کد خبر : 34065

هیوندای ونیو چه مشخصاتی دارد؟

هیوندای ونیو چه مشخصاتی دارد؟

شرکت خودرو سازی هیوندا، یک خودروی SUV جدید معرفی کرده که بسیار جذاب به نظر می‌رسد. این خودروی جمع و جور و سرزنده، سازگاری زیادی با محیط زیست نیز دارد که یکی از نقاط قوت بزرگ آن محسوب می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، خودروی 2020 Hyundai Venue تنها 4 متر طول دارد که تقریبا 12.7 سانتی متر از خودروی معروف Kona شرکت هیوندا( یکی از کوچک ترین خودروهای بازار) کوچک‌تر است.

در واقع، زمانی که ونیو به بازار معرفی شود، کوچک‌ترین خودروی SUV خواهد بود که در بازار خواهیم دید، حتی کوچک‌تر از رقبایی همچون  Chevrolet Trax، Ford EcoSport، Kia Soul، Mazda CX-3 و Nissan Kicks.

به علاوه، Venue احتمالا از دیگر رقبای خود، به مراتب ارزان‌تر نیز خواهد بود.

آنچه که از این خودرو می‌دانیم

خودروی Venue مجهز به موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر است که مشابه آن را در مدل Accent دیده‌ایم. گزارش شده که این خودرو در آمریکا با قابلیت جعبه دنده متغیر پیوسته یا CVT  عرضه می‌شود که بسیار با صرفه‌تر از سیستم‌های دیگر است.

موتور این خودر می‌تواند 121 اسب بخار نیرو در 6300 دور در دقیقه، تولید کند. هیوندا اعلام کرده که این خودروی جدید، در هر گالن بنزین، 32 مایل می‌پیماید. میزانی که کمتر از خودروهایی مانند lackluster Trax  و EcoSport است. خودروی ونیو و برادر بزرگ‌ترش- اکسنت– هر دو وزن مشابهی دارند( 2500 تا 2700 پوند)اما ونیو کم مصرف‌تر از برادر خود است.

طراحی

ظاهر  هیوندا ونیو 2020 شاید مورد پسند همه نباشد اما منحصر به فرد است. این مدل، ابعاد درشتی دارد و به گونه‌ای به نظر می‌آید که کمتر کسی باور می‌کند که یک خودروی کوچک است. Venue تقریبا 2 اینچ کوتاه‌تر از Honda Fit است اما ظاهر شکیل و عضله‌ای آن باعث می‌شود خودروی قُلدری به نظر برسد.

این خودرو به یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی مجهز است و از هر دو سیستم Apple CarPlay و Android Auto  پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌هایی نظیر کنترل موسیقی با صدا، سیستم دیفالت مسیریاب، اطلاعات لحظه‌ای ترافیک و نقشه رایگان به مدت 3 سال از دیگر قابلیت‌های سیستم خودرو است.

سیستم اختصاصی شرکت هیوندا Blue Link نیز در این خودرو حضور داشته و می‌تواند به الکسا آمازون و دستیار هوشمند گوگل اتصال یابد و قابلیت‌های مختلف متنوعی در اختیار کاربر قرار دهد.

قیمت

قیمت این مدل هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما پیش بینی می‌شود که هیوندا ونیو 2020، قیمتی زیر 18 هزار دلار داشته باشد. بد نیست بدانید که هیوندا کونا، قیمتی حدود 20 هزار دلار و قیمت نیسان کیک، 19500 دلار است. ونیو قرار است اواخر سال 2019 عرضه شود، احتمالا حول و حوش ماه اکتبر. این خودرو همین حالا در استرالیا و هند عرضه شده و یکی از پر فروش‌ترین خودروهای SUV  در بازار این کشورها محسوب می‌شود. خریداران آمریکایی باید برای تحویل خودروی خود تا ماه دسامبر صبر کنند.

رنگ های متنوع

شرکت هیوندا برای این خودرو علاوه بر رنگ‌های سفید، سیاه، نقره‌ای و خاکستری، چند آپشن رنگ‌های جذاب دیگر نیز  اضافه کرده مانند قرمز اسکارلت، آبی تند، سیب سبز و آبی جین.

نکته جالب ونیو این است که در ساده‌ترین مدل این خودرو، بهترین و به روزترین امکانات امنیتی ارائه می‌شود. ارزان قیمت‌ترین نسخه این خودرو قابلیت‌هایی نظیر سیستم جلوگیری از تصادف و کمک کننده حفظ لاین مسیر دارد و به علاوه، دوربین بک آپ، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید آتو نیز دارد.

آپشن‌های استاندارد و انتخابی این مدل به قرار زیر است:

سیستم جلوگیری از تصادف و شناسایی عابرین(استاندارد)

دوربین جلویی خودرو کمک می‌کند که اشیا و افراد شناسایی شده و خطر تصادف به حداقل برسد.

دستیار حفظ لاین مسیر(استاندارد)

جلوگیری از تغییر مسیر ناگهانی

هشدار توجه راننده(استاندارد)

به راننده در صورت بروز خستگی یا حواس پرتی، هشدار می دهد.

هشدار نقطه کور(آپشنال یا انتخابی)

سیستمی که به راننده، نقطه کور وی را نشان می‌دهد. اگر متوجه نور هشدار دهنده نشوید، هشدار جدی‌تری اعلام می‌شود.

هشدار تصادف از عقب (آپشنال)

زمانی که خودرو در حال پارک است یا از پارک در می‌آید، ممکن است نقاط کوری هم در جلو و عقب خودرو وجود داشته باشد که راننده احاطه‌ای به آن ندارد. این سیستم برای این چنین مواقع پیش بینی نشده‌ای کاربرد دارد.

نسخه‌ها و پکیج‌های این مدل هیوندا به قرار زیر است:

2020 Hyundai Venue SE

این مدل، ابتدایی ترین نسخه از این خودرو خواهد بود.

بسیار جالب است که خودرویی با این قیمت کم، مجهز به چه قابلیت‌های مدرن و فوق العاده ای است. مثلا صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، کنترل چراغ جلوی خودرو، کنترل آینه‌های بغل و دستگیره درب‌ها، کنترل فرمان، کنترل کروز و قابلیت‌های امنیتی که در بالا به انها اشاره شد.

از دیگر قابلیت‌های این نسخه از خودرو، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

بلوتوث، اتصال یو‌اس بی، دوربین دید عقب، صندلی‌های پارچه‌ای، ایرکاندیشن، چراغ‌های داخل کابین، 4 بلندگو، چرخ‌های 15 اینچی استیل، قفل باز کن بدون سوئیچ و صندلی چرشخی 6 جهته راننده.

2020 Hyundai Venue SEL

این نسخه، ارتقا یافته تر از نسخه قبلی است و به automatic transmission – انتقال اتوماتیک ( CVT)، چرخ‌های آلمینیومی 15 اینچی، ترمز دیسکی چرخ‌های عقب، سقف ریلی، 6 بلندگو و فضای ذخیره سازی بار در زیر خودرو تجهیز شده است.

البته جای خالی بسیاری از دیگر قابلیت‌های ضروری حس می‌شود اما هیوندا، پکیچ‌های دیگری نیز از این خودرو معرفی کرده که قرار است کامل‌تر باشند.

پکیج راحتی(Convenience Package)

این پکیج برای کسی مناسب است که می‌خواهد صرفا یک پکیج بردارد. پکیج به proximity key with push-button start مجهز است یعنی  ریموت باید در مجاورت دگمه استارت باشد و تنها کافیست راننده، کلید را در جیب یا کیف خود بگذارد و دگمه استارت را بزند. شناسایی نقطه کور سمت عقب و سیستم جلوگیری از تصادف از سمت عقب، دو خروجی  یواس‌بی، سیستم اتوماتیک کنترل هوا، جای تکیه بازو و باکس ذخیره سازی، سیستم بالا بردن اتوماتیک پنجره‌ها از سمت راننده، فرمان با روکش چرم، از دیگر قابلیت‌های این پکیج است.

پکیج پرمیوم(Premium Package)

این پکیج جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در این پکیج، برای صندلی‌های جلو، گرمکن تعبیه شده و آینه‌های مخصوص دید بغل دارد. چرخ‌ها، 17 اینچی هستند و چراغ های LED  جلوی خودرو مجهز به حالت‌های مخصوص روز و شب هستند.

پکیج اتصال(Connectivity Package)

این پکیچ شامل مسیریابی دیفالت و سیستم Blue Link Connected Car است. کاربران معمولا اپل کار پلی یا اندروید آتو را ترجیح می‌دهند ولی Blue Link قابلیت‌هایی دارد که جذاب است مثل استارت از راه دور، باز کردن قفل از راه دور و هشدارهای مربوط به محدودیت‌های جغرافیایی یا هشدارهای سرعت.

پکیج دنیم یا جین(The Denim version)

اگر همه چیز را می‌خواهید، پکیج دنیم یا جین مناسب شماست. در این پکیج، رنگ خودرو به رنگ جین یا دنیم است. در داخل خودرو نیز دیزاین جین، ادامه پیدا می‌کند و تمام صندلی‌ها و فضای داخلی به همین رنگ هستند. دو پکیج راحتی و پکیج پرمیوم، هر دو در این پکیچ جا گرفته‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها