کد خبر : 37854

همه چیز درباره آکورا NSX / کابوس ژاپنی برای تمام خودروهای اسپرت

همه چیز درباره آکورا NSX / کابوس ژاپنی برای تمام خودروهای اسپرت

در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۵، آکورا نسل دوم سوپراسپرت NSX را رونمایی کرد؛ اما این خودرو تا حدود زیادی زیر سایه‌ی معرفی فورد GT قرار گرفت و خیلی زود از کانون توجهات خارج شد. علاوه‌بر‌این از سال ۲۰۱۶ تاکنون، تنها ۱،۲۰۰ دستگاه از این خودرو فروخته شده است که این خود عاملی برای در سایه‌ماندن این سوپراسپرت ژاپنی است.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، حالا آکورا با انتشار ویدئویی ۱۰ دقیقه‌ای، روند طراحی و ساخت پیشرانه‌ی منحصربه‌فرد NSX را تشریح کرده است تا شاید بتواند بخشی از اعتباری را کسب کند که NSX لایقش است.

در این ویدئو، تِد کلاوس، مدیر پروژه‌ی توسعه‌ی NSX، ضمن تشریح روند طراحی و ساخت پیشرانه‌ی NSX، به بعضی جزئیات فنی نیز اشاره می‌کند. پیشرانه‌ی منحصربه‌فرد NSX در کارخانه‌ی Anna واقع در ایالت اوهایو ساخته می‌شود.

این کارخانه که در سال ۱۹۸۵ افتتاح شده، بزرگ‌ترین واحد تولیدی آکورا در سراسر جهان است که در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار و با ۳۵۰۰ کارمند، روزانه بیش از ۴،۵۰۰ پیشرانه برای انواع محصولات هوندا تولید می‌کند.

آکورا NSX به پیشرانه‌ی ۳/۵ لیتری ۶ سیلندر خورجینی و دو توربوشارژر مجهز است که تا حد زیادی در طراحی آن از خودروهای فرمول یک و ایندی (Indycar) الهام گرفته شده است. زاویه‌ی سیلندرها در این پیشرانه ۷۵ درجه است که معادل پیشرانه‌های خودروهای فرمول یک در نظر گرفته شده است تا فضای کافی برای تعبیه‌ی توربوشارژرها در زیر پیشرانه فراهم شود.

به‌علاوه، به‌منظور کاهش فضای اشغالی به‌وسیله‌ی پیشرانه، از محفظه‌ی کارتل خشک و سیستم روغن‌کاری دقیق بهره برده شده است. همه‌ی این عوامل سبب شده است پیشرانه تا‌حد‌ممکن به شاسی نزدیک باشد و ارتفاع آن درست زیر ارتفاع بالای لاستیک‌های عقب NSX قرار گیرد. این پیشرانه در بخش میانی خودرو قرار می‌گیرد تا نزدیک‌ترین فاصله به راننده را داشته باشد.

با این طراحی، راننده به‌طورکامل می‌تواند قابلیت‌های پیشرانه را حس کند و پیشرانه به‌طور آنی به فرمان‌های راننده پاسخ دهد. در این ویدئو، کلاوس بارها به پاسخ خطی و آنی این پیشرانه تأکید می‌کند و این عامل را یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی آن می‌داند.

آکورا NSX

هریک از پیشرانه‌های NSX در بخشی از کارخانه به مساحت ۳۷۰ مترمربع و به‌صورت کاملا دست‌ساز تولید می‌شود. برای تولید هریک از این پیشرانه‌ها را یکی از استادکاران آکورا در پنج ساعت مونتاژ می‌کند. هر پیشرانه ۵۴۷ پیچ دارد که استادکاران هریک را در کمال دقت و به‌صورت دستی در جای خود قرار می‌دهند.

برای مونتاژ هریک از پیشرانه‌های معمولی در این کارخانه، حدود ۱۵۰ کارگر تلاش می‌کنند؛ اما تنها یک استادکار پیشرانه‌ی NSX را به‌طورکامل مونتاژ می‌کند. درست مانند نجاری که بخش‌بخش تولیدات خود را برای اطمینان از کیفیت لمس می‌کند، استادکاران آکورا با تکیه بر تجربه و دانش خود پیشرانه‌ی NSX را به‌طور دستی مونتاژ می‌کنند.

تک‌تک پیشرانه‌های NSX قبل از مونتاژ روی خودرو آزمایش می‌شوند و این امر سبب می‌شود خریداران به‌محض تحویل خودرو، بتوانند از NSX تا نهایت توانش سواری بگیرند. به‌علاوه، پیشرانه‌ی NSX یکی از معدود پیشرانه‌های سوپراسپرت است که در دو مرحله‌ی مونتاژ و پس از آزمایش تنظیم و متعادل می‌شود. برای تعادل این پیشرانه، آکورا از پیچ‌هایی با وزن‌های متفاوت استفاده می‌کند. موضوعی که در این ویدئو به آن اشاره نشده، سیستم هیبرید NSX است. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر این خودرو معادل ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و موتورهای الکتریکی تعبیه‌شده در آن ۷۳ اسب‌بخار دیگر به قدرت NSX می‌افزایند. دیدن ویدئو منتشر‌شده‌ی آکورا می‌تواند ۱۰ دقیقه‌ی لذت‌بخش را برای عاشقان دنیای خودرو رقم بزند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها