کد خبر : 38716

اولین تجربه رانندگی با مینی کوپر 2020

اولین تجربه رانندگی با مینی کوپر 2020

نسخه ۳۰۶ اسب بخاری پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ بی‌ام‌و B48 همچنین در مدل جدید M135i F40، بی‌ام‌و M235i گرن کوپه و مدل آینده مینی جان کوپر ورکس GP استفاده خواهد شد.

 به گزارش خودروتک به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران،برای بسیاری از خودروها، اضافه کردن فیلترهای ذره‌ای بنزین تاثیر منفی بر عملکرد می‌گذارد؛ اما در مدل‌های مینی جان کوپر ورکس (MINI John Cooper Works) وضعیت متفاوت است.

برند انگلیسی زیرمجموعه  بی‌ام‌و  هم‌اکنون به‌لطف فیلترهای جدید، قدرتمندترین گزینه ممکن از خودروهای مینی JCW را برای مشتریان عرضه می‌کند. به عبارت ساده‌تر مدل‌های ۲۰۲۰ مینی JCW کلاب‌من و کانتری‌من هم‌اکنون با قدرت ۳۰۶ اسب‌بخار در دسترس هستند.

پیشرانه این مدل‌ها قوی‌ترین نمونه‌های تولیدی چهار سیلندر هستند که هم‌اکنون بی‌ام‌و آن را در X2 M35i نصب کرده است، اما در آینده مدل‌های بیشتری با این پیشرانه عرضه خواهند شد.

نسخه ۳۰۶ اسب بخاری پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ بی‌ام‌و B48 همچنین در مدل جدید M135i F40، بی‌ام‌و M235i گرن کوپه و مدل آینده مینی جان کوپر ورکس GP استفاده خواهد شد.

به‌لطف طراحی جدید پیشرانه، نسخه‌های کلاب‌من و کانتری‌من عنوان قدرتمندترین مدل‌های تولیدی مینی تاکنون را به خود اختصاص می‌دهند. در مقایسه با پیشرانه‌ی قبلی، عملکرد تقریباً بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌یاید و در مجموع ۷۵ اسب‌بخار به قدرت کلی افزوده می‌شود. بیشینه گشتاور تولیدی پیشرانه نیز با افزایش ۱۰۰ واحدی به ۴۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد. باتوجه‌به استفاده از جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار، اطمینان حاصل می‌شود که دنده مناسب برای هر موقعیت رانندگی وجود دارد.

جای تعجب نیست که باتوجه‌به این ارقام، عملکرد استاندارد شتاب‌گیری نیز حدود ۱/۵ ثانیه بهبود می‌یابد. مینی JCW کلاب‌من جدید به ۴/۹ ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد؛ درحالی‌که کانتری‌من باتوجه‌به وزن سنگین‌تر، به دو دهم ثانیه بیشتر نیاز دارد. بیشینه سرعت نیز در هر دو مدل به ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود می‌شود.

برای بهره‌گیری بهتر از قدرت پیشرانه در جاده، سیستم تمام چرخ محرک ALL4 روی مینی JCW کلاب‌من و کانتری‌من همراه‌با قفل دیفرانسیل مکانیکی در محور جلو نصب شده است. این قفل دیفرانسیل با اثر قفل‌شوندگی تا ۳۹ درصد به‌طور کامل با DSC یکپارچه شده است و به‌خصوص در چرخ‌های جلو کمک می‌کند تا گشتاور به نیروی حرکت تبدیل شود نه هرزگردی.

سینماتیک شاسی در محور جلو و عقب اصلاح شده است اما در عین حال استحکام قطعات افزایش پیدا کرده و وزن آن‌ها نیز کاهش یافت. یاتاقات‌های محوری جدید باعث می‌شود مقدار کمبر در جلو به بالاترین حد ممکن برسد. به‌صورت آپشن، هر دو مدل را می‌توان با شاسی تطبیقی مجهز کرد. تغییرات ظاهری هر دو مدل نسبتاً محدود است، اما مینی JCW کلاب‌من از جلوپنجره و سپر عقب به‌روزرسانی شده برای قرارگیری سیستم اگزوز بزرگ‌تر بهره می‌برد.

نکات برجسته مینی جان کوپر ورکس کلاب‌من و کانتری‌من به‌صورت خلاصه از این قرار است:

  • پیشرانه جدید چهار سیلندر با فناوریMINI TwinPower Turbo و قدرت ۳۰۶ اسب‌بخار با گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر
  • افزایش ۷۵ اسب بخاری توان تولیدی در مقایسه با مدل‌های قبلی
  • سیستم خنک‌کاری ساخته‌شده با دانش فنی به‌دست‌آمده از آزمایش در پیست مسابقه
  • سیستم اگزوز جدید با بهبود درخورتوجه صدای پیشرانه و فیلتر ذره‌ای بنزین سازگار با استاندارد یورو ۶
  • سیستم MINI ALL4 به‌صورت استاندارد
  • جعبه‌دنده اسپرت استپ‌ترونیک جدید هشت سرعته با قفل دیفرانسیل مکانیکی برای چرخ‌های جلو
  • طراحی و هماهنگ‌سازی شاسی خاص هر مدل
  • سیستم ترمز جدید و بزرگ‌تر جان کوپر ورکس
  • ساختار بسیار محکم بدنه، دسته موتورها و اتصالات شاسی
  • چراغ‌های LED جدید با عملکرد نور بالای ماتریس و چراغ عقب LED با طرح پرچم بریتانیا در نسخه کلاب‌من

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها