کد خبر : 2632

نگاهی به اولین خودروی اسپرت تاریخ چین

نگاهی به اولین خودروی اسپرت تاریخ چین

اواسط مرداد ماه امسال بود که لینک اند کو (Lynk & Co) از سدان 03 رونمایی کرد. این خودرو بر روی پلتفرم CMA ولوو شکل گرفته و به دلیل بهره گیری از تجارب سوئدی ها از استانداردهای بالایی برخوردار است.

به گزارش خودروتک، حال با گذشت چند ماه از زمان معرفی، لینک اند کو تصمیم گرفته نسخه مسابقه ای 03 را نیز ارایه کند. این نسخه با همکاری بخش موتور اسپرت جیلی و تیم Cyan Racing ولوو بر اساس مقررات سری مسابقات TCR توسعه یافته است.

68cf7067-2019-lynk-co-03-cyan-tcr-racer-1

اتومبیل مسابقه ای جدید چینی ها طی مراسمی در پیست فوجی ژاپن رونمایی شد. این اتومبیل سال آینده در مسابقات قهرمانی تورینگ (FIA WTCR) شرکت کرده و به مصاف رقبایی مثل آئودی، آلفارومئو، هوندا، هیوندای، پژو، سئات و فولکس واگن خواهد رفت.

ea2c695e-2019-lynk-co-03-cyan-tcr-racer-7

آقای Thed Bjork یکی از رانندگانی است که در فصل آتی بر پشت فرمان لینک اند کو 03 مسابقه ای خواهد نشست. این راننده سوئدی فراهم شدن فرصتی دیگر برای کسب عنوان قهرمانی با تیم Cyan Racing را رویایی دانسته که به واقعیت تبدیل شده است.

7e335bcf-2019-lynk-co-03-cyan-tcr-racer-3

گام بعدی در راستای همکاری لینک اند کو و تیم Cyan Racing توسعه یک مفهومی با عملکردی بالا خواهد بود. این مفهومی باز هم بر اساس سدان 03 شکل گرفته و پسوند Cyan به نام آن اضافه خواهد شد. به گفته مقامات این تیم، مفهومی مذکور در واقع برداشتی از نسخه خیابانی مدل مسابقه ای بوده و پیشرانه آن 493 اسب بخار قدرت خواهد داشت.

7303538d-2019-lynk-co-03-cyan-tcr-racer-6

راننده 37 ساله سوئدی در ادامه صحبت های خود افزوده:

 این همکاری فوق العاده با لینک اند کو که در نهایت منجر به توسعه یک کانسپت قدرتمند خیابانی می شود، واقعا شگفت انگیز است.

آقای کریستین دال (Christian Dahl) مدیر تیم Cyan Racing نیز گفته: ما تجربه های پیشین خود در توسعه مدل های خیابانی قدرتمند و همچنین داده های گسترده ای را که از طریق حضور در هزاران هزار دور پیست مسابقات در شرایط سخت به دست خواهیم آورد، به کار خواهیم گرفت.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها