کد خبر : 3605

دور دور با جانشین پژو 405 در اتوبان های آلمان + فیلم

دور دور با جانشین پژو 405 در اتوبان های آلمان + فیلم

اسفندماه گذشته و در نمایشگاه خودروی ژنو بود که پژو از نسل دوم 508 رونمایی کرد. این خودرو از طراحی بروزتر و زیباتری برخوردار بوده و در دو نسخه سدان و استیشن تولید می شود. جالب است بدانید که از نظر سری های تولیدی پژو به نوعی می توان گفت که 508 به عنوان یک سدان سایز متوسط، در زمره نسل های جایگزین پژو 405 محسوب می شود و اگر شرایط بازار خودرو کشور طبیعی بود، باید این خودرو نیز مانند 405 قابلیت عرضه با قیمت رقابتی را برای قشر وسیعی از افراد جامعه پیدا می کرد.

به گزارش خودروتک، با توجه به بهبودهای ظاهری و فنی پژو حساب ویژه ای بر روی موفقیت این نسل از 508 باز کرده است. فرانسوی ها در اظهارات خود این خودرو را جایگزینی ارزان قیمت تر برای سدان های اسپرت آلمانی می دانند.

به گفته مقامات پژو، آئودی A5 اسپرتبک نزدیک ترین رقیب 508 محسوب می شود.  این دو خودرو از لحاظ طول تقریبا با هم برابر هستند، حال آنکه مدل فرانسوی فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب ارایه می کند.

البته اگر بخواهیم واقع بین تر باشیم، باید بگوییم سدان هایی مثل فولکس واگن پاسات، فورد موندئو و اشکودا سوپرب رقبای اصلی پژو 508 به شمار می روند؛ چرا که پژو یک برند لوکس نبوده و باید با محصولات برندهای عادی به رقابت بپردازد.

با وجود این پژو سعی کرده با تجهیز 508 به امکاناتی فراتر از رقبای اصلی، این اتومبیل جدید را به مصاف مدل های رده بالا بفرستد. سیستم دید در شب (Night Vision) که می تواند در هوای تاریک عابرین پیاده را تشخیص دهد، یکی از این موارد است که برای اولین بار شاهد بکارگیری آن در چنین کلاسی هستیم.

پژو 508 با دو موتور بنزینی و سه موتور دیزلی قابل انتخاب است. مجهزترین نسخه از این اتومبیل خوش استیل، نیروی خود را از یک پیشرانه هیبریدی دریافت می کند. این پیشرانه 222 اسب بخار قدرت در اختیار 508 گذاشته و به لطف باتری 11.8 کیلووات ساعتی قادر است در حالت تمام برقی سدان فرانسوی ها را تا 40 کیلومتر جابجا کند.

کسانی که علاقه ای به پیشرانه های هیبریدی نداشته باشند، می توانند به سراغ نسخه GT بروند. موتور 1.6 لیتری 508 GT قدرتی برابر با مدل هیبریدی داشته و به گفته پژو می تواند نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت را رقم بزند.

برای ارزیابی صحت این ادعا کانال یوتیوبی AutoTopNL پژو 508 را به یکی از بزرگراه بدون محدودیت سرعت آلمان برده و آن را به چالش کشیده است. در ویدیوی زیر می توانید نتیجه این ارزیابی را مشاهده فرمایید.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها