کد خبر : 31954

اختصاصی خودروتک؛

یک شاسی بلند چینی جدید در راه بازار ایران (عکس)

یک شاسی بلند چینی جدید در راه بازار ایران (عکس)

گفته می‌شود به زودی قرار است یک شاسی‌بلند جدید چینی راهی خیابان‌های ایران شود. خودرویی از برند SWM و به اسم G01. محصولی که ادعا شده از مهندسی و طراحی ایتالیایی در آن استفاده شده است.

به گزارش خودروتک ، بعد از آنکه گفته شد شرکت‌های جک و چری قصد دارند محصولات جدیدی را توسط همکاران ایرانی خود راهی بازار کشور کنند، حالا نوبت به یک برند کاملا تازه‌وارد به اسم SWM رسیده است. شرکتی چینی که حداقل از نظر اسم و رسم چندان به گوش مخاطب ایرانی آشنا نیست.

شرکت SWM (مخفف Speedy Working Motors ) عمری 3 ساله دارد. این برند اصالتا ایتالیایی است ولی حوزه اصلی فعالیتش موتورسیلکت بود. تا اینکه به دلیل مشکلات مالی در سال 2014 توسط کمپانی Shineray چین خریداری شد. شینری نیز خود به صورت جوینت ونچور با برلیانس همکاری می‌کند.

اولین محصول این برند چینی‌شده شاسی‌بلند سایز بزرگ و 7 نفره‌ای به اسم X7 بود که سال 2016 در نمایشگاه پکن رونمایی شد.

اما حالا خبرهایی مبنی بر حضور کراس‌اوور سایز متوسط آنها یعنی G01 به گوش می‌رسد. خودرویی که سال گذشته میلادی در همین نمایشگاه رونمایی شد.

نگاهی به SWM G01

اس‌.دبلیو‌.ام جی01 از نظر طراحی بسیار مدرن و اروپایی نشان می‌دهد. حتی داخل کابین آن نیز المان‌های مدرن مثل نمایشگر لمسی و عقربه‌های دیجیتالی به چشم می‌خورد.

از جمله مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو می‌توان به سقف پانوراما، چراغ‌های گردشی در پیچ، آینه‌های جانبی جمع‌شونده برقی، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، استارت دکمه‌ای، دوربین 360 درجه، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS ، بلوتوث، سیستم شارژ موبایل وایرلس و سیستم صوتی با حداکثر 9 بلندگو اشاره کرد.

در قسمت قوای محرکه شاهد حضور یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 156 اسب‌بخار نیرو و 236 نیوتن‌متر گشتاور هستیم. جعبه‌دنده آن 6 سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت آن به صورت تک دیفرانسیل جلو است.

این خودرو در وبسایت‌های چینی چیزی بین 11500 تا 21000 دلار قیمت‌گذاری شده است. با احتساب نرخ ارز فعلی، تعرفه مونتاژ، هزینه‌های اخذ مجوز و بومی‌سازی و البته لحاظ کردن حاشیه سود می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت نهایی خودرو چیزی حدود 300 میلیون تومان شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها