کد خبر : 31629

نیسان پاترول 2020 چه مشخصاتی دارد؟

نیسان پاترول 2020 چه مشخصاتی دارد؟

این نسخه خودرو نیسان پاترول ۲۰۲۰ که به عنوان مدل ۲۰۲۰ راهی بازار خواهد می‌شود، تغییرات گسترده‌ای به خود دیده و با محصولات اخیر کمپانی نیسان همسوتر شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نیسان از فیس لیفت نسل کنونی شاسی بلند محبوب و پرطرفدار پاترول رونمایی کرد. این نسخه که به عنوان مدل ۲۰۲۰ راهی بازار خواهد می‌شود، تغییرات گسترده‌ای به خود دیده و با محصولات اخیر کمپانی نیسان همسوتر شده است.

اولین تغییری که در فیس لیفت پاترول جلب توجه می‌کند، جلوپنجره بزرگ اختصاصی نیسان – موسوم به V-motion – و چراغ‌های LED بومرنگی شکل جدید آن است. این المان‌ها در ترکیب با زوایای تیز ورودی‌های هوای سپر، پاترول ۲۰۲۰ را خودرویی قرص و با ابهت نشان می‌دهند.

در نمای عقب دامنه تغییرات کمتر احساس می‌شود. در این بخش طراحان نیسان در قاب چراغ‌ها اندکی بازنگری نموده و از گرافیکی مشابه با چراغ‌های اصلی جلو استفاده کرده اند. یک نوار کرومی هم چراغ‌های عقب را به هم وصل می‌کند. برای اولین بار در بین محصولات نیسان، از چراغ راهنمای ترتیبی در پاترول ۲۰۲۰ بهره گرفته شده است. اجزای این چراغ‌ها به جای اینکه یکباره و همزمان روشن و خاموش شوند، به ترتیب و یک به یک روشن می‌شوند تا جلوه بهتری ایجاد کنند.

بررسی خودرو نیسان پاترول ۲۰۲۰ با تغییرات ظاهری گسترده + مشخصات

در داخل کابین بخش میانی داشبورد پاترول ۲۰۲۰ اکنون میزبان دو نمایشگر است. به دلیل پشتیبانی از اندروید اوتو و اپل کارپلی خریداران این شاسی بلند ژاپنی می‌توانند تلفن‌های همراه هوشمند خود را به سیستم اینفوتینمنت متصل کنند.

نیسان ادعا می‌کند به منظور خنک سازی سریع‌تر کابین در روز‌های بسیار گرم، سیستم تهویه مطبوع و نحوه توزیع جریان هوا با بهبود‌هایی همراه بوده است. در کنار این‌ها پاترول ۲۰۲۰ به آخرین تجهیزات و آپشن‌های ایمنی نیسان مجهز شده که از جمله آن‌ها می‌توان به ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم هوشمند اخطار برخورد از جلو و مجموعه تکنولوژی‌های حمل و نقل هوشمند نیسان (Nissan Intelligent Mobility) اشاره نمود.

فیس لیفت نیسان پاترول با دو موتور راهی خیابان‌ها خواهد شد. نیروبخش مدل پایه این خودرو موتور ۴ لیتری V۶ است که می‌تواند ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۹۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند.بررسی خودرو نیسان پاترول ۲۰۲۰ با تغییرات ظاهری گسترده + مشخصات

مثل سابق موتور ۵.۶ لیتری V۸ نیز برای پاترول ۲۰۲۰ قابل انتخاب خواهد بود. این موتور نیز توانایی تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. پاترول V۸ به سیستم کنترل حرکات بدنه هیدرولیکی مجهز است. برای این شاسی بلند دو دیفرانسیل چند حالت رانندگی جهت حرکت در انواع مسیر‌های هموار و ناهموار تعریف شده است.

با توجه به محبوبیت بالای پاترول در خاورمیانه، نیسان قصد دارد بزودی فروش نسخه فیس لیفت آن را در کشور‌های این منطقه آغاز کند. درباره قیمت این نسخه از پاترول فعلا اطلاعاتی منتشر نشده است.

معاون ارشد شاخه آفریقا، خاورمیانه و هند نیسان درباره پاترول ۲۰۲۰ گفته، پاترول یکی از با سابقه‌ترین و ارزشمندترین محصولات ما بوده و میراثی طولانی و پر افتخار دارد. نیسان پاترول جدید نمایانگر اوج تجمل و عملکرد بالا است و کماکان تجربه‌ای اصیل را برای مشتریان وفادار خود در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان به ارمغان خواهد آورد.

بررسی خودرو نیسان پاترول ۲۰۲۰ با تغییرات ظاهری گسترده + مشخصات

شایان ذکر است نیسان از نسخه ۲۰۲۰ آرمادا نیز برای بازار ایالات متحده پرده برداری کرده است. آرمادا که در واقع همزاد پاترول به شمار می‌رود، دچار تغییرات ظاهری کمتری شده و بیشتر از لحاظ تجهیزات و آپشن‌ها مورد بازنگری قرار گرفته است.

آینه دیجیتال و هوشمند عقب، سیستم کنترل فاصله هوشمند، ترمز اضطراری خودکار، سیستم اخطار خروج از بین خطوط، سیستم کنترل نقاط کور و سیستم مشاهده اطراف خودرو از جمله تجهیزات نیسان آرمادا ۲۰۲۰ هستند.

آرمادا ۲۰۲۰ از همان موتور ۵.۶ لیتری V۸ نیسان سود می‌برد که البته خروجی آن در این خودرو برابر با ۳۹۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۳ نیوتن متر گشتاور اعلام شده است.

بررسی خودرو نیسان پاترول ۲۰۲۰ با تغییرات ظاهری گسترده + مشخصات

شاسی بلند هشت نفره نیسان در چهار تریم SV، SL، Platinum و Platinum Reverse به فروش خواهد رسید. برای نسخه تک دیفرانسیل از تریم پایه SV قیمتی برابر با ۴۷,۱۰۰ دلار تعیین شده که در مقایسه با مدل امسال ۳۱۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

نسخه دو دیفرانسیل از تریم Platinum Reserve که مجهزترین مدل به شمار می‌رود، ۶۸,۰۳۰ دلار قیمت دارد که آن هم ۲,۳۴۰ دلار افزایش یافته است. در جدول زیر می‌توانید قیمت این خودرو را مشاهده کنید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها