کد خبر : 37032

رنو کپچر 2020 چه مشخصاتی دارد؟

رنو کپچر 2020 چه مشخصاتی دارد؟

نسل دوم رنو کپچر فوریه سال 2020 با قیمت 17,595 پوند وارد بازار بریتانیا خواهد شد. این کراس اوور کامپکت وظیفه دارد تا جایگاه برند رنو را در رویارویی با حریفانی همچون نیسان جوک و اشکودا کاروک تحکیم بخشد.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، رنو کپچر 2020 به طور استاندارد از رینگ‌های 17 اینچی فولادی، حسگر باران، تهویه مطبوع اتوماتیک، غربیلک فرمان چرمی، نمایشگر 4.2 اینچی، کامپیوتر سفری، نمایشگر لمسی مرکزی 7 اینچی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی با چهار بلندگو، دو عدد ورودی usb و نیز تجهیزات ایمنی نظیر: دستیار حرکت بین خطوط، هشدار انحراف از مسیر، ترمز خودکار اضطراری، شناسایی علائم ترافیکی، کروز کنترل و محدود کننده سرعت بهره می‌برد.

نسخه گران‌تر iconic علاوه بر موارد فوق به رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، چراغ مه شکن LED جلو، رنگ آمیزی دوگانه، شیشه‌های دودی عقب، حسگرهای پارک عقب، رهیاب ماهواره‌ای و روف-رک طولی مجهز خواهد بود. بهای این نسخه معادل 19,095 پوند است.

نسخه پرچمدار اس-ادیشن نیز که قیمت آن از رقم 20,595 پوند آغاز می‌شود، علاوه بر امکانات دو نسخه قبلی به رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی برش-الماسی، حسگرهای پارک جلو، چراغ‌های اتوماتیک، دوربین دید عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم نور مخفی کابین، نمایشگر پشت آمپر 7 اینچی و نمایشگر بزرگتر 9.3 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی بهره می‌برد.

 

 

 

همچنین برخی تجهیزات سفارشی همچون: پنل کیلومتر شمار دیجیتال 10 اینچی (250پوند)، کروز کنترل تطبیق پذیر، دوربین 360 درجه و سیستم رادار نقاط کور برای نسل دوم رنو کپچر در نظر گرفته شده است.

ابعاد بدنه رنو کپچر 2020 بزرگتر شده تا بیشتر از قبل شمایل یک کراس‌اوور را در ذهن تداعی کند. 110 میلی متر افزایش طول، 20 میلیمتر ازدیاد عرض و افزایش جزئی ارتفاع، مهمترین تغییرات ابعادی کپچر جدید به شمار می‌روند. گنجایش محفظه صندوق عقب نیز با توسعه 81 لیتری مواجه شده و به رقم 536 لیتر رسیده است. فضای اختصاص داده شده به سر و پاهای سرنشینان در ردیف عقب هم بهبود یافته است. چراغ‌های C-شکل جلو و لامپ‌های LED عقب از جمله مهمترین تغییرات ظاهری رنو کپچر 2020 به شمار می‌روند.

 

 

 

به منظور ممکن ساختن افزایش ابعاد بدنه، رنو از جدیدترین نسخه پلتفرم CMF-B خود در ساخت نسل جدید کپچر بهره گرفته است. این پلتفرم دارای استحکام بیشتر و وزن کمتر است؛ ارتقای هندلینگ و برخی قابلیت‌های دینامیکی خودرو را نیز می‌توان به پای بهره‌گیری از این پلتفرم جدید نوشت.

سه نوع پیشرانه بنزینی و دو نمونه دیزل برای رنو کپچر 2020 در نظر گرفته شده است. نسخه پایه کپچر به موتور سه سیلندر TCe به حجم 1.0 لیتر و جعبه دنده 5 سرعته دستی مجهز است. حداکثر توان خروجی این پیشرانه برابر 99 اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن به 160 نیوتن متر می‌رسد. مصرف سوخت این نمونه برابر با رقم ادعایی 6 لیتر در هر 100کیلومتر عنوان شده است.

 

 

 

پیشرانه بعدی از نوع چهار سیلندر بنزینی به حجم 1.3 لیتر است که دو نوع توان خروجی 129 اسب بخار و 240 نیوتن متر گشتاور و یا 153 اسب بخار و 270 نیوتن متر گشتاور را در دو نسخه جداگانه تولید خواهد کرد. هر دو نسخه 1.3 لیتری با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه همراه خواهند شد. مصرف سوخت هر دوی این مدل‌ها برابر 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. پیشرانه 129 اسب بخاری با جعبه دنده 6 سرعته دستی نیز قابل سفارش است که مصرف سوخت را تا 6.4 لیتر افزایش می‌دهد.

 

 

 

پیشرانه دیزلی 1.5 لیتری dci با دو نوع توان خروجی 95 اسب بخار و 240 نیوتن متر و 115 اسب بخار و 260 نیوتن متر در زمره قوای محرکه رنو‌ کپچر 2020 حضور دارد. گیربکس 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته اتوماتیک برای پیشرانه‌های دیزلی را همراهی خواهند کرد.

همچنین یک نوع قوای محرکه پلاگین هیبرید توسعه داده شده توسط تیم فرمول یک رنو برای کپچر 2020 در نظر گرفته شده که ضمن بهره‌مندی از باتری 9.8 کیلووات ساعتی، قادر است مسافتی در حدود 50 کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کرده و در این حالت به سرعت 130 کیلومتر بر ساعت دست یابد. کمپانی فرانسوی مدعی است که رنو کپچر 2020 پلاگین هیبرید قادر است مصرف سوختی برابر با 1.5 لیتر در هر 100 کیلومتر را ارائه دهد.

 

 

 

سواری گرفتن از نسخه 129 اسب‌ بخاری رنو کپچر 2020 به ما نشان داد که این پیشرانه بنزینی توان کافی را برای رانندگی بدون استرس در سفرهای بین شهری به راحتی فراهم می‌کند. نسخه 153 اسب بخاری نیز گرچه روی کاغذ برتر است اما در عمل چندان پر توان به نظر نمی‌رسد، مگر آن که دور موتور همواره بالا نگه داشته شود.

 

رنو کپچر 2020

 

 

به نظر ما کپچر 129 اسب بخاری گزینه بهتری نسبت به نمونه 153 اسب بخار خواهد بود. همچنین ناهمواری‌های سطح جاده کمی بیش از حد درون کابین احساس می‌شود که البته در سرعت های بالاتر این مورد بهبود می‌یابد. صندلی‌های رنو کپچر نیز در جاده‌های شهری چندان خسته کننده و آزاردهنده نخواهند بود.

سفتی و دقت غربیلک فرمان اطمینان بخش بوده و کنترل خودرو را آسان می‌کند. با این حال فرمان پذیری رنو کپچر در مسیرهای باریک شهری هم‌سطح با رقبا ارزیابی نمی‌شود. میزان تکان‌های عرضی بدنه نیز با وجود ارتفاع بیشتر کپچر، در سطحی قابل قبول و اطمینان بخش قرار دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها