کد خبر : 36645

همه چیز درباره هاوال H9

همه چیز درباره هاوال H9

گریت وال، بزرگترین سازنده خودروهای شاسی‌بلند و پیکاپ در چین، از سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت تا تمام خودروهای قدبلندش را تحت برند هاوال راهی بازارها کند. ایران یکی از بازارهایی به‌شمار می‌رود که این شرکت خودروساز برای ورود ماشین‌های شاسی‌بلندش دندان تیز کرده بود، هر چند در این راه زیاد موفق عمل نکرد. در گزارش امروز «ایرنا زندگی» محصولاتی از برند هاوال که توانسته‌اند به بازار داخلی کشور راه یابند معرفی شده‌اند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا ، گریت وال موتور (خالق برند هاوال)، در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد، اما با مدیریت مرد بزرگ صنعت خودرو چین آقای «جک وی» در سال ۱۹۹۰ رشد این شرکت آغاز شد، به‌طوری که امروز برند هاوال، برند شماره یک SUV چین به‌شمار می‌رود. اما فعالیت رسمی این برند به‌عنوان یک برند مستقل از سال ۲۰۱۳ کلید خورد.

سال ۲۰۱۳ بود که بزرگترین سازنده خودروهای شاسی‌بلند چینی بنا را بر آن داشت تا همه خودروها «high ride» خود را با اسم «هاوال» در بازار عرضه کند. H۲ نخستین محصولی بود که با این شیوه نام‌گذاری جدید راهی بازار شد. البته شاسی‌بلندهای لوکس‌تر و مدرن‌تر گریت وال، از سال ۲۰۱۶ تحت برند WEY فروخته می‌شوند.

مدل‌های مختلفی طی سال‌های اخیر به سبد محصولات این شرکت افزوده شد، اما سرآمد آنها خودروی هاوال H۶ به‌عنوان برترین خودرو فروش رفته در تاریخ برندهای چینی است.

هاوال H۲ محصول سال ۲۰۱۴ بازار چین است و نخستین بار در سال ۹۴ و به دست شرکت عظیم خودرو به ایران آمد. ورود این خودرو اما با استقبال چشمگیری روبه‌رو نشد و طبق ارزیابی‌ها تنها چندین دستگاه از آن به فروش رفت.

زمستان سال ۹۶ بود که گروه بهمن خودرو پا به میدان گذاشت و به‌عنوان تنها شریک ایرانی هاوال در ایران، خط تولید CKD این خودرو را راه‌اندازی کرد. این شرکت نخستین سری این خودرو را در تابستان ۹۷ به مشتریانش تحویل داد.

معرفی دو محصول هاوال

اما هاوال H۲ چه ویژگی‌هایی دارد؟ پرفروش‌ترین کراس اور در کشور چین هاوالH۲  است. این خودرو رقیب اصلی جک اس۵ و چری تیگو ۵ محسوب می‌شود. این خودروی خودروسازی هاوال، از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به عنوان قوای محرکه استفاده می کند. هاوال  H۲از امکانات فراوان و کیفیت ساخت بالا در برابر رقبای خود بهره می‌برد.

در H۲ صندلی‌ها (به‌خصوص صندلی راننده) اندکی بالاتر از حد استاندارد نصب شده و از این‌رو هم راننده دید بهتری داشته و هم اینکه سرنشینان دیگر حس نشستن در یک خودرو سواری (مانند برخی کراس‌اورهای کامکت ایران) را ندارند. توربوی H۲ اندکی بالاتر از دورموتور ۲۰۰۰ فعال می‌شود و به همین دلیل نیز شروع حرکت آهسته‌تری نسبت به هایما S۵ را در آن تجربه می‌کنید. قیمت صفر این خودرو هم اینک در بازار حدود ۳۳۵ میلیون تومان است. البته H۲ کارکرده را می‌توانید با قیمت ۲۹۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هم خریداری کنید.

محصول بعدی برند هاوال که در بازار ایران وجود دارد، هاوال H۹ است. شرکت بهمن موتور به عنوان نماینده هاوال در ایران، خودرو هاوال H۹ را در بازار ایران عرضه می‌کند. هاوال H۹ مثل مدل‌های H۲ وH۶، حضور موفقی در بازار استرالیا داشته و آزمون‌های کیفیت این کشور را با موفقیت پشت‌سر گذاشته است. این خودرو همچنان با نسل اولش و طراحی ۲۰۱۴ عرضه می‌شود.

این خودرو به موتور ۲ لیتری توربو و پایش سوخت مستقیم مجهز است و پیشرانه آن می‌تواند قدرتی معادل ۲۴۱.۳ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر تولید کند. البته حداکثر گشتاور در دور موتور ۱۸۰۰ تا ۴۵۰۰ فراهم می‌شود. قدرت تولید شده از موتور این خودرو توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF آلمان به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌شود.

شرکت هاوال برای مدل هاوال اچ ۹ امکاناتی مانند تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ‌ها، صندلی راننده برقی با حافظه، ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه‌ای، ۷ صندلی، تنظیم حالت رانندگی، رادار خطی، رادار نقطه کور، دوربین‌های جانبی و عقب، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر آمپر آنالوگ و دیجیتال، تقسیم نیروی هوشمند در دیفرانسیل عقب، تریم داخلی چرم، سیستم تهویه ۳ کاناله، صندلی‌های ردیف سوم با باز و بسته شدن برقی، سقف پانارومیک، کامپیوتر سفری، استارت دکمه‌ای، سیستم استارت و استاپ هوشمند، دنده پشت فرمان، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سنسور نور و باران، چراغ زنون و چراغ‌شوی، چرخش چراغ‌ها در پیج‌ها، نمایشگر ۸ اینچی، صندلی شاگرد برقی، سردکن و گرمکن صندلی‌های جلو با ماساژور، گرمکن فرمان و تنظیم برقی ستون فرمان در ۴ جهت را در نظر گرفته است. این خودرو هم اینک در بازار ایران قیمتی بیش از یک میلیارد دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها