کد خبر : 34725

با اکس پنگ G3 شاسی بلند متفاوت چینی آشنا شوید

با اکس پنگ G3 شاسی بلند متفاوت چینی آشنا شوید

محصولات معرفی شده توسط اکس پنگ شامل دو مدل جی3 و پی7 می شود که در مطلب حاضر نگاهی به ویژگی های شاسی بلند جی3 خواهیم داشت. این محصول شباهت های زیادی را با تسلا مدل اکس به نمایش می گذارد.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - در یکی از مطالب اخیر گروه خودروی عصرایران به محصولی با نام اکس پنگ جی3 اشاره شد که در نوع خود طراحی جالبی دارد، اما این برند در مقایسه با سایر خودروسازان چینی کمتر شناخته شده یا حداقل در کشور ما وضعیت اینگونه است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

اکس پنگ یا شیائوپنگ موتور نام تولیدکننده خودروهای الکتریکی در کشور چین است که دفتر مرکزی آن در شهر گوانگژو قرار داد و یک دفتر عملیاتی نیز در مانتین ویو کالیفرنیا(آمریکا) تاسیس کرده است.

این کمپانی فعالیت خود را از سال 2014 آغاز کرده و در سال 2018 بالغ بر 3 هزار شغل ایجاد کرده است.

محصولات معرفی شده توسط اکس پنگ شامل دو مدل جی3 و پی7 می شود که در مطلب حاضر نگاهی به ویژگی های شاسی بلند جی3 خواهیم داشت. این محصول شباهت های زیادی را با تسلا مدل اکس به نمایش می گذارد.

جی3
جی3

اکس پنگ برای تولید کراس اوور جی3 با هایما اتومبیل قرارداد همکاری داشته تا از تجربه های دیگر خودروساز چینی استفاده کند. در طراحی این محصول تلاش شده تا حاصل کار کم نقص و متفاوت باشد.

جی3 در طول 4450 میلیمتر، عرض 1820 میلیمتر، ارتفاع 1610 میلیمتر توسعه یافته و فاصله بین محورها نیز 2625 میلیمتر است.

 
 
نمونه تولید انبوه این خودرو اولین بار در سال 2018 و طی نمایشگاه سی ایی اس لاس وگاس به نمایش گذاشته شد.

جی3 به عنوان یک خودروی الکتریکی هوشمند معرفی و مجموعه ای از قابلیت های فناورانه را در کابین خود دارد.

دکمه های کنترلی کامل روی فرمان، نمایشگر یا بهتر بگوئیم تبلت بزرگ 15.6 اینچی لمسی در مرکز کنسول، نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی جایگزین نشانگر سنتی آمپر، وای فای و 4جی داخلی، بلوتوث 4.0، فضای ذخیره سازی 100 گیگابایتی، هماهنگی با تلفن هوشمند با استفاده از اپلیکیشن مرتبط، ناوبری آنلاین، سیستم صوتی، پشتیبانی از اندروید اوتو و اپل کارپلی، پشتیبانی از دستیار صوتی، تنظیم هوشمند صندلی با قابلیت تشخیص وزن و ارتفاع سرنشین، نورپردازی داخلی هوشمند، نشانگر ضربان و سلامت قلب سرنشین، برف پاک کن هوشمند، گرم کن آینه های کناری، سیستم صوتی با 8 اسپیکر، پارو ویندوز، شارژ بی سیم، 3 پورت شارژ یو اس بی و یک پورت ویژه دیتا، پورت برق 12 ولت، سیستم تهویه با فیلتر تصفیه هوا ذرات 2.5 میکرون، دسترسی تنظیم سیستم تهویه برای ردیف عقب، گرم کن صندلی راننده و سرنشین جلو و ... بحشی از امکانات کابین این محصول هستند.

 
 

در بخش ایمنی نیز می توان به امکاناتی مانند: سیستم پارک اتوماتیک و پشتیبانی از پارک با استفاده از ریموت، سامانه فراخوان خودرو، سنسور برخورد از جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی فعال در سرعت کم، دوربین پارک، دوربین محیطی 360 درجه، ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابر، دستیار رانندگی در خطوط و هشدار خروج از خط، ثبت و آپلود خودکار فیلم تصادف ها، دوربین 360 درجه سقف با قابلیت شناسایی فرمان های حرکتی، نوربالای اتوماتیک، ورود بدون کلید، سیستم پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی، ترمز پارک الکترونیک و ... اشاره کرد.

این خودرو در 3 تریم با نام های کور(22800 دلار)، اسمارت(25700 دلار) و پریمیوم(28000 دلار) عرضه می شود که انتخاب امکانات در حالت آپشن موجب تغییر قیمت های مورد اشاره خواهد شد.

وزن خالص این خودرو 1637 کیلوگرم است.

پیشرانه

در این بخش از یک موتور تمام الکتریکی با 194 اسب بخار خروجی و گشتاور 300 نیوتن متر استفاده شده است. این خودرو در کمتر از 8.6 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت است.

باتری های جی3 لیتیوم پلیمری بوده و از استاندارد آی پی68 پشتیبانی می کند بنابراین تا حدی در برابر آب و گرد و غبار مقاومت دارد. برد حرکتی خودرو در وضعیت شارژ کامل باتری برابر با 520 کیلومتر است.

با اتصال دی سی برای شارژ باتری از 30 تا 80 درصد به 30 دقیقه زمان نیاز است. این زمان با اتصال اِی سی حدود 5.5 ساعت محاسبه شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها