کد خبر : 37419

نتیجه خیره کننده ب ام و سری 3 استیشن در تست گوزن

نتیجه خیره کننده ب ام و سری 3 استیشن در تست گوزن

ب ام و سری 3 استیشن در تست گوزن رو سفید شد. تا 78 کیلومتر بر ساعت این خودرو قابلیت اجتناب از برخورد با مانع ثابت را دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، یکی از قابلیت ها تحسین برانگیز یک خودرو توانایی آن در اجتناب از تصادف با گوزن در سرعت بالا در بزرگراه ها است. خودروی سری 3 استیشن Wagon شرکت خودروسازی ب ام و آلمان توانست این قابلیت را در تست گوزن به اثبات برساند. بر اساس این تست، یک خودرو باید با مانورپذیری بالا بتواند از برخورد با مانع بزرگی مثل گوزن اجتناب کند. اما چرا تست گوزن این قدر اهمیت دارد و چگونه عمل می کند؟

برخلاف آن که نام آن تست گوزن است، در تست خبری از گوزن نیست، بلکه از موانع مخروطی شکل استفاده می شود. فواصل این مخروط ها طوری تنظیم می شود که انتظار می رود خودرو در این فاصله قابل کنترل باشد. اما راستش را بخواهید، گوزن متحرک است، در حالی که این موانع ثابت هستند و انتظار می رود خودرویی که در این تست سربلند بیرون آمد، بتواند از برخورد با خودرویی که ناگهانی و دنده عقب [از پارکینگ] وارد خیابان می شود، اجتناب کند. در حالی که قوانین راهنمایی و رانندگی به صراحت از رانندگان می خواهد اگر در شرایط واقعی سر راه شما گوزن قرار گرفت، باید با حداکثر ترمز، پیش از رسیدن به آن خودرو را متوقف کنید. در حالی که در تست گوزن، از موانع رد می شوید.

حالا هر چقدر هم که این تست در نجات جان یک گوزن کارایی داشته باشد یا نداشته باشد، از خودروساز انتظار می رود خودرویی طراحی کند که بتواند در این فواصل تعیین شده حداکثر مانورپذیری و اجتناب از برخورد با مانع را داشته باشد. این تست در سرعت های مختلف انجام می شود.

تست گوزن اول بار توسط شرکت خودروسازی ولوو طراحی شده که به خودروهایش به ایمن ترین خودروهای دنیا مشهور هستند. دلیل نامگذاری این تست هم بی مسمی نیست، چون واقعا در کشور سازنده ولوو، مردم باید از برخورد با گوزن اجتناب کنند.

مسیر تست گوزن شبیه حرف S انگلیسی است و تست در سطحی خشک اجرا می شود. در این تست هر بار سرعت خودرو افزایش می یابد تا این که مشخص شود آستانه ی کنترل خودرو در چه سرعتی است و از چه سرعتی بالاتر برود، دیگر برخورد با مانع اجتناب ناپذیر است. در مورد ب ام و سری 3 استیشن، بالاترین سرعتی که می توان با این خودرو رفت و با مانع برخورد نکرد 78 کیلومتر در ساعت یا 48 مایل در ساعت است. بالاتر از 80 کیلومتر بر ساعت دیگر از این خودرو انتظار نمی رود.

در مقایسه با ب ام و سری 3 استیشن، پورشه 911 کاررا 4S رکورد 80 کیلومتر بر ساعت و هوندا CR-V رکورد 75 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده اند. ب ام و M2 هم رکورد مشابه با ب ام و سری 3 استیشن یعنی 78 کیلومتر بر ساعت دارد که برای یک خودروی خانوادگی یک رکورد افتخار آفرین است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها