کد خبر : 40032

همه چیز دربراه آئودی Q7 مدل 2020

همه چیز دربراه آئودی Q7 مدل 2020

دو نوع پیشرانه برای آئودی کیو ۷، ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها شامل نمونه شش سیلندر وی شکل توربوشارژ به حجم ۳ لیتر بوده و جایگزین مدل سوپرشارژ قبلی شده است. این پیشرانه در آئودی کیو ۸ نیز به کار رفته و قادر به تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

به گزارش خودروتک به نقل از فرارو، آئودی Q‌۷ به عنوان یک شاسی‌بلند لوکس میان-سایز از سپتامبر ۲۰۰۵ وارد سبد محصولات کمپانی پرآوازه آئودی شد.

این محصول که برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت به معرض نمایش عموم درآمد، نخستین شاسی بلند کمپانی آلمانی محسوب می‌شود و در یکی از کارخانه‌های فولکس واگن در کشور اسلواکی به تولید می‌رسد.

آئودی کیو ۷ نسل اول (۴L) در سال ۲۰۱۰ مورد فیس‌لیفت قرار گرفت و تولید آن تا ۲۰۱۵ ادامه یافت. نسل دوم این شاسی بلند لوکس از سال ۲۰۱۵ به لیست محصولات کمپانی آئودی راه یافت که تولید آن تاکنون ادامه پیدا کرده است.

با این حال شرکت سازنده تصمیم گرفته تا یک نسخه فیس لیفت از نسل دوم آئودی کیو ۷ را در اواخر بهار سال ۲۰۲۰ روانه بازار‌های جهانی کند؛ بنابراین ما بر آن شدیم تا نگاهی به نسخه جدید شاسی بلند آئودی بیندازیم. لطفا در ادامه با نقد و بررسی آئودی Q‌۷ همراه ما بمانید.

نگاهی به آئودی Q ۷ شاسی بلند لوکس آلمانی

طراحی ظاهری آئودی کیو ۷، ۲۰۲۰

نسخه جدید آئودی کیو ۷ دستخوش تغییراتی در ناحیه جلوپنجره، سپر‌های جلو و عقب، تزیینات کرومی نمای عقب و سراگزوز‌ها شده است. در نمای روبرو شاهد طراحی متمایز سپر و شمایل زاویه‌دار جلوپنجره بزرگ به همراه شش نوار عمودی کروم رنگ درون آن هستیم که در جوار حالت اخم‌آلود چراغ‌های جلو از نوع ماتریکس LED، جلوه‌ای اسپرت و قاطع را برای آئودی کیو ۷، ۲۰۲۰ رقم زد‌ه‌اند. خطوط حجمی نقش بسته روی درپوش موتور و نمای جانبی خودرو نیز جلوه‌ای عضلانی و باوقار به ظاهر این شاسی بلند متمول آلمانی بخشیده است. سبک دلنشین طرح فریم پنجره‌ها در قسمت کناری بدنه هم نسبتا ساده، اما زیبا جلوه می‌کند.

در بخش عقب خودرو از چراغ‌های یک تکه کشیده که همچون سایر تزیینات و ادوات این نما حالتی افقی و مستقیم دارند، استفاده شده و در نوع خود جالب توجه و خوشایند به نظر می‌رسد. در این نما اثری از سر اگزوز‌های حقیقی به چشم نمی‌خورد و در عوض یک سری تزیینات کروم رنگ به شکل سر اگزوز‌های چهار ضلعی در دو طرف دیفیوزر سپر عقب قابل مشاهده هستند. به طور کل می‌توان گفت که آئودی Q۷ ضمن حفظ اصالت و المان‌های اصلی طراحی خود توانسته با ظاهری مدرن و قابل رقابت با محصولات روز جهان قدم به دنیای شاسی بلند‌های پیشرفته دهه دوم قرن ۲۱ بگذارد.

نگاهی به آئودی Q ۷ شاسی بلند لوکس آلمانی

طراحی داخلی و کابین آئودی کیو ۷، ۲۰۲۰

درون کابین کیو ۷ جدید نیز همچون طرح بدنه مورد بازنگری قرار گرفته است؛ در اینجا شاهد نوعی طراحی به سبک مینیمالیستی هستیم که به شدت مدرن و آینده‌نگرانه جلوه می‌کند. دریچه‌های تهویه در سراسر طول داشبورد امتداد یافته و به یکدیگر متصل شده‌اند. بخش‌هایی از داشبورد نیز با تزیینات متالیک به رنگ پیانوبلک براق ساخته شده و بر جنبه تجملاتی فضای داخلی این خودرو لوکس افزوده‌اند.

کنسول میانی داشبورد و تونل جعبه‌دنده با حضور دو نمایشگر لمسی، یکی از فناورانه‌ترین انواع خود در میان محصولات جدید به شمار می‌روند؛ دیگر اثری از دکمه‌های فیزیکی در آنجا قابل مشاهده نیست و همه چیز به صورت لمسی قابل کنترل خواهد بود.

نگاهی به آئودی Q ۷ شاسی بلند لوکس آلمانی

هر دو صفحه نمایشگر دارای وضوح و کیفیت تصویر بسیار مناسبی هستند و خیلی سریع نسبت به لمس شدن واکنش نشان می‌دهند؛ این سیستم اطلاعات سرگرمی که در واقع نسل سوم ماژول MMI آئودی به شمار می‌رود، یک مانیتور ۱۰.۱ اینچی (بالایی) به منظور نمایش و کنترل کلیه تنظیمات مربوط به حالات رانندگی و سامانه‌های ایمنی و یک نمایشگر ۸.۶ اینچی (پایینی) به منظور کنترل سیستم تهویه و سایر بخش‌ها را شامل می‌شود.

نمایشگر HD ۱۲.۳ اینچی پنل کیلومتر شمار پشت فرمان (موسوم به ویرچوال کاکپیت) کلیه اطلاعات مرتبط با سیستم رهیاب، تصاویر دوربین‌ها و ... را با قابلیت تغییر پیکربندی برای راننده آئودی Q۷ به نمایش خواهد گذاشت. تریم چوبی، روکش‌های چرمی صندلی‌ها، سانروف پانوراما با کاور برقی، فضای جادار کابین (به جز ردیف سوم) از جمله دیگر نقاط قوت کابینه آئودی Q۷، ۲۰۲۰ به شمار می‌روند.

توان فنی و ایمنی

دو نوع پیشرانه برای آئودی کیو ۷، ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها شامل نمونه شش سیلندر وی شکل توربوشارژ به حجم ۳ لیتر بوده و جایگزین مدل سوپرشارژ قبلی شده است. این پیشرانه در آئودی کیو ۸ نیز به کار رفته و قادر به تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است؛ یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک نیز قوای حاصل را به واسطه سامانه چهارچرخ محرک کواترو به سوی تمامی چرخ‌ها ارسال می‌کند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۲۳۰۵ کیلوگرمی معادل ۶.۹ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود که البته چندان رضایت‌بخش نیست.

یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۴۸ اسب بخار و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور هم برای آئودی کیو ۷، ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است. همچنین گفته می‌شود که نسخه توانمند SQ۷ این خودرو نیز با یک پیشرانه ۴ لیتری وی ۸ به قدرت ۴۲۹ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن متر راهی بازار خواهد شد.

نگاهی به آئودی Q ۷ شاسی بلند لوکس آلمانی

شتاب صفر تا صد این مدل برابر ۴.۸ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن در رقم ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این خودرو در بحث کیفیت سواری فارغ از نوع پیشرانه از یک سیستم تعلیق شامل کمک‌فنر‌های تطبیق‌پذیر بادی و فنر‌های فولادی استفاده کرده و سواری بسیار نرم و در عین حال پایداری اطمینان‌بخشی را برای سرنشینان خود به ارمغان آورده است.

آئودی کیو ۷، ۲۰۲۰ خودرویی بسیار ایمن بوده و بالاترین سطح امنیتی و حفاظتی را برای سرنشینان خود فراهم آورده است؛ این خودرو دارای برخی تجهیزات ایمنی فعال همچون: ترمز خودکار اضطراری، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کو، ر. هشدار ترافیک پشت سر، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و سامانه کمکی حرکت بین خطوط است که امنیت بالای آن را تضمین کرده‌اند.

سخن پایانی درباره آئودی کیو۷

در نهایت باید بگوییم که آئودی کیو۷، ۲۰۲۰ به عنوان یک شاسی‌بلند لوکس ۷ نفره با قیمت پایه ۶۱.۷۹۵ دلاری می‌تواند رقیبی بسیار قدرتمند برای محصولاتی همچون بی ام و ایکس ۷ و مرسدس GLS باشد. البته اگر مسئله پول مطرح نباشد، قطعا بی ام و و مرسدس حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهند داشت، اما آئودی Q۷ نیز با ارائه کیفیت سواری بسیار بالا و آرامش‌بخش، طراحی جذاب، قوای فنی ارتقا یافته و کابین بسیار مدرن، جلوه‌های جذابی از خود را برای مشتریان به نمایش گذاشته و تمایل ایشان را نسبت به خرید این شاسی بلند لوکس افزایش داده است.

نگاهی به آئودی Q ۷ شاسی بلند لوکس آلمانی

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها