کد خبر : 36695

با تمام تیپ های پژو 206 آشنا شوید

با تمام تیپ های پژو 206 آشنا شوید

کمپانی پژو سال‌هاست در بازار ایران حضور دارد و با اینکه فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده، اما بازار ما همواره برای این خودروساز فرانسوی یکی از بهترین بازار‌های دنیا بوده است. با اینکه پژو رفت و برگشت‌های زیادی به بازار ایران داشته و گاهی با افت فروش روبه‌رو شده است، ولی فروش خودرو‌های این کمپانی هیچ‌گاه متوقف نشده است.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران: پژو ۲۰۶ یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین خودرو‌های بازار است که همواره تقاضای زیادی برای خرید آن وجود دارد. اما آیا تیپ‌های مختلف پژو ۲۰۶ را می‌شناسید؟

کمپانی پژو سال‌هاست در بازار ایران حضور دارد و با اینکه فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده، اما بازار ما همواره برای این خودروساز فرانسوی یکی از بهترین بازار‌های دنیا بوده است. با اینکه پژو رفت و برگشت‌های زیادی به بازار ایران داشته و گاهی با افت فروش روبه‌رو شده است، ولی فروش خودرو‌های این کمپانی هیچ‌گاه متوقف نشده است.

پژو ۲۰۶ به خاطر شتاب و سرعت بالا، مصرف پایین و رانندگی نرم، نه‌تن‌ها در ایران، که در دنیا جزو خودرو‌های پروفروش و پرطرفدار بازار است که محبوبیت بسیار زیادی دارد. کمپانی پژو به تنهایی با همین مدل می‌تواند سال در بازار ایران حضور جدی داشته باشد. گرچه شاهد عرضه مدل‌های دیگر، چون پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۰۸، پژو ۴۰۷ و پژو ۳۰۱ نیز در بازار ایران بوده‌ایم.

استقبال از پژو ۲۰۶ تا حدی زیادی بود که ایران‌خودرو تصمیم گرفت نسخه خانوادگی آن‌ها پژو ۲۰۶ صندوق‌دار را نیز روانه بازار کند. پژو ۲۰۶ که در بازار ایران به فروش می‌رسد ۲۰۶ تیپ ۲ و ۲۰۶ تیپ ۵ است که برخی فکر می‌کنند این تنها تیپ‌های موجود در بازار است. در این مطلب بیشتر با تیپ‌های مختلف ۲۰۶ آشنا خواهیم شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۱

اولین و قدیمی‌ترین نمونه تولیدشده از پژو ۲۰۶ همین تیپ یک است که بعد‌ها دیگر تولید و عرضه آن به پایان رسید. این مدل از یک فرمان دو شاخه، ساعت دیجیتال روی داشبورد و سیستم صوتی مجهز به نوار کاست بهره می‌برد که در واقع مهمترین ویژگی‌های این تیپ است.

از نظر ظاهری پژو ۲۰۶ تیپ ۱ با تیپ‌های دیگر تفاوتی ندارد. این مدل به یک موتور ۱.۴ لیتری TU۳ با حداکثر توان ۷۵ اسب بخاری بهره می‌برد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل این خودرو در بازار ایران است که همچنان در کنار ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۶ صندوق‌دار، فروش قابل توجهی در کشور ما دارد. ۲۰۶ تیپ ۲ را باید نسخه قوی‌تر تیپ ۱ بدانیم که شباهت‌هایی به تیپ ۱ و تیپ ۳ دارد. آینه بغل و شیشه‌های بالابر عقب این تیپ برقی نیست.

پیشرانه این مدل مانند ۲۰۶ تیپ ۱ یک موتور ۷۵ اسب بخاری TU۳ با ظرفیت ۱۴۰۰ سی‌سی است و از سال ۱۳۹۰ تا امروز با ترمز ABS به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳

این مدل از پژو ۲۰۶ نیز شباهت‌های زیادی به ۲۰۶ تیپ ۲ و ۲۰۶ تیپ ۵ دارد. تجهیزات و امکانات رفاهی این مدل را باید بیشتر شبیه ۲۰۶ تیپ ۵ بدانیم، ولی از نظر پیشرانه تفاوتی با ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۱ ندارد. سیستم تهویه هوای مطبوع، دو کیسه هوا، ترمز ABS، سیستم صوتی ملاریون و آینه‌های برقی با گرمکن باعث شده بود تا این مدل آپشن‌های خوبی داشته باشد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۴

پژو ۲۰۶ تیپ ۴ که دیگر خیلی خبری از آن در بازار نیست، برای اولین بار از یک پیشرانه TU۵ با حداکثر توان ۱۱۰ اسب بخار بهره می‌برد و روی آن از یک جعبه دنده اتوماتیک AL۴ استفاده شده بود. این گیربکس اتوماتیک روی مدل‌های زیادی، چون L۹۰، پژو ۴۰۷، رنو مگان و سیتروئن C۵ به کار گرفته شده بود.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۲۰۶ تیپ ۵ مانند ۲۰۶ تیپ ۲ یکی از محبوب‌ترین و پروفروش‌ترین مدل‌های این خودرو در بازار است که طرفداران زیادی دارد. علت محبوبیت این مدل امکانات جذاب، ارتقا نسبت به تیپ‌های قبلی و قیمت مناسب آن است. ۲۰۶ تیپ ۵ به یک گیربکس پنج دنده، ترمز ABS چهار کاناله، شتاب بسیار خوب، سیستم تعلیق قدرتمند، پیشرانه TU۵ و توان ۱۱۰ اسب بخار مجهز شده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۶

۲۰۶ تیپ ۶ در واقع آخرین عضو این خانواده است که باید آن را ترکیبی از تیپ ۴ و ۲۰۶ تیپ ۵ بدانیم. بهره‌گیری از یک جعبه دنده تیپ ترونیک، پیشرانه ۱.۶ لیتری با گیربکس اتومات باعث شده است تا این خودرو نیز طرفداران خودش را داشته باشد. از نظر فنی این مدل شباهت زیادی با تیپ ۴ دارد و از نظر آپشن و امکانات شبیه ۲۰۶ تیپ ۵ است.

پژو ۲۰۶ صندوق دار

ایران خودرو بعد از استقبال گسترده نسبت به پژو ۲۰۶ تصمیم گرفت این خودرو را خانوادگی‌تر کند و به همین سبب مدل صندوقدار آن را در تیپ‌های V۱، V۲، V۸، V۹، V۱۰ و V۲۰ تولید و روانه بازار کرد.

پژو ۲۰۶‌های ایرانیزه از ECU ساخت شرکت ایرانی «کروز» بهره می‌برند. در حالی که این قطعه در مدل‌های فرانسوی از «بوش» آلمان تأمین می‌شد. پمپ هیدرولیک نیز در پژو ۲۰۶ ایرانیزه تعویض شده که فرمان پذیری این خودروی جمع و جور را نسبت به گذشته، نرم‌تر کرده است.

با توجه به نرم بودن فرمان بیش‌تر خودرو‌های چینی، بعید به نظر نمی‌آید که این قطعه نیز از کشور دوست و برادر، تهیه شده باشد. در نهایت، یکی دیگر از مهم‌ترین اختلاف‌های فنی پژو ۲۰۶‌های ۹۱ به بعد، جعبه دنده نصب شده بر روی آن‌ها است که دیگر از نوع MA۵ (معروف به آرژانتینی) نیست. ایران خودرو با تغییر در ضرایب جعبه دنده قدیمی BE۳ پژو ۴۰۵ و سمند، نسخه‌ای بهبود یافته از آن را تحت عنوان BE۴ بر روی پژو ۲۰۶‌های ایرانیزه قرار داد.

دریچه گاز در پژو ۲۰۶‌های ایرانیزه از نوع برقی به نوع سیمی تغییر پیدا کرده است. هر چند این موضوع واکنش سریع‌تر پدال گاز در پژو ۲۰۶‌های ایرانی را به دنبال دارد، اما در عوض، امکان نصب کروز کنترل استاندرد پژو را سلب کرده است. صحبت از افت کیفیت ساخت مدل‌های ایرانی در مقایسه با فرانسوی هم که امری بدیهی و بی نیاز از توضیح محسوب می‌شود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها