادامه‌ی این مطلب را دنبال کنید تا دریابید کدامیک از این کراس اور‌های سایز متوسط سه ردیفه در این رقابت سر بلند بیرون خواهد آمد:

قیمت

برنده: هوندا پایلوت

هوندا پایلوت ۲۰۲۰ با شروع قیمت ۳۱,۵۵۰ دلار با اختلاف تقریباً سه هزار دلاری نسبت به شروع قیمت ۳۴,۶۰۰ دلاری تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ برتری خود را نسبت به این خودرو به اثبات می‌رساند.

مدل پایلوت در شش تریم مختلف به بازار عرضه می‌شود: LX، EX، EX-L،‌ Touring، Elite،‌ و Black Edition که بهترین مدل این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

مدل‌های EX و EX-L به ترتیب با شروع قیمت‌ ۳۴,۴۳۰ دلار و ۳۷,۸۶۰ دلار روانه‌های بازار خواهند شد.

قیمت مدل Touring از ۴۲,۶۲۰ دلار آغاز می‌شود، در حالیکه مدل Elite برابر با ۴۸,۱۲۰ دلار قیمت گذاری شده است.

مدل Black Edition که برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود با شروع قیمتی کمی پایین‌تر از ۵۰,۰۰۰ دلار قابل خرید خواهد بود.

علاوه بر این مدل‌های Elite و Black Edition به صورت پیش فرض به سیستم سواری دو دیفرانسیل مجهز شده‌اند، اما این قابلیت در مدل‌های پایین‌تر این خودرو هزینه‌ای ۲,۰۰۰ دلاری را در پی خواهد داشت.

در سوی دیگر تویوتا هایلندر در پنج تریم L، LE، XLE، Limited، و Platinum عرضه خواهد شد. قیمت مدل‌های میان رده‌ی LE و XLE به ترتیب از ۳۶,۸۰۰ دلار و ۳۹,۶۰۰‌ دلار آغاز می‌شود.

شروع قیمت در نظر گرفته شده برای مدل Limited برابر با ۴۳,۶۵۰ دلار برآورد شده و بهترین تریم این خودرو یعنی مدل Platinum با شروع قیمت ۴۶,۸۵۰ دلار قابل خرید خواهد بود.

قابلیت اطمینان

برنده: تویوتا هایلندر

تویوتا هایلندر در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده از سوی سازمان J.D. Power موفق به کسب امتیاز چشمگیر ۴.۵ از ۵ شده است.

در همین حال هوندا پایلوت تنها به امتیاز ۳ از ۵ بسنده کرده است.

هر دو شاسی بلند به وسیله‌ی یک گارانتی خودرو سه ساله یا ۳۶,۰۰۰ مایلی و یک گارانتی پیشرانه‌ی پنج ساله یا ۶۰,۰۰۰ مایلی پشتیبانی می‌شوند.

راحتی صندلی

برنده: هوندا پایلوت

هر دو مدل پایلوت و هایلندر توانایی جا دادن هشت سرنشین در هر سه ردیف فضای نشیمن مجلل خود را دارند.

با این وجود ردیف عقب در تویوتا هایلندر از فضای بسیار کوچکی برخوردار است، به طوریکه این فضا حتی برای کودکان نیز کافی نخواهد بود.

این در حالیست که هوندا پایلوت از فضای فراوان در سرتاسر کابین خود بهره می‌برد که این شامل فضای زیاد برای راحتی سرنشینان ردیف سوم نیز می‌شود.

صندل‌های ردیف دوم در هر دو مدل به منظور دسترسی راحت‌تر به صندلی‌های ردیف سوم قابلیت خم شدن و حرکت افقی را نیز خواهند داشت.

علاوه بر این خریداران هر دو مدل می‌توانند صندل‌های نیمکتی موجود در ردیف دوم را با صندلی‌های تکی یا کاپیتانی جایگزین کنند که این کار باعث کاهش ظرفیت سرنشینان به عدد هفت خواهد شد.

فضای حمل بار

برنده: تویوتا هایلندر

هوندا پایلوت و تویوتا هایلندر از ظرفیت حمل بار کلی مشابهی برخوردارند اما با این حال تویوتا هایلندر با داشتن ۸۴.۳ فوت مکعب فضا در مقایسه با فضای ۸۳.۹ فوت مکعبی هوندا پایلوت در صورت خواباندن تمامی صندلی‌ها برتری خود را به اثبات می‌رساند.

علاوه بر این فضای حمل بار ۴۸.۴ فوت مکعبی موجود در پشت صندلی‌های ردیف دوم هایلندر نیز نسبت به مدل پایلوت با ۴۶.۸ فوت مکعب فضا همچنان برتری دارد.

با این وجود در صورت استفاده همزمان از صندلی‌های ردیف سوم هوندا پایلوت ۱۶.۵ فوت مکعب فضای حمل بار را در اختیار شما قرار خواهد داد که نسبت به تویوتا هایلندر با ۱۶ فوت مکعب فضا، بیشتر خواهد بود.

کیفیت فضای داخلی

برنده: تویوتا هایلندر

اگرچه در سرتاسر اتاق هوندا پایلوت بکار گیری از مواد باکیفیتی را شاهد هستیم اما طراحی خسته‌ کننده‌ی آن در مقایسه با دیگر رقبای موجود در این کلاس خودرو باعث شده تا ظاهر کلی اتاق این شاسی بلند قدیمی به نظر برسد.

تریم‌های Elite و Black Edition این خودرو به همراه ویژگی‌هایی مانند صندلی‌های دارای روکش از جنس چرم، نور پردازی محیطی، و فرمان پوشیده شده از روکش چرمی و مجهز به سیستم گرمایشی عرضه خواهند شد.

در سوی دیگر طراحی مجدد تویوتا هایلندر حس مدرن‌تری را به اتاق این خودرو بخشیده است.

در مدل‌های برتر Limited و Platinum این خودرو وجود ویژگی‌هایی همچون استفاده از چوب مصنوعی در قسمت پنل درب‌ها و داشبورد، نور پردازی محیطی، و صندلی‌های چرمی در صندلی‌های ردیف اول و دوم به چشم می‌خورند.

امکانات فضای داخلی

برنده: تویوتا هایلندر

زمانیکه صحبت از امکانات داخلی پیش فرض به میان می‌آید تویوتا هایلندر برتری را به راحتی از آن خود می‌سازد.

این شاسی بلند تویوتا به امکاناتی از قبیل سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز به یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی، اندروید اتو، و آمازون الکسا، وای فای هات اسپات، رادیو ماهواره‌ای، بلوتوث، و پنج درگاه یو اس بی تجهیز شده است.

در نقطه‌ی مقابل هوندا پایلوت به همراه یک صفحه نمایش ۵ اینچی ساده، بلوتوث، و دو درگاه یو اس بی عرضه خواهد شد.

امکاناتی همچون سیستم‌های اطلاعاتی سرگرمی مجهز به صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر، سیستم جهت یابی، قابلیت شارژ وایرلس دستگاه، یا سیستم‌های صوتی مرغوب آپشن‌های قابل خرید مشترک در هر دو خودرو را تشکیل می‌دهند.

شتاب

برنده: هوندا پایلوت

هر دو مدل هوندا پایلوت و تویوتا هایلندر به صورت پیش فرض به پیشرانه‌های شش سیلندر قدرتمندی مجهز شده‌اند.

موتور هوندا پایلوت قادر به تولید ۲۸۰ اسب بخار قدرت می‌باشد در حالیکه تویوتا هایلندر با ارائه‌ی ۲۹۵ اسب بخار قدرت بر روی کاغذ کمی قدرتمند‌تر از رقیب خود ظاهر شده است.

با این حال موتور پایلوت در پشت فرمان قدرتمند‌تر از رقیب خود حس می‌شود و در نتیجه پیروزی در این بخش به هوندا تعلق می‌گیرد.

راندمان سوخت

برنده: تویوتا هایلندر

تویوتا هایلندر با مصرف سوخت ۲۱ مایل بر گالن در شهر و ۲۹ مایل بر گالن در بزرگراه راندمان سوخت چشمگیری را ارائه می‌دهد.

این در حالیست که میانگین راندمان سوخت هوندا پایلوت کمی پایین‌تر از تویوتا هایلندر و برابر با ۱۹ مایل بر گالن در شهر و ۲۷ مایل بر گالن در بزرگراه برآورد شده است.

اگر راندمان سوخت برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است بهتر است بدانید که تویوتا هایلندر همچنین در قالب یک مدل هیبریدی که به صورت مجزا مورد بررسی قرار می‌دهیم نیز قابل دسترس خواهد بود.

سواری و هندلینگ

برنده: هوندا پایلوت

هر دو مدل تویوتا هایلندر و هوندا پایلوت سواری‌های نرم و کنترل‌ شده‌ای که به راحتی ناهمواری‌های جاده‌ای را جذب می‌کنند را در اختیار مالکین خود قرار می‌دهند.

با این وجود نمی‌توان آن‌‌ها را کراس اوری‌هایی تنومند نامید. با این حال از آنجاییکه مدل پایلوت در هنگام رانندگی در اطراف شهر یا در خیابان‌های حاشیه‌ی شهر تحت کنترل‌تر از رقیب خود حس می‌شود، پیروزی در این بخش را از آن خود می‌کند.

ایمنی

برنده: هوندا پایلوت

هر دو مدل هوندا پایلوت ۲۰۲۰ و تویوتا هایلندر ۲۰۱۹ از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره شده‌اند.

این دو خودرو همچنین از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) نیز موفق به دریافت نشان انتخاب ایمنی برتر این موسسه نیز شده‌اند.

با این حال تویوتا هایلندر در آزمایشات چراغ‌های جلویی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها نسبت به مدل پایلوت امتیاز پایین‌تری را دریافت کرده که همین موضوع باعث کاهش امتیاز ایمنی این خودرو در رتبه بندی‌های ما شده است.

لازم به ذکر است که مدل باز طراحی شده‌ی هایلندر ۲۰۲۰ هنوز توسط سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها مورد آزمایش قرار نگرفته است.

هر دو مدل پایلوت و هایلندر به همراه لیست بلندی از امکانات کمک راننده‌ی پیش فرض عرضه می‌شوند.

تمامی مدل‌های پایلوت به صورت پیش فرض به مجموعه‌ی Sensing کمپانی هوندا که شامل تکنولوژی‌های کمک راننده‌‌ای همچون نور بالای خودکار، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، و کروز کنترل منطبق شونده می‌شود، مجهز شده‌اند.

تویوتا هایلندر مجموعه‌ی مشابهی از تجهیزات ایمنی را از طریق پکیج پیش فرض Safety Sense خود ارائه می‌دهد.

این پکیج از امکاناتی همچون یک سیستم پیش از برخورد به همراه سیستم تشخیص دهنده‌ی عابرین پیاده، سیستم کمکی تشخیص علائم جاده‌ای، و کروز کنترل راداری پویا تشکیل شده است.

ظرفیت بکسل

برنده: مساوی

هر دو هوندا پایلوت و تویوتا هایلندر در صورت برخورداری از امکانات لازم به صورت جداگانه توانایی ارائه‌ی حداکثر ظرفیت بکسل ۵,۰۰۰ پوند را خواهند داشت.

برنده …

هوندا پایلوت

هر دو مدل هوندا پایلوت و تویوتا هایلندر شاسی بلند‌های سه ردیفه‌ی توانمندی هستند که ویژگی‌هایی همچون راحتی، کیفیت، و ارزش را در اختیار مالکین خود قرار خواهند داد.

در آخر رقابت بسیار تنگاتنگی را میان این دو خودرو شاهد بودیم.

از جمله نقاط قوت مدل پایلوت می‌توان به شروع قیمت پایین‌تر،‌ امتیاز ایمنی بالاتر، صندلی‌های جادار‌تر، و دینامیک رانندگی بهتر آن اشاره کنیم که این در حالیست که تویوتا هایلندر با ویژگی‌هایی همچون امتیاز برتر در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده، راندمان سوخت بهتر، فضای حمل بار بیشتر، و لیست بلند‌تری از امکانات تکنولوژی پیش فرض به رقابت با این خودرو می‌پردازد.

دلیل انتخاب پایلوت به عنوان برنده‌ی این رقابت امتیاز کلی بالاتر این خودرو در رتبه بندی‌های ما محسوب می‌شود اما در حقیقت هر دوی این شاسی بلند‌ها گزینه‌های مناسبی برای خرید به شمار می‌روند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها