کد خبر : 32410

کیا اپتیما مدل 2021 چه مشخصاتی دارد؟

کیا اپتیما مدل 2021 چه مشخصاتی دارد؟

پس از آنکه شرکت خودروسازی هیوندای با معرفی نسل جدید هیوندای سوناتا و ارائه دادن یک طراحی کاملا متفاوت و اسپرت توانست طوفانی در خودروهای سدان سایز متوسط ایجاد کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه شرکت خودروسازی هیوندای با معرفی نسل جدید هیوندای سوناتا و ارائه دادن یک طراحی کاملا متفاوت و اسپرت توانست طوفانی در خودرو‌های سدان سایز متوسط ایجاد کند.

حال کیا هم به دنبال انجام چنین کاری بر روی همزاد هیوندای سوناتا، یعنی خودروی کیا اپتیما است و در نسل جدید آن تغییر بسیار زیادی ایجاد کرده تا در بازار خودرو‌های سدان سایز متوسط بتواند جذابیت از دست رفته این بخش را دوباره احیا کند.

هیچ تصویر پیش نمایشی در کار نیست و بعد از انتشار چندین سری پیش نمایش متفاوت از این خودرو، حالا شاهد معرفی رسمی نسل جدید کیا اپتیما با تغییرات فنی و ظاهری بسیار زیاد در کشور کره جنوبی هستیم و قرار است که از ماه آینده با نام همیشگی K۵ در بازار کره جنوبی عرضه آن آغاز شود. حال باتوجه به این شرایط انتظار می‌رود که به زودی شاهد رونمایی و ارائه جزییات نسخه‌های بین المللی کیا اپتیما نیز باشیم.

باوجود انتشار تصاویر پیش نمایش متعدد در روز‌های گذشته، چهره اتومبیل در تاریکی تصاویر به خوبی دیده می‌شد و می‌توانستیم تاحدودی با طراحی کلی اتومبیل آشنا شویم، اما حالا با انتشار تصاویر رسمی اتومبیل می‌توانیم به جزییات بیشتری دست پیدا کنیم.

بررسی نسل جدید کیا اپتیما مدل ۲۰۲۱ + مشخصات

اولین و مهم‌ترین چیزی که در این خودرو جلب توجه می‌کند، ایجاد تغییراتی تا مغز و استخوان بر روی خودروی کیا اپتیما نسل جدید خواهد بود و برخلاف تصاویر گرافیکی منتشر شده از این اتومبیل که طراحی نه چندان جالبی را از آن به نمایش می‌گذاشت، با انتشار تصاویر رسمی اتومبیل می‌توانیم شاهد یک طراحی جذاب و کامل با رعایت اصل طراحی شرکت خودروسازی کیا باشیم که همچنان از راه دور هم می‌توان کیا بودن این اتومبیل را تشخیص داد، اما این خودرو تغییراتی بسیار زیادی به خود دیده تا به یک خودروی سدان سایز متوسط با چهره‌ای اسپرت و جذاب تبدیل شود.

باتوجه به گفته شرکت خودروسازی کیا، نسل جدید این خودرو بزرگ‌تر از مدل فعلی خود ساخته شده است و در طول کلی خود با افزایش ۵۰ میلی متری اندازه، حالا به عدد ۴۹۰۵ میلی متری رسیده است و همچنین با ۲۵ میلی متر افزایش، به عرض کلی ۱۸۶۰ میلی متری خواهیم رسید، اما در عوض ارتفاع اتومبیل حدود ۲۰ میلی متر کاهش یافته و یه ۱۴۴۵ میلی متر رسیده است تا آیرودینامیک بهتری داشته باشد.

بررسی نسل جدید کیا اپتیما مدل ۲۰۲۱ + مشخصات

به لطف افزایش طول اتومبیل هم به طول کلی ۲۸۵۰ میلی متری برای فاصله بین دو محور رسیده ایم که نسبت به گذشته ۴۵ میلی متر طول بیشتری دارد و همچنین فضای پای بیشتری در اختیار سرنشینان داخل کابین بویژه سرنشینان عقب اتومبیل قرار دارد.

 

شرکت خودروسازی کیا هنوز مایل به نشان دادن طراحی داخل کابین نیست و یا هنوز اطلاعات دقیقی از بخش فنی اتومبیل ارائه نکرده است که با نزدیک شدن به زمان عرضه اتومبیل می‌توانیم به این جزییات دست پیدا کنیم که به محض انتشار آن توسط کیا، جزییات آن در خودروبانک مورد بررسی قرار می گیرد.

بررسی نسل جدید کیا اپتیما مدل ۲۰۲۱ + مشخصات

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها