کد خبر : 26896

راهنمای خرید خودرو ساینا کارکرده

راهنمای خرید خودرو ساینا کارکرده

ساینا مدل ۹۶ در بازار خودرو‌های دست دوم با قیمت ۵۲ میلیون تومان آگهی شده است. این ماشین در دو سالی که از تولید آن گذشته، ۲۳ هزار کیلومتر راه رفته است. صاحبش می‌گوید تا حالا با ماشین تصادف نکرده و بدنه آن سالم و بدون رنگ است. همچنین بیمه‌نامه شخص ثالث این ساینا تا پایان آذرماه اعتبار دارد و فعلا نیازی به هزینه برای تمدید بیمه شخص ثالث نیست.

به گزارش خودروتک به نقل از فرارو ، ساینا از سال ۹۵ پا به خیابان‌ها گذاشت، شاید به همین خاطر تعداد آگهی‌های ساینا کارکرده در بازار ماشین‌های دست دوم خیلی پایین‌تر از بقیه ماشین‌هاست. همچنین اختلاف قیمت ساینا کارکرده با ساینا صفرکیلومتر آنقدری زیاد نیست. چراکه قیمت روز ساینا صفرکیلومتر در بازار خودرو امروز شنبه ۲۶ مرداد حدود ۵۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. ارزان‌ترین ساینا کارکرده که در جستجویمان پیدا کردیم، یک ساینا مدل ۹۵ با کارکرد بالاست که ۴۸ میلیون تومان قیمت خورده و نشان می‌دهد اختلاف قیمت ساینا کارکرده و صفر کیلومتر کمتر از ۱۰ میلیون تومان است.

قیمت ساینا کارکرده مدل ۹۷؛ حدود ۵۳ میلیون تومان

خیلی‌ها معتقدند خرید ماشین‌های کاکرده مدل ۹۷ کار اشتباهی است. چراکه دلیلی ندارد یک مصرف کننده واقعی ماشینی که یک سال پیش خریده را بفروشد. مگر اینکه ماشین موردی دارد، یا فروشنده کارش خرید و فروش ماشین است. با این حال ساینا کارکرده مدل ۹۷ در بازار با قیمتی حدود ۵۳ میلیون تومان فروخته می‌شود. یکی از فروشنده‌ها در این یک سال ۲۵ هزار کیلومتر با ماشین راه رفته که رقم بالایی برای یک ماشین یک ساله به حساب می‌آید. با این وجود صاحب ماشین می‌گوید ساینا را مثل روز اول نگه داشته و بدنه‌اش بدون رنگ و خط و خش است. طوری که اگر آن را از نزدیک ببینید، تفاوتی با ساینا صفر کیلومتر ندارد.

یکی از صاحبان ساینا مدل ۹۷ که از قرار رانندگی خوبی ندارد، می‌خواهد ماشین خود را زیر قیمت بفروشد. او ساینا مدل ۹۷ را ۵۱ میلیون تومان آگهی کرده. او اعتراف می‌کند در این مدت یک ساله سپر جلو و عقب را تعویض کرده. تازه گلگیر سمت شاگرد به اندازه ۲۰ سانتی‌متر رنگ خورده و نشان می‌دهد صاحب قبلی اصلا خودرو را با سلیقه نگه نداشته. این ساینا کارکرده در یک سالی که از تولیدش می‌گذرد حدود ۱۵ هزار کیلومتر راه رفته که رقم بالایی نیست، اما با توجه به رنگ بدنه و تعویض سپرها، ۵۱ میلیون تومان برای این ساینا رقم بالایی به حساب می‌آید.

قیمت ساینا کارکرده مدل ۹۶؛ حدود ۵۱ میلیون تومان

یک ساینا معمولی کم کارکرد در بازار ماشین‌های دست دوم با قیمت ۵۰ میلیون تومان آگهی شده. این ماشین مدل سال ۹۶ است و در دو سالی که از تولید آن می‌گذرد تنها ۲۰ هزار کیلومتر راه رفته و نشان می‌دهد اغلب روز‌ها را در پارکینگ گذرانده. صاحب این ساینا آنطور که می‌گوید حسابی به این ماشین رسیده است. برای آن لاستیک‌های رودستون چهارفصل رینگ آلمینیوم خریده است. شیشه‌هایش را دودی کرده و رکوش فرمان و نمد کاپوت را عوض کرده است. او ادعا می‌کند اتاق این ساینا کاملا بی سر و صداست و خیلی نرم کار می‌کند. شمع، روغن و فیلتر‌ها تازه عوض شده و فعلا لازم نیست برای سرویس ماشین هزینه کنید. آنطور که صاحب ساینا می‌گوید حدود دو ماه از گارانتی این خودرو باقی مانده است.

یکی از فروشنده‌های ساینا کارکرده می‌خواهد ماشین خود را با قیمت ۵۰ میلیون تومان در بازار خودرو‌های دست دوم بفروشد. او در دو سال گذشته حسابی از ماشینش کار کشیده. با وجود اینکه این ساینا در سال ۹۶ تولید شده، در این مدت کوتاه ۱۰۲ هزار کیلومتر راه رفته که رقم بسیار بالایی به حساب می‌آید. صاحب ماشین می‌گوید تا حالا با این خودرو تصادف نکرده و بدنه‌اش بدون رنگ است. با وجود کارکرد بالای ماشین، بعید است خرید چنین ماشینی به صرفه باشد.

ساینا مدل ۹۶ در بازار خودرو‌های دست دوم با قیمت ۵۲ میلیون تومان آگهی شده است. این ماشین تا حدودی کم‌کارکرد و خانگی به حساب می‌آید چراکه در دو سالی که از تولید آن گذشته، ۲۳ هزار کیلومتر راه رفته است. آنطور که از جزئیات آگهی پیداست، این ساینا نوک مدادی رینگ آلمینیومی دارد. صاحبش می‌گوید تا حالا با ماشین تصادف نکرده و بدنه آن سالم و بدون رنگ است. همچنین بیمه‌نامه شخص ثالث این ساینا تا پایان آذرماه اعتبار دارد و فعلا نیازی به هزینه تمدید بیمه شخص ثالث نیست.

 

قیمت ساینا کارکرده مدل ۹۵؛ حدود ۴۹ میلیون تومان

ساینا EX دنده‌ای در بازار ماشین‌های دست دوم با قیمت ۵۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده. صاحب ماشین زیاد از آن کار نکشیده و کیلومترشمار آن عدد معقولی را نشان می‌دهد. این ساینا نوک‌مدادی مدل ۹۵ است و در سه سالی که از تولید آن می‌گذرد، حدود ۴۱ هزار کیلومتر راه رفته است. صاحب خودرو حسابی از ماشینش تعریف می‌کند. او می‌گوید این ماشین بسیار سالم و در حد فول‌آپشن است. روکش صندلی‌ها را عوض کرده و کف‌پوش یک تکه برای آن خریده است. تازه شیشه‌های ماشین را هم دودی کرده است. صاحب ماشین می‌گوید این خودرو تازه سرویس شده و ایراد و خرج ندارد. او برای اطمینان مشتری‌اش از عبارت «در حد صفر» استفاده می‌کنند.

یکی از صاحبان ساینا دنده‌ای در بازار دست دوم فروش‌ها می‌خواهد ساینا کارکرده سفیدرنگ خود را ۴۸ میلیون تومان بفروشد. این ساینا مدل سال ۹۵ است و در سه سالی که از تولید آن می‌گذرد حدود ۹۲ هزار کیلومتر راه رفته. این رقم برای یک ماشین سه ساله خیلی بالاست و نشان می‌دهد در این مدت صاحب قبلی حسابی از آن کار کشیده. با این حال او ادعا می‌کند ماشینش از نظر فنی سالم است. صاحب ماشین می‌گوید خودش این ساینا را از کارخانه تحویل گرفته و سندش دست اول است. چهار حلقه لاستیک و باطری ماشین به تازگی عوض شده و بیمه‌نامه شخص ثالث تا بهمن‌ماه اعتبار دارد. صاحب ساینا می‌گوید برای ماشینش دزدگیر و چراغ زنون نصب کرده و رینگ آلمینیومی‌ای سی یو ریمپ شده برای آن انداخته است. این ماشین تقریبا زیر قیمت بازار قیمت‌گذاری شده، اما از نظر کارکرد بالایی که دارد خرید آن زیاد به صرفه به نظر نمی‌رسد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها