کد خبر : 40298

مقایسه بین تویوتا کمری گرند و نیسان ماکسیما ( بازنشر )

مقایسه بین تویوتا کمری گرند و نیسان ماکسیما ( بازنشر )

ازنظر هندلینگ و فرمانپذیری نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست اما تویوتا کمری به دلیل تقسیم وزن بهتر دارای سواری بهتر و راحت‌تری است که اصالت تویوتا را به‌خوبی نشان می‌دهد.

به گزارش خودروتک به نقل از دلگرم ، تویوتا به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان همواره خودروهایی در کلاس جهانی به بازارها عرضه کرده است که فروش بسیار بالایی داشته‎اند.

یکی از محبوب‌ترین محصولات این کمپانی خودروهای کلاس سدان آن، خصوصاً تویوتا کمری می‌باشد که باوجود جولان خودروهای کراس‎اور همواره یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان به شمار می‌رود.

هرچند که هر دو خودروی تویوتا کمری و نیسان ماکسیما 8 نسل از تولید خود را پشت سر گذاشته‌اند و در رقابت بسیار فشرده‌ای با سایر رقبای جهانی خود قرار دارند.

در این مقاله سعی می‌کنیم تویوتا کمری گرند مدل 2005 را که در بازارهای ایران حضور پررنگی دارد با نمونه رقیب از کمپانی نیسان مقایسه کنیم.

تویوتا کمری

این خودرو دارای یک طراحی هماهنگ و زیبا است و نمای جلو و عقب آن و همچنین بدنه آن ساده و یک‎دست است. با توجه به سال تولید این محصول هماهنگی، سادگی و لوکس بودن یک امتیاز ویژه به‌حساب می‌آید و طراحی داخلی کابین آن نیز به صورتی است که فضای باز و راحتی سرنشینان از اولویت‌های اساسی است و از موادی باکیفیت بسیار بالا برای ساخت فضای داخلی آن استفاده­شده است. همچنین ازنظر امکانات رفاهی، ایمنی و آپشن های ویژه می‌توان گفت که کمری چربش بیشتری به ماکسیما دارد و در زمان تولید (2005) یکی از کامل‌ترین خودروهای سدان جهان به شمار می‌رفت.

در این خودرو از یک پیشرانه 6 سیلندر به حجم 3 لیتر استفاده‌شده است که توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت را دارد و گشتاور آن معادل 284 نیوتون متر است. برای این خودرو از دو مدل گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک استفاده‌شده است که شتاب اولیه‌ای معادل 10 ثانیه و حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را به ثبت می‌رساند. این خودرو ازنظر مصرف سوخت هم وضعیت بهتری از رقیب خود دارد و 9.7 لیتر سوخت را به‌صورت ترکیبی مصرف می‌کند. گیربکس اتوماتیک کمری گرند بسیار نرم و راحت بوده و هیچ‌گونه تأخیر و ضربه‌ای ندارد. ازنظر هندلینگ و فرمانپذیری نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست اما تویوتا کمری به دلیل تقسیم وزن بهتر دارای سواری بهتر و راحت‌تری است که اصالت تویوتا را به‌خوبی نشان می‌دهد.

از مزایای کمری گرند می‌توان به استهلاک کمتر، هزینه‌های نگهداری پایین‌تر، سیستم تعلیق نرم‌تر، کیفیت مواد بهتر، داشتن 4 ستاره ایمنی از موسسه ANCAP و ارگونومی و کیفیت خوب کابین اشاره کرد که باعث محبوبیت بالای این خودرو خصوصاً در بازارهای ایران شده است. همچنین قیمت خرید تویوتا کمری گرند در بازارهای ایران نسبت به سایر رقبا در سطح قابل قبولی قرار دارد و قطعات این خودرو نیز به‌راحتی در دسترس هستند.

نیسان ماکسیما


ازنظر طراحی و ظاهر می‌توان گفت که ماکسیما بهتر از رقیب خود عمل کرده است و با استفاده از المان‌های اسپرت و لوکس و بدنه کشیده‌ای که دارد بسیار جذاب­تر و دلپذیر به نظر می‌رسد. البته در قسمت جلوی این خودرو ناهماهنگی‌هایی هم مشاهده می‌شود. ازنظر طراحی داخلی ماکسیما باز هم بهتر از رقیب خودش عمل کرده و فضای داخلی آن زیباتر و راحت‌تر از کمری است و به راننده امکان تسلط بیشتری به ابعاد خودرو می‌دهد. ماکسیما در بخش امکانات رفاهی، ایمنی و آپشن‎ها به کاملی کمری نمی‌باشد اما نمره قابل قبولی دریافت می‌کند.

مقایسه تویوتا کمری گرند با نیسان ماکسیما

این خودرو هم مانند کمری از یک پیشرانه 6 سیلندر به حجم 3 لیتر استفاده کرده است که می‌تواند 201 اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاور خود را به 290 نیوتون متر برساند. شتاب اولیه این پیشرانه نیز مانند موتور کمری عالی بوده و 9.6 ثانیه می‌باشد. ماکسیما نیز همانند کمری از دو گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک بهره برده است که با موتور هماهنگی بی‌نظیری دارد و کارایی عملکرد منحصربه‌فردی از خود نشان می‌دهد.

البته ازنظر مصرف سوخت قادر به رقابت با کمری نیست و موتور این خودرو مصرف بالایی دارد. از مزایایی خودروی ماکسیما سواری راحت، هندلینگ بسیار خوب و پایداری بالای آن می‌باشد که تا قبل از ورود تویوتا کمری به بازارهای ایران به‌تنهایی محبوب‌ترین خودروی سدان خارجی لقب گرفته بود.

خریدوفروش تویوتا کمری گرند در ایران

بازار کارکرده‌های محصولات تویوتا در ایران یکی از پررونق‌ترین بازارها به‌حساب می‌آید و همین امر باعث شده است که خریدوفروش تویوتا کمری گرند به‌عنوان یک خودروی کلاس سدان که محبوبیت بالایی نزد ایرانیان دارد جنب‌وجوش بسیاری داشته باشد. همان‌طور که گفته شد خریدوفروش تویوتا کمری در بازارهای جهانی در نسل هشتم و مدل‌های 2019 هم در حال انجام می‌باشد اما به دلیل محدودیت‌هایی که در واردات خودرو در ایران وجود دارد کمری گرند در نسل‌ها و مدل‌های پایینی در بازارها حضور دارند.

با توجه به اینکه فقط مدل‌های قیمت تویوتا کمری گرند در بازارهای ایران کارکرده وجود دارند بنابراین قیمت خرید تویوتا کمری گرند باید بر اساس فاکتورهایی مانند سال تولید، میزان کارکرد، میزان سلامت بدنه و موتور، تیپ و نسخه تولید ماشین، نرخ ارز و قطعات آن تعیین شود.

خرید تویوتا کمری گرند با توجه به شرایطی که گفته شد می‌تواند در قیمت‌هایی مابین 200 تا 250میلیون تومان صورت بگیرد. البته رقیب این خودرو هم در همین قیمت‌ها خریدوفروش می‌شود اما با توجه به کمبود تعداد از قطعات ماکسیما بهتر است که اولویت اول را به خرید تویوتا کمری گرند بدهید مگر آنکه بحث علاقه و عشق به ماکسیما در میان باشد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها