کد خبر : 35040

اولین خودروی ساخت ترکیه چه مشخصاتی دارد؟

اولین خودروی ساخت ترکیه چه مشخصاتی دارد؟

روز گذشته یکی از آخرین و البته مهم‌ترین اخبار خودرویی سال 2019 منتشر شد با این مضمون که نخستین خودروی ساخت داخل ترکیه رونمایی شد. نگاهی به مشخصات فنی این خودرو می‌تواند عمق این اتفاق را نشان دهد.

به گزارش خودروتک ، صنایع خودرویی ترکیه با سال‌ها فعالیت در زمینه قطعه‌سازی و مونتاژ برندهای معتبری مثل، رنو، پژو، تویوتا، فولکس‌واگن و فیات بی‌آنکه ادعایی در بحث خودروسازی مستقل داشته باشد، تنها تمرکز خود را روی حفظ بازار و قیمت‌ها معطوف کرده بود. به لطف این اقدام نه تنها از حواشی نامگذاری ملی و ترکیه‌ای در امان مانده بود و از سوی دیگر هزینه‌های چشم بسته را نیز به صنعت خود تحمیل نمی‌کرد.

اما سرانجام رویای ترک‌ها بعد از 60 سال به واقعیت پیوست از اولین نمونه‌های تولیدی خود پرده‌برداری کردند. در روز پرده‌برداری دو خودروی مختلف روی صحنه دیده می‌شدند که هر دو با نشان TOGG مشخص بودند. توگ درواقع یک شرکت سرمایه‌گذاری داخلی مشتمل بر 5 شرکت صنعتی خودرویی است که سرمایه‌ای حدود 3.7 میلیارد دلار را در بازه زمانی 15 ساله به این پروژه تزریق می‌کنند.

گفته می‌شود باطری و موتور برقی این خودرو در داخل ترکیه ساخته می‌شود و بناست سالانه 175 هزار دستگاه از آن راهی بازار شود ولی زمان تحویل اولین خودرو به سال 2022 موکول شده است. مدیران شرکت سازنده می‌گویند خودرو مذکور با ویژگی هایی مانند طولانی‌ترین چرخ دنده در کلاس خود، بزرگترین فضای داخلی، بهترین عملکرد شتاب و کمترین هزینه کل با موارد مشابه نیز به رقابت خواهد پرداخت.

نگاهی به مشخصات فنی

با اینکه هنوز اطلاعات و جزئیات بیشتری از این محصول جدید منتشر نشده است اما می‌توان گفت که این خودرو امکانات و قابلیت های مدرن و متعددی دارد که همگی توسط مهندسان و طراحان صنعت داخلی ترکیه توسعه داده شده است. 

به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در صنعت خودرو، کنسول مرکزی خاص و منحصر بفرد آن یکی از مشخصات بارز استایل و طراحی کابین داخلی آن به شمار می رود که یادآور کابین خلبان در هواپیماست و به راننده و سایر سرنشینانش اجازه می دهد کنترل و تسلط بیشتری بر قابلیت های مختلف نمایشگر و کنسول مرکزی داشته باشند.

خودروسازی ترکیه این محصول را در دو نسخه مجهز به باتری‌های لیتیوم یونی با توان پیمایش بالغ بر 300 کیلومتر و 500 کیلومتر به تولید خواهد رساند و مشتریان قادر خواهند بود با توجه به نیاز خود، اقدام به سفارش و خریداری مدل های مربوطه کنند.

طراحی پیشرانه‌های الکتریکی مشابه دیگر خودروهای از این دست است. مدل‌های پایه دارای یک پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب خواهند بود و قدرت 200 اسب بخاری خواهند داشت. مدل دو موتوره نیز با یک پیشرانه در جلو و دیگری در عقب عرضه شده و بنابراین این کراس اوور به سیستم چهار چرخ محرک مجهز خواهد بود و قدرت 400 اسبی خواهد داشت. فعلاً اشاره‌ای به گشتاور این پیشرانه‌ها نشده هرچند TOGG می‌گوید مدل دیفرانسیل عقب شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.6 ثانیه‌ای خواهد داشت درحالی‌که شتاب مدل قوی‌تر برابر با 4.8 ثانیه خواهد بود.

سیستم تعلیق این خودروی الکتریکی در جلو از نوع مک فرسون مستقل بوده و در بخش عقب نیز از تنظیمات چند اتصالی استفاده شده تا در کل سواری نرم و درعین‌حال اسپورتی ایجاد شود.از جمله سیستم‌های کمک‌راننده محصول جدید TOGG ترکیه می‌توان به پایلوت ترافیک آهسته اشاره کرد که در حقیقت برابر با سیستم خودران سطح 2 است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها