کد خبر : 38666

همه چیز درباره مک لارن الوا

همه چیز درباره مک لارن الوا

یکی از دلایلی که موجب شده الوا وزن کمتری داشته باشد، استفاده نکردن از سقف و شیشه جلو برای این ابر خودرو است.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، تمامی بخش‌های این خوردو از طراحی گرفته تا امکانات درون کابین خودرو، از جدیدترین تکنولوژی‌ها و ترندهای روز دنیا برگرفته شده‌اند.

البته به جز نام این خودرو چراکه «الوا» در اصل نسخه فوق پیشرفته ماشینی است که «بروس مک‌لارن» دهه 60 آن را طراحی کرده بود. در آن زمان الوا، نسخه شهری خوردوهای مسابقه‌ای گروه 7 شرکت مک‌لارن محسوب می‌شد.

حال مک‌لارن از نام این خودرو نوستالژیک برای تولید جدیدترین محصول شرکت استفاده کرده است. الوا 2019 یک خودرو فوق سریع دو سرنشینه است که مهندسین مک‌لارن هیچ گونه محدودیتی در ساخت آن در نظر نگرفته‌اند.

مک‌لارن الوا

سبک‌تر از همیشه

همانطور که در بالا هم اشاره شد، مک‌لارن الوا سبک‌ترین خودرو ساخته شده توسط این برند بریتانیایی است. مهندسین مک‌لارن با استفاده حداکثری از قطعات ساخته شده از فیبر کربن تلاش کرده‌اند وزن الوا را به حداقل ممکن برسانند و در این زمینه کاملا هم موفق عمل کرده‌‌اند.

مک‌لارن الوا

شاسی، بدنه، درب‌ها و صندلی‌های الوا از سبک‌ترین مواد اولیه موجود ساخته شده‌اند. حتی روتورهای ترمز خودرو نیز از سرامیک کربن تولید شده‌اند.

یکی دیگر از دلایلی که موجب شده الوا وزن کمتری داشته باشد، استفاده نکردن از سقف و شیشه جلو برای این ابر خودرو است. البته برای افرادی که تا حدودی به ایمنی بیشتر اهمیت می‌دهند، مک لارن نسخه دارای شیشه جلو را نیز عرضه می‌کند. قابلیتی که برای رانندگان آمریکایی ضروری است.

اما حتی در صورتی که از شیشه جلو استفاده نکنید، مک‌لارن از یک سیستم هوشمند استفاده کرده که شما را از باد مستقیم و مزاحم محافظت می‌کند. سیستم فعال مدیریت هوای مک‌لارن (AAMS)، به دقت بالایی جریان هوا را از روی سر سرنشینان به سمت عقبی خودرو هدایت می‌کند و تا حد ممکن از برخورد مستقیم باد با صورت سرنشیان جلوگیری می‌کند. این سیستم پیشرفته ایرودینامکی البته در رانندگی شهری غیرفعال است چراکه جریان باد و نویز در سرعت پایین شدت چندانی ندارد.

مک‌لارن الوا

در بحث مقابله با باد، الوا از یک اسپویلر فعال در قسمت پشتی خودرو هم بهره می‌برد. این اسپویلر بر اساس شرابط رانندگی متفاوت، قادر است تغییر ارتفاع و درجه دهد و ایرودینامیک را به بهترین شکل ممکن اجرا کند. ضمنا در سرعت‌ بالا، این باله عقبی به عنوان ترمز هوایی نیز عمل می‌کند و فشار روی ترمزها و همچنین موتور را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

قدرت مطلق

اگر با خودروهای سری Ultimate مک‌لارن آشنایی داشته باشید، بنابراین می‌توانید حدث بزنید الوا تا چه حد قدرتمند طراحی شده است. پشت سر سرنشینان الوا، از یک موتور خشمگین 4.0 لیتری V8 توربوشارژ دوگانه با قدرت خروجی بی‌نظیر 804 اسب بخار استفاده شده است. این موتور در گذشته روی مدل Senna GTR هم استفاده شده بود.

مک‌لارن الوا

الوا با بهره‌مندی از این موتور بی‌نظیر و گیربکس 7 سرعته می‌تواند سرعت خود را در کمتر از 3 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برساند و در کمتر از 6.7 ثانیه نیز سرعت این غول بریتانیایی به 200 کیلومتر در ساعت افزایش پیدا می‌کند که نشان می‌دهد این خودرو به راحتی رکورد مدل Senna را جابجا می‌کند. به این موتور شگفت‌انگیز، سیستم تعلیق هیدرولیک و سیستم کنترل فرمان «الکترو هیدرولیک» را نیز اضافه کنید.

از آن‌جایی که مک لارن تلاش کرده وزن الوا را تا حد ممکن کاهش دهد، سیستم صوتی از این خودرو حذف شده که البته در صورت تمایل، خریدار می‌توان این آپشن را نیز به الوا اضافه کند. سیستم صوتی که برای الوا عرضه می‌شود به خوبی در برابر رطوبت و دیگر ذرات محیطی مقاومت دارد چراکه این خودرو فاقد سقف است و اسپیکرهای عادی ممکن است به راحتی آسیب ببینند.

مک‌لارن الوا

بسیاری از قابلیت‌های الوا از طریق صفحه لمسی که ر قسمت مرکزی داشبورد تعبیه شده، کنترل می‌شوند. این نمایشگر 8 اینچی آنقدر بزرگ طراحی شده که سرنشینان می‌توانند به طور همزمان چند اپلیکیشن را اجرا کنند. همچنین امکان سفارش الوا در رنگ‌های متنوع و البته با پوشش فیبر کربن نیز وجود دارد.

قیمت و عرضه

مک‌لارن الوا

جی‌.پی مورگان بانکدار مشهور آمریکایی می‌گوید: «اگر قیمت یک محصول را بپرسید، یعنی توانایی خرید آن را ندارید». این نقل قول مورگان به خوبی در مورد مک‌لارن الوا هم صدق می‌کند چراکه قیمت پایه این خودرو 1میلیون و 690 هزار دلار است.

همانند مدل‌های p1، Senna و Speedtail، تنها 399 دستگاه از مک‌لارن الوا افسانه‌ای تولید خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها