کد خبر : 34899

کیا اپتیما 2020 چه مشخصاتی دارد؟

کیا اپتیما 2020 چه مشخصاتی دارد؟

به تازگی شرکت کیا اطلاعات جدیدی در رابطه با نسل جدید اپتیما منتشر کرده است. کیا اپتیما GT مدل 2021 با گیربکس 8 سرعته خودکار از راه می‌رسد.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، در اوایل ماه نوامبر شاهد رونمایی از طراحی ظاهری نسل جدید کیا K5 بودیم. همانطور که می‌دانید، در حال حاضر کیا K5 در خارج از کره جنوبی با نام کیا اپتیما شناخته می‌شود.

این شرکت کره‌ای به تازگی اطلاعات کاملی از کابین این خودرو و همچنین موتورهای مورد استفاده در آن منتشر کرده است. لازم به ذکر است؛ این اطلاعات مربوط به نسخه موجود در کره جنوبی بوده و ممکن است در سایر کشورها متفاوت باشد.

نسل جدید کیا اپتیما/کیا K5 در برخی مدل‌ها با سیستم چهار چرخ محرک به فروش می‌رسد. قدرت تولیدی موتورهای مورد استفاده در این خودروی کره‌ای به صورت استاندارد به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود. کیا هنوز اعلام نکرده این خودرو با کدام موتورها با سیستم چهار چرخ محرک به فروش می‌رسد. نسل جدید کیا اپتیما با دو موتور در آمریکای شمالی به فروش می‌رسد. یکی از این موتورها 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ است. این موتور قدرتی برابر با 178 اسب بخار و گشتاوری برابر با 265 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد.

موتور دوم برای مدل GT این خودرو در نظر گرفته شده است. کیا اپتیما GT مدل 2021 به موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ مجهز می‌شود. این موتور قادر به تولید 286 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور است. کیا ادعا کرده سرعت این خودرو در مدت زمان 6.6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این مدل با دو گیربکس قابل سفارش است. رانندگان می‌توانند آن را با گیربکس جدید 8 سرعته خودکار دو کلاچه و یا 8 سرعته اتوماتیک قدیمی با مبدل گشتاور خریداری کنند.

این خودرو در سایر کشورها با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری نیز به فروش می‌رسد. این موتور قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاوری برابر با 192 نیوتن متر تولید می‌کند. نسخه‌ای از این خودرو با همین موتور و گیربکس خودکار CVT، قدرتی برابر با 158 اسب بخار و گشتاوری برابر با 196 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. موتور بعدی 4 سیلندر 2.5 لیتری با امکان تولید 191 اسب بخار قدرت و 246 نیوتن متر گشتاور است. مدل‌های مجهز به این موتورها را می‌توان با گیربکس خودکار 6 و یا 8 سرعته سفارش داد، البته جعبه دنده جدید 8 سرعته خودکار دو کلاچه به صورت انحصاری برای مدل GT این خودرو در نظر گرفته شده است. نسل جدید کیا اپتیما در نسخه هیبریدی نیز وارد بازار می‌شود؛ با این حال هنوز اطلاعات مربوط به آن در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

کیا هنوز تصویری از کابین این خودرو منتشر نکرده و تنها به رندرهای این بخش دسترسی داریم. این شرکت کره‌ای با وجود عدم انتشار تصویر، اطلاعات کامل کابین نسل جدید کیا اپتیما را منتشر کرده است. صاحبان این خودرو به کیلومترشمار 12.3 اینچی دسترسی دارند. خریداران می‌توانند برای آن نمایشگر 10.25 اینچی سیستم سرگرمی و اطلاعات و هدآپ دیسپلی 8 اینچی سفارش دهند.

کیا برای این محصول خود سیستم‌های امنیتی زیادی در نظر گرفته و آن را به سیستم کمکی پارک از راه دور هوشمند نیز مجهز کرده است. توسط این فناوری، راننده می‌تواند با فشردن یک دکمه روی سوییچ، خودرو را به صورت خودران از پارک خارج کند. کیا اپتیما جدید در بسیاری از کشورها در نیمه اول سال آینده میلادی وارد بازار می‌شود. این خودرو در نیمه دوم سال 2020 و تحت مدل 2021 در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد. برخی شایعات به حذف نام اپتیما و فروش آن با نام کیا K5 در بازار جهانی اشاره می‌کنند، البته شرکت کیا این شایعات را تایید نکرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها