کد خبر : 31915

مرسدس بنز CLA مدل 2020 / جوان و باتجربه

مرسدس بنز CLA مدل 2020 / جوان و باتجربه

بنز CLA جدید کشیده‌تر، عریض‌تر و پیشرفته‌تر از نسل قبل و توان مواوری آن هم افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرسدس بنز اخیرا جدیدترین نسل مرسدس بنز CLA را معرفی کرده است که کشیده‌تر، عریض‌تر و پیشرفته‌تر از نسل قبل است. در این مقاله به معرفی این محصول جدید مرسدس بنز می‌پردازیم. این مدل تغییرات ظاهری مشهودی مثل تغییر چراغ‌های جلو و عقب و شیب‌دارتر شدن سقف را تجربه کرده است؛ مرسدس می‌گوید این خودرو از نظر ایرودینامیک تقویت شده است، اما هنوز جزییات شتاب و مصرف سوخت آن را اعلام نکرده است.

انتظار می‌رود که این خودرو از نظر ایرودنامیک پیشرفته‌تر باشد، چون ۲ ایینچ عریض‌تر است و تقریبا ۲ اینچ هم طول بیشتری دارد.

محور چرخ آن هم نسبت به نسل قبل یک اینچ کشیده‌تر شده است. به جز این تغییرات، نمی‌توان تغییر دیگری نسبت به سدان‌های کلاس A که تابستان گذشته رونمایی شد ندارد. کلاس‌ ای پر از فناوری‌های مشابه کلاس اس بود، ولی قیمت منطقی‌تری داشت و کلاس CLA هم از همین قاعده پیروی کرده است.

بررسی فنی مرسدس بنز CLA نسخه 2020

مرسدس مانور زیادی روی سیستم سرگرمی رسانه‌ای MBUX داده است. در این خودرو از دو صفحه نمایش لمسی در داشبورد استفاده شده است، نمایشگر ۷ اینچی به صورت استاندارد در این خودرو به کار گرفته شده، اما نمایشگر ۱۰.۳ اینچی را باید به عنوان یک آپشن جداگانه خرید. این سیستم از فرمان صوتی و حرکات دست پشتیبانی می‌کند و فقط کافی است تا راننده بگوید هی مرسدس تا سیستم صدای او را تشخیص داده و فعال شود. این سیستم در مرسدس بنز GLE جدید که اخیرا معرفی شد هم وجود داشت، اما ایراداتی مشاهده می‌شد که مرسدس می‌گوید با به‌روزرسانی این سیستم مشکلات آن هم برطرف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: بررسی فنی مینی‌ون‌های اروپایی فورد و S-Max + مشخصات

این سیستم به خوبی حرکات راننده را تشخیص می‌دهد و پاسخگویی آن بسیار بالاست. MBUX زبان بدن راننده را درک می‌کند به طور مثال اگر راننده خم شپود تا چیزی را از داشبورد بردارد، سیستم به صورت خودکار چراغ سمت شاگرد را روشن می‌کند تا راننده نور کافی داشته باشد.

استفاده از تریم دو رنگ و نورپردازی محیطی داخل کابین را فوق‌العاده زیبا کرده است. فرمان هم طرح D است و به جای پشت آمپر از یک صفحه نمایش لمسی استفاده شده است. دریچه‌های هوای کلاسیک مرسدس بنز هم در گوشه‌های داشبورد و کنسول میانی قرار گرفته‌اند. صندلی‌ها با این که طراحی اسپرتی دارند اما راحت و ارگونومیک هستند و کیفیت مواد به کار گرفته شده در کابین هم همانطور که از مرسدس بنز انتظار می‌رود بسیار بالاست و خبری از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت نیست. شاید بتوان گفت یکی از تنها نقاط ضعف این خودرو فضای سر نشینان عقب است که بخاطر شیب زیاد قسمت عقب و سقف، ممکن است کمی برای سرنشینان قدبلند آزار دهنده باشد.

بررسی فنی مرسدس بنز CLA نسخه 2020

از جذاب‌ترین بخش‌های این خودرو می‌توان به فناوری‌های به کار رفته در آن اشاره کرد، مثل آپشن‌هایی که در پکیج کمک راننده وجود دارد. این آپشن‌ها شامل کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم نظارت بر نقاط کور و حفظ خودرو در لاین، سیستم پیشگیری از برخورد و ترمز اضطراری خودکار هستند. سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم کمکی فرمان فعال هم در این خودرو به کار دارند که کمک می‌کنند در لاین حرکتی خود باقی بمانید و پیچ‌های تند را با خیال راحت پشت سر بگذارید.

بررسی فنی مرسدس بنز CLA نسخه 2020

 

مشتریان می‌توانند در قبال پرداخت پول بیشتر آپشن‌های جذاب‌تری هم داشته باشند. چراغ‌های LED قابل تنظیم، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و سردکن، ورود و استارت بدون کلید، هدآپ دیسپلی، دمپر‌های فعال، شارژر بدون سیم تلفن همراه و حتی ماساژور صندلی از جمله این تجهیزات هستند. حتی اگر این برای شما به اندازه کافی راضی‌کننده نیست، یک مدل AMG هم از این خودرو وجود دارد که چرخ‌های ۱۹ اینچی فولادی دارد و یک نسخه تیون شده به نام Night Edition هم در نظر گرفته شده است.

بررسی فنی مرسدس بنز CLA نسخه 2020

CLA ۲۵۰ مدل ۲۰۱۹ از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر تقویت شده مجهز به توربوشارژ بهره برده است. این موتور نسبت به نسل قبل ۱۳ اسب‌بخار بیشتر تولید می‌کند. مرسدس بنز CLA ۲۰۱۹ می‌تواند ۲۲۱ اسب‌بخار نیرو و ۳۸۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به هر چرخ‌های جلو یا در صورت تمایل خریدار به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مرسدس بنز هنوز قیمت این خودرو را تعیین نکرده است، اما می‌توان انتظار داشت که با داشتن این همه فناوری، قیمت آن بیشتر از ۳۴ هزار دلار باشد. هنوز تاریخ عرضه مرسدس بنز CLA ۲۰۲۰ اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود این خودرو در نیمه دوم سال جاری عرضه شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها