کد خبر : 32990

نگاهی لوکس ترین شاسی بلند مرسدس بنز (تصاویر)

نگاهی لوکس ترین شاسی بلند مرسدس بنز (تصاویر)

لوگوی افسانه ای مایباخ فقط محدود به ویرایش هایی از سری اس مرسدس بنز شد. اما از سال 2018 با معرفی جی کلاس لاندالت و ویژن التیمیت عملا پروژه شاسی بلندهای مایباخ کلید خورد.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - ترکیب نام مرسدس بنز و مایباخ حتی پیش از آنکه به مدلی خاص اشاره داشته باشد؛ سطح انتظارات مخاطبین را آنچنان بالا خواهد برد که شاید شبیه چنین حالتی کمتر در رابطه با سایر برندهای لوکس خودرویی حتی بزرگانی مانند رولزرویس، بنتلی یا استون مارتین شکل بگیرد!

آنچه مطرح شد به هیچ عنوان بزرگنمایی برای یک برند نیست بلکه فلسفه ای است که توسط ویلهلم مایباخ از سال 1909 میلادی شکل گرفت و با اندیشه های دایملر دنبال شد.

از سال 2012 تولید خودروهای اختصاصی با برند مایباخ که معمولا ظاهری عجیب و بدنه ای بسیار کشیده، داشتند، متوقف و قرار شد که لوگوی افسانه ای آن فقط محدود به ویرایش هایی از سری اس مرسدس بنز شود. اما از سال 2018 با معرفی جی کلاس لاندالت و ویژن التیمیت عملا پروژه شاسی بلند های مایباخ کلید خورد.

اما در شرایطی که تنها چند روز از رونمایی پر سر و صدای سایبرتراک تسلا می گذرد، مرسدس بنز با معرفی نسخه ویژه جی ال اس600 به عنوان شاسی بلند فوق لوکس این کمپانی در صدر خبرهای خودرویی قرار گرفته است.

(+فیلم و تصاویر)

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید و البته از کدبندی مدل این خودرو نیز مشخص است با یک نسخه ویرایش شده از جی ال اس سر و کار داریم که حضور لوگوی مایباخ قیمت آنرا دو برابر کرده است.

شاسی بلند مرسدس بنز با قیمت رقابتی را در این لینک دنبال کنید.

مرسدس بنز جی ال اس

جی ال اس در کلاس شاسی بلند لوکس مرسدس بنز قرار می گیرد و از یک شاسی بزرگ برای آن استفاده شده تا تفاوتی عمیق با کراس اوورهای این کمپانی و البته دیگر خودروسازان داشته باشد. جدیدترین مدل جی ال اس در حالت پایه قیمتی برابر با 95400 دلار دارد و به عنوان یک خودروی لوکس مجهز به اخرین دستاوردهای مرسدس در بخش فنی و امکانات کابین است.

نسخه آ ام گ این مدل نیز در آینده ای نزدیک برای مشتریان قابل سفارش است که طبیعتا توانمندی بالاتری در بخش موتور و برخی تزئینات بدنه دارد.

آخرین نسخه از سیستم سرگرمی هوشمند ام باکس، رینگ های 22 اینچی، نمایشگرهای دوقلوی 12.3 اینچی در کنسول و بسیاری از امکانات ایمنی در این شاسی بلند حاضر شده اند.

در گران ترین مدل یعنی جی ال اس580 شاهد حضور پیشرانه هیبرید ملایم که ترکیبی از موتور بنزینی 4 لیتری توربوشارژ 8 سیلندر با خروجی 482 اسب بخار و گشتاور 516 پوندفوت و موتور الکتریکی 22 اسب بخاری با گشتاور 147 پوندفوت هستیم.

در مدل ارزانتر یعنی جی ال اس450 از پیشرانه هیبرید ملایم با ترکیبی از موتور بنزینی توربو 3 لیتری 6 سیلندر با خروجی 362 اسب بخار و گشتاور 369 پوندفوت و یک موتور الکتریکی 22 اسب بخاری با گشتاور 184 پوندفوت، استفاده شده است.

درباره انواع خودروهای هیبریدی و عملکرد آنها اینجا بخوانید.

طرفداران این کلاس برای سال آینده میلادی باید منتظر نسخه قدرتمندتر آ ام گ با پیشرانه 612 اسب بخاری باشند.

درباره شاسی بلند لوکس چینی که با همکاری مرسدس بنز معرفی شد.

جی ال اس600 4MATIC مایباخ

اما مایباخ 200 هزار دلاری(این قیمت دقیق نیست و فقط در حالت پیش بینی بدان اشاره شده است) چه تفاوتی هایی با نمونه استاندارد جی ال اس دارد؟

اولین چیزی که اینجا جلب نظر می کند رنگ پروژه است که در نمونه مورد بررسی ما از ترکیب دو رنگ مشکی و قرمز آلبالویی استفاده شده است. البته انتخاب رنگ برعهده مشتریان است که می توانند از میان 8 ترکیب دوگانه گزینه های دو رنگ دلخواه خود را انتخاب کنند.

گریل(جلوپنجره) بزرگ با نوشته مایباخ، رنگ کرومی براق و بافت نرده ای باریک بسیار جلب نظر می کند. بیشتر بخش های بامپر(سپر) جلو نیز دارای عناصر کرومی است و این یک رسم متدوال در خودروهای لوکس و حتی خودروهای معمولی که تلاش دارند تا ظاهری لوکس به خود بگیرند، محسوب می شود.

(+فیلم و تصاویر)

(+فیلم و تصاویر)

در سایر قسمت های بدنه بویژه نمای جانبی نیز وضعیت مشابهی مشاهده می شود. زه اطراف شیشه ها و یک بخش در رکاب روکش کرومی رنگ دارند. اینجا رینگ های آلومینیومی پره ای نیز همانند یک خورشید 22 اینچی درخشان و دلربا هستند.

(+فیلم و تصاویر)

لوگوی معروف مایباخ روی بخش کناری ستون انتهایی اتاق خودنمایی می کند و به ببیننده یادآور می شود که این یک مایباخ است.

(+فیلم و تصاویر)

 در قسمت عقب نیز تلاش شده تا با استفاده از زه کروم میان چراغ های اصلی و یک نوار دیگر زیر محل بازشدن صندوق و بین دو چراغ هشدار قرمز منظره ای لوکس ایجاد شود.

دیفیوزر مایباخ با خروجی های اگزوز کروم خالص یک سطح آینه ای تمام عیار را شکل داده که از پیشرانه ای قدرتمند برای این محصول خبر می دهد.

 

کابین و امکانات هوشمند

فضای داخل کابین این خودرو مکانی است که باید تفاوت مایباخ با دیگر خودروها را احساس کرد که البته صندلی های ردیف عقب خاص ترین رویداد این قسمت محسوب می شود.

(+فیلم و تصاویر)

تمام جزئیات این فضا از چرم فوق العاده مرغوب دست دوز با رنگ بندی متنوع و قابل سفارش در تریم تشکیل شده است. البته فناوری هم به همه چیز تزریق شده تا یک ترکیب رویایی شکل بگیرد.

این محصول باتوجه به سفارش مشتری در مدل 4 یا 5 صندلی تولید می شود اما قطعا نمونه 4 صندلی جذابیت های بیشتری را همراه خواهد داشت زیرا فضای بیشتری برای کنسول عقب و تجهیزاتی مانند یخچال و شارژر بی سیم ایجاد می شود. گرم کن و تهویه صندلی ها، سانروف پانورامیک برقی در ردیف جلو و عقب، ماساژور صندلی ها، پرده برقی، سیستم تهویه مطبوع با خروجی ویژه برای ردیف عقب و تنظیمات دما، نمایشگرهای هماهنگ با سیستم سرگرمی برای ردیف عقب، نمایشگر هدآپ، سیستم صوتی برمستر ، تبلت اندرویدی روی کنسول میانی که امکان کنترل تمامی ویژگی های سیستم سرگرمی ام باکس را به سرنسشین ردیف عقب می دهد، رکاب های الکتریکی هوشمند با مکانیسم کشویی که هنگام بازشدن درب ها فعال می شوند، نورپردازی هوشمند و فوق العاده زیبای داخل کابین از جمله امکانات این خودرو هستند.

 
 

این خودرو مجموعه ای از آخرین تکنولوژی های ایمنی مرسدس را همراه خود دارد که حتی اگر تصمیم به تصادف عمدی هم با آن داشته باشید شاید برایتان غیرممکن باشد. از جمله مهمترین ویژگی ها می توان به  ترمز ای بی اس ویژه آفرود و تعلیق کاملا هوشمند با اکتیو بادی کنترل اختصاصی   اشاره کرد.

پیشرانه

(+فیلم و تصاویر)

برای مایباخ از موتور 8 سیلندر 4 لیتری توربوشارژ با خروجی 550 اسب بخار و گشتاور 538 پوندفوت استفاده شده که در هماهنگی با یک موتور الکتریکی 48 ولتی ایی کیو بوست هیبرید ملایم با خروجی 21 اسب بخار و گشتاور 184 پوندفوت عمل می کند. با این موتور و سامانه تمام چرخ محرک، جی ال اسی 600 طی 4.8 ثانیه از حالت توقف  به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. در این محصول از جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

مازیار دانیالی

 
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها