کد خبر : 34445

نیسان جوک 2020 چه مشخصاتی دارد؟

نیسان جوک 2020 چه مشخصاتی دارد؟

نیسان جوک پس از معرفی در سال 2010 بازار خودروهای کراس اوور کوچک را به کلی تغییر داده و به انتخاب اول این کلاس تبدیل شده بود. نیسان بالاخره از نسل دوم جوک پرده برداری کرده است و در ادامه ما قصد داریم تا به بررسی نسل دوم نیسان جوک بپردازیم. با ما همراه باشید

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، نیسان به طور کامل نسل دوم جوک را در کشور انگلستان ساخته تا بیش از 34 هزار کارمند این شرکت در انگلستان از تولید آن نفع ببرند.

در حال حاضر نسل دوم جوک تنها با موتور 3 سیلندر به حجم 999 سی سی مجهز به توربوشارژر با حداکثر قدرت 115 اسب بخار عرضه می شود و به زودی مدل دیزلی آن نیز در بازار انگلستان برای فروش در دسترس خواهد بود.

نیسان جوک را بر پایه پلت فرم CMF-B توسعه داده که همان پلت فرم رنو کپچر است. همچنین با توجه به عرضه مدل هیبریدی کپچر توسط رنو انتظار می رود که نیسان نیز به زودی مدل هیبریدی جوک را عرضه کند.

در بخش جعبه دنده امکان انتخاب گیربکس 6 سرعته دستی و 7 سرعته دو کلاچه ممکن است. تعلیق در جلو نیز از نوع مک فرسون و در عقب از نوع  یک تکه است که مشابه با دیگر رقبای آن همچون نسل جدید پژو 2008 است.

 

نیسان بر مشکل خشک بودن نسل اول این خودرو غلبه کرده است و برای دست یابی به سواری نرم تر به کلی تنظیمات فنربندی و تعلیق این خودرو را تغییر داده است . به علاوه لاستیک های جدید این خودرو که ساخت بیرجستون اند نیز به اندازه لاستیک های مدل Nismo نسل قبل کشش و چسبندگی خواهند داشت.

نمای ظاهری به عنوان مهم ترین عنصر نسل قبل نیسان جوک شناخته می شد و به همین دلیل تیم طراحی شرکت نیسان کار بسیار سختی برای طراحی نسل دوم داشته است.

 

به طور خلاصه می توان گفت که طراحی نسل دوم جوک شسته و رفته تر از نسل قبلی آن است و سعی شده تا ایرادات طراحی نسل قبل گرفته شده اما المان های کلیدی نسل قبل همچون چراغ های جلو گرد حفظ شود. در بخش عقب نیز نیسان از صندوق و گلگیرهای بزرگ تری استفاده کرده است و شاید بیشترین تغییر به نسبت نسل قبل آن در این بخش صورت گرفته است.

در بخش رانندگی نیز فرمان عملکرد بسیار خوبی دارد و سریع به واکنش راننده عکس العمل نشان می دهد. سواری با چرخ های استاندارد 17 اینچی را نیز می توان معقول دانست اما در صورت انتخاب چرخ 19 اینچی سواری خشک و سفتی در انتظار شما خواهد بود.

 

جوک راننده را به دردسر نمی اندازد و بدنه آن رول بادی چندانی ندارد. همچنین محور جلو چسبندگی مناسبی را فراهم می کند در نتیجه با یک فرمان دهی دقیق رو به رو هستیم اما در بازارهای جهانی رقبای جدیدی همچون فورد پوما در انتظار نسل جدید جوک خواهند بود که می توانند از نظر کیفیت رانندگی یک گام جلوتر از جوک قرار بگیرند.

عملکرد مدل دنده دستی را باید نرم و راحت توصیف کرد و حتی در دور موتور 2500 rpm با دنده 6 هیچ سر و صدای اضافی در اتاق خودرو شنیده نمی شود.

 

در واقع جوک در مسافت های طولانی عملکرد خوبی دارد و صندلی و موقعیت راننده در بهترین وضعیت خود قرار دارد. تنظیمات فرمان جدید تلسکوپی نیز امکان دید وسیع رو به رو را برای راننده فراهم می کند.

در پایان باید گفت که اگر قصد خرید یک کراس اوور سایز کوچک را داشته باشید و از رانندگی لذت می برید جوک یک انتخاب بالاتر از سطح متوسط این کلاس خواهد بود.

 

فضای داخل اتاق نیز یک گام رو به جلو دیگر برای جوک به حساب می آید و فاصله بین دو محور بزرگتر به نسبت نسل قبل فضای پای بیشتر و صندوق بزرگتری را برای آن به ارمغان آورده است.

نسل دوم جوک با تمام پیشرفت هایش از نظر سطح راحتی، رانندگی، ارگونومی و...یک انقلاب بزرگ به شمار نمی رود اما تقریبا در تمامی بخش ها از نسل قبل خود پیشی می گیرد و طراحی آن نیز دوست داشتنی به نظر می رسد.

قیمت 20.995 پوند
موتور 3 سیلندر توربوشارژر
قدرت 115 اسب بخار در دور 1750 تا 4000 rpm
گشتاور 200 نیوتن متر در دور 1750 تا 3750   rpm
جعبه دنده 6 سرعته دستی
وزن 1182 کیلوگرم
صفرتاصد 10.4 ثانیه

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها