کد خبر : 26598

اختصاصی خودروتک؛

تویوتا کمری 2020 چگونه خودرویی است؟

تویوتا کمری 2020 چگونه خودرویی است؟

کمری 2020 محصول جدید تویوتا تعاریف قبلی را در رابطه با این خودرو عوض کرده است. تغییرات در طراحی بدنه از آن خودرویی تهاجمی تر نسبت به مدل 2019 ساخته است.

به گزارش خودروتک، کمری که به زبان ژاپنی به معنای تاج است در مدل 2020 سعی کرده است تاج خودروهای کمری را در اختیار تویوتا بازها قرار دهد. بسیاری از امکانات و ویژگی های کمری 2020 مشابه کمری 2019 است اما در نسخه 2020 اسپرت بودن حرف اول و اخر را می زند. در ادامه با ویژگی های این مدل جدید از کمری که در دو نسخه TRD و  Avalon TRD ساخته شده آشنا خواهید شد که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2019 معرفی شد. 

طراحی بدنه تویوتا کمری 2020

اولین چیزی که در رابطه با کمری 2020 می توان گفت تفاوت های ظاهری آن با مدل های قبلی کمری است که نسبت به مدل اخیر ظاهری ساده داشتند. تویوتا در این سدان تهاجمی از اسپلیتر جدیدی در جلوی خودرو استفاده کرده است که لبه‌های کناری ضخیم‌تر دارند و همین‌طور به دیفیوزر و باله عقب هم مجهز شده است.

تویوتا کمری مدل 2020

تویوتا هر آنچه می توانسته به ساده ترین شکل ممکن به کار برده است تا نمایی تهاجمی تری از خودرو را بتوان در اولین نگاه احساس کرد که بخش‌های اختصاصی که برای ایرودینامیک بهتر در نظر گرفته شده‌اند در کنار لنت ترمز عقب که قرمز رنگ هستند را می توان مثال زد. رینگ های 19 اینچی آلومینیومی سیاه رنگ با آینه های سیاه و جلوپنجره صیقلی سیاه رنگ و قاب توری، نشان مشکلی و البته سر اگزوزهای براق فولادی از دیگر مواردی است که به زیبایی این تاج تویوتا افزوده است. خطوط روی کاپوت مخصوص خودروهای خشن و تهاجمی است که تویوتا از آنها برای افزایش خشونت 2020 به خوبی بهره برده است. بازی با رنگ قرمز در بدنه خودرو به خوبی قابل شناسایی است، حتی مدل TRD هم با رنگ قرمز درج شده است تا بیننده بتواند حس کند با خودرویی تهاجمی و تند و تیز روبرو است. 

طراحی داخلی تویوتا کمری 2020

تویوتا با حفظ حس و حال تهاجمی بدنه در داخل خودرو هم آن را رعایت کرده است. در طراحی داخلی هر دو نسخه کمری 2020 به شکل زیبایی رنگ قرمز استفاده شده است. این رنگ در دوخت، کمربندهای ایمنی و دوخت لوگو TRD استفاده شده است. در فرمان از روکش چرمی استفاده شده است و روکش صندلی‌ها هم ترکیبی از پارچه و چرم مصنوعی است. موکت کف خودرو طراحی جدید دارد و پدال‌ها هم از جنس فولاد هستند.

تویوتا کمری مدل 2020

رنگ مانیتور و چراغ پشت آمپرها هم به رنگ قرمز هستند. داشبورد با خطوطی نرمی که دارد نمایشگر و سایر امکانات خودرو را دربر گرفته است. داشبورد ساده و شیک طراحی شده است ولی همه چیز به راحتی در دسترس راننده و سرنشین جلو قرار دارد. در طراحی خطوط و محل قرار گرفتن دکمه ها تفاوت چندانی نمی توان حس کرد. نسبت به مدل 2019 ولی رنگ های قرمز در همه جای تودوزی دیده می شوند. 

قلب تپنده تویوتا کمری 2020

 به طور استاندارد قرار بود تویوتا از موتور 5/2 لیتری 4 سیلندر با قدرت 201 اسب بخار در کمری 2020 استفاده کند، در واقع همان موتوری که در مدل 2019 در دل کمری جای گرفته بود اما موتور 6 سیلندر 5/3 لیتری با قدرت 301 اسب بخار در خط تولید قرار گرفت که بیشتر با ظاهر تهاجمی این تاج تویوتا همخوانی دارد. قدرت تولیدی موتوربا کمک جعبه دنده 10 سرعته خودکار به چرخ های جلو منتقل می شود. تغییرات در سیستم تعلیق کمری 2020 باعث شده است که کنترل کردن آنها به ماراتب بهتر از مدل های قبلی باشد و بطور ملموسی قابل احساس است.

اطلاعات چندانی در رابطه با اینکه تویوتا از پیشرانه هیبرید در این مدل اسپرت خود قرار است استفاده کند در دست نیست اما سیاست های تویوتا همواره این بوده است که گزینه هیبرید را برای خودروهای جدیدش در نظر می گیرد که تاثیر بسیار زیادی در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی محصولاتش داشته است. 

ایمنی تویوتا کمری 2020

تویوتا کمری برای جدیدترین نسل خود که شامل کمری 2020 می شود از سیستم های متعدد ایمنی استفاده کرده که در محدوده قیمتی که دارد بسیار مطلوب و قابل اعتماد است. سیستم VSC که به پایداری خودرو کمک می کند از جمله این موارد است. در تویوتا کمری 2020 با توجه به قدرت بالای موتور و ارتفاع کمتر و اسپرت شدن خودرو، علاوه بر بهبود هندلینگ ترمزها هم تقویت شدنه اند. کمری 2020 ازسیستم ضد قفل چهار چرخ و همچنین توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ ها و همچنین توقف هوشمند SST بهره مند است. کمری 2020 به 10 کیسه هوا مجهز شده است که در تصادفات شدید می توانند به خوبی از سرنشین ها در برابر ضربات ناگهانی و محکم محافظت کنند. همچنین سیستم WIL که باعث می شود با تغییر وضعیت صندلی ها آسیب کمتری به سرنشین های جلویی خودرو وارد شود و به عنوان سامانه کاهش جراحت سرنشین های جلو شناخته می شود. داشتن کمربندهای ایمنی سه نقطه ای ELR و همچنین سیستم نمایش فشار باد لاستیک ها و همچنین سامانه های جلوگیری از برخورد در این مدل وجود دارد که به افزایش ایمنی خودرو کمک می کند. از مهمترین گزینه های ایمنی در خودروهای تویوتا سیستم TSS-P است که مخصوص برند تویوتا طراحی شده و کارکردهای مهمی دارد. از دیگر گزینه های هیجان انگیز تویوتا در افزایش ایمنی نمایش نقطه کور است. کمک حرکتی در سربالایی ها که به اختصار HAC گفته می شود هم از دیگر مواردی است که می توان به ایمنی در رانندگی نسبت داد که در مواقع ضروری و در شیب های تند به کمک راننده می آید. 

پیروز در جنگ قیمت

تویوتا در این محصول هم قدرتش را در رقابت بر سر قیمت به خوبی نشان داده است. محدوده قیمت تویوتا 2020 بین 24 تا 35 هزار دلار است که گزینه ها و انتخاب های مشتری ها و محل ارسال خودرو در قیمت آن نقش دارند. در این محدوده قیمت رقبای جدی و سرسختی وجود دارند که عبارتند از هیوندا سوناتا، هوندا اکورد و شورولت مالیبو. آنچه رقابت را برای رقبای تویوتا سخت می کند نام و اعتبار برند این شرکت و غول خودرو سازی دنیاست که شبکه خدماتش در سراسر دنیا رخنه کرده است و کشورهای پر جمعیت دنیا به حضور این برند در کشورشان تکیه کرده اند. به همین جهت است که بسیاری از خودروهای خدماتی در دنیا مخصوصا کشورهای در حال توسعه به تویوتا وابسته هستند. توانایی تولید در تیراژ بالا با قیمت کاملا اقتصادی یک مزیت مهم برای تویوتا به حساب می آید. 

تاریخچه تویوتا کمری

در میان سدان های اندازه متوسط هیچ خودرویی به اندازه تویوتا کمری در امریکای شمالی پرفروش نبوده است. تویوتا از سال 1982 تویوتا کمری را در ابتدا در اندازه کامپکت وارد خط تولید کرد. خودروهای اولیه کوچک و اقتصادی بودند و با توجه به مزیت هایی ه کمری داشت توانست توجه قشر متوسط جامعه را به خود جلب کند و سیر تکاملی خود را طی کرد. تویوتا تا سال 1998 به تولید خودروهای اندازه کامپکت ادامه داد و بعد از این تاریخ بود که اندازه کمری ها بزرگتر و سدان های اندازه متوسط وارد خط تولید شدند. خودروی پهن پیکر کمری با عنوان XV10  تا XV70 ساخته شدند. کمری ها با اسامی مختلفی شناخته می شدند و پیشرانه های دیزل را هم تجربه کرده اند و برخی نسخه های جدید از کمری از موتورهای هیبرید هم استفاده می کند که مصرف بهینه سوختش مزیت بسیار مهمی برایش به حساب می آید. تویوتا در کشورهای مختلف دنیا محصولاتش را بفروش رسانده است و در میان مدل های تولیدی تویوتا حتی مدل واگن هم داشته است که با نام کمری اسپریت واگن در استرالیا معرفی شد. تویوتا در تمام محصولاتش یک نکته مهم را همواره در مدل های متعدد کمری رعایت کرده است و آن هم مصرف بهینه سوخت و فضای کافی برای سرنشینان و صندوق عقب خودرو بوده است که بسیاری کمری را با همین دو مشخصات و دوام بالای خودرو می شناسند. البته موتورهای بزرگ 6 سیلندر هم در میان پیشرانه های کمری دیده می شود. 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها