کد خبر : 36302

همه چیز درباره تویوتا کرولا 2020

همه چیز درباره تویوتا کرولا 2020

تا کنون 12 نسل از این خودرو معرفی شده است که مدل 2020 کرولا نیز در نسل دوازدهم قرار می گیرد. قیمت پایه این محصول از 22750 دلار آغاز می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - نام " کرولا " در مجموعه تویوتا یکی از باسابقه ترین ها محسوب می شود زیرا برای نخستین بار در سال 1966 به عنوان یک خودروی کامپکت معرفی و تولید آن تا کنون نیز ادامه یافته است.

کرولا موفقیت فروش بالایی را برای تویوتا به همراه داشته است تا جائیکه برخی مراکز آماری از آن به عنوان پرفروش ترین خودروی جهان نام می برند.

در ژوئیه 2013 رکورد فروش کرولا از 40 میلیون دستگاه نیز عبور کرد و این خودرو در تمامی بازارهای بین المللی با توجه به رده قیمتی خود چنان محبوبیتی بدست آورد که تبدیل به نمادی برای سدان های کوچک اقتصادی و البته باکیفیت شد.

 
11 نسل قبلی تویوتا کرولا در یک قاب

11 نسل قبلی تویوتا کرولا در یک قاب

 

تا کنون 12 نسل از این خودرو معرفی شده است که مدل 2020 کرولا نیز در نسل دوازدهم قرار می گیرد. در ادامه مطلب نگاهی به این محصول جدید خواهیم داشت تا فرمول تویوتا برای ارائه یک سدان جمع و جور اقتصادی را باردیگر مشاهده کنیم.

کرولا 2020 معرفی شد/ بررسی پرفروش ترین خودروی جهان در مدل سال (+تصاویر)

همانطور که قبلا هم اشاره شد محصولات جدید تویوتا بر اساس پلتفرم TNGA ارائه می شوند. در تولید این محصول نیز از پلتفرم مذکور استفاده شده است.

درباره  TNGA

این پلتفرم اولین بار در سال 2015 روی خودروی پریوس عرضه شد. TNGA به عنوان یک رویکرد جدید در خطوط تولید تویوتا ویژگی هایی مانند 30 درصد کاهش زمان تولید و البته متعاقب آن 20 درصد صرفه جویی در هزینه ها را همراه دارد. در پلتفرم مذکور وزن محصولات کاهش یافته و مرکز ثقل خودروها در نقطه ای پایین تر قرار می گیرد که در نتیجه آن تجربه مطلوب تری از کیفیت رانندگی ایجاد خواهد شد. افزایش استانداردهای ایمنی نیز یکی دیگر از نقاط قوت   TNGA است.

طراحی

اولین موردی که در رابطه با کرولا 2020 می توان به آن اشاره کرد؛ زیباتر شدن این خودرو در مقایسه با قدیمی ترهای خانواده خود است! دماغه این محصول بویژه در قسمت چراغ های اصلی با یک طراحی زیبا و در نواری باریک به سمت یکدیگر توسعه یافته اند. این مدل شرایطی را ایجاد کرده تا درپوش و چین های روی آن نیز فضای بیشتری برای خودنمایی داشته اند.

اینجا گریل(جلوپنجره) فقط به قسمت بسیار باریک بین دو چراغ و لوگوی تویوتا در مرکز آن محدود می شود اما ورودی هوای بزرگی که زیر آن قرار گرفته با بافت مشابه -گریل- خود وضعیتی را ایجاد کرده که بیننده این دوبخش را یکی درنظر می گیرد و اتفاقا ترکیب موفقی نیز به نظر می رسد.

 
 
در نمای جانبی همه چیز در اندازه یک سدان جمع و جور است و ماجراجویی خاصی در طراحی بدنه روی نداده است. اینجا شیب سقف بویژه در ستون اول چندان جذاب نیست اما برچسب قیمتی محصول باعث می شود تا این نقایص اصلا جلب توجه نکند. رینگ های 15 تا 18 اینچی به عنوان گزینه استاندارد روی خودرو ارائه می شود.
 
 
در نمای عقب تغییر زیادی با نسل قبلی مشاهده نمی شود اما مشخصا این بامپر(سپر) است که بهبود یافته و زیبایی بیشتری را به نمایش می گذارد.
 
 
از منظر ابعاد، طول خودرو برابر با 4635 میلیمتر، عرض برابر با 1780 میلیمتر، ارتفاع برابر با 1435 میلیمتر و فاصله بین محورها برابر با 2700 میلیمتر است. وزن خالص خودرو نیز برابر با 1386 کیلوگرم است.

کابین و امکانات هوشمند

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این قسمت را باید چشمگیرترین ویژگی کرولا 2020 نام گذاشت. تویوتا یک کابین بسیار باکیفیت- با توجه به قیمت محصول- را در اختیار مشتری قرار می دهد. استفاده از مواد اولیه باکیفیت، بخش های دارای بافت نرم، پلاستیک باکیفیت و همچنین طراحی جذاب عاملی است تا فاصله کرولا را از رقبای خود کاملا افزایش دهد.

 
 

از امکانات محصول می توان به: سیستم تطبیقی چراغ های جلو، دی لایت، سیستم تهویه هوشمند و فیلترهای تصفیه هوا، صندلی راننده با تنظیم 6 و 8 جهته(بسته به تریم)، صندلی سرنشین با تنظیم 4 جهته، گرم کن صندلی ردیف جلو، فرمان تلسکوپیک 3 مرحله ای، نمایشگر دیجیتال 4.2 یا 7 اینچی(بسته به تریم) بین نشانگر سنتی آمپر، نمایشگر 8 اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی، ورود بدون کلید، پاور ویندوز، شارژ بی سیم، سوکت 12 ولت، پورت یو اس بی ردیف جلو و عقب، سیستم صوتی با 6 اسپیکر از برند جی بی ال(بسته به تریم)، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، دستیار صوتی هوشمند و ... اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز امکاناتی شامل: ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص وسایل نقلیه و عابر پیاده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، نوربالای اتوماتیک، سامانه شناسایی علائم ترافیکی در مسیر، کروز کنترل، سیستم پایداری الکترونیکی، ABS، EBD، ترمز پارک الکترونیکی، 8 ایربگ، کمربند 3 نقطه ای، صندلی با ساختار محافظت از سرنشین ها هنگام تصادف، سنسور نمایش باد لاستیک ها، دستیار حرکت در سربالایی و ... قابل اشاره هستند.

پیشرانه

 
در این بخش انتخاب های متنوعی برای مشتریان در نظر گرفته شده است:

 موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری 16 سوپاپ با میل بادامک دوبل که خروجی این مجموعه برابر با 139 اسب بخار و گشتاور 126 پوندفوت است.

موتور 4 سیلندر 2 لیتری 16 سوپاپ با میل بادامک دوبل که خروجی این مجموعه برابر با 169 اسب بخار و گشتاور 151 پوندفوت است.

نمونه هیبریدی با موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری 16 سوپاپ با میل بادامک دوبل که خروجی این مجموعه برابر با 121 اسب بخار و گشتاور 105 پوندفوت است.

در قسمت جعبه دنده نیز گزینه های 6 سرعته هوشمند دستی، سی وی تی آی-اس، سی وی تی با دنده یک دستی و ایی سی وی تی قابل سفارش است.

مدل هیبریدی کرولا به نتایج چشمگیری در مصرف سوخت دست یافته که برای هر 100 کیلومتر عبارتند از: در شهر 4.4 لیتر، در بزرگراه 4.5 لیتر و در حالت ترکیبی 4.5 لیتر.

قیمت پایه این محصول از 22750 دلار آغاز می شود و در گرانترین حالت ممکن از منظر انتخاب امکانات در تریم به 32530 دلار می رسد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها