کد خبر : 26210

پیکاپ رم دیزل چگونه خودرویی است؟

پیکاپ رم دیزل چگونه خودرویی است؟

در سال های اخیر مساله قیمت بنزین به دغدغه بسیاری از خریداران خودرو تبدیل شده است. این موضوع باعث شده تا خودروهایی که همواره با حجم موتور بالا تولید می شدند در بازار با کاهش فروش رو به رو شده و به همین دلیل تولیدکنندگان به فکر عرضه مدل های کم مصرف آنها و حتی دیزل افتادند. خودرو مشهور رم یکی از این خودروها است.

به گزارش خودروتک، شرکت دوج چند سالی است مدل رم را به صورت یک زیر برند مستقل به بازار عرضه می کند. به همین دلیل اکنون پیکاپ های دوج رم با نام پیکاپ رم شناخته می شوند. تغییر نامی که البته نقشی در کیفیت و ویژگی های این خودرو ندارد.

جدیدترین مدل پیکاپ رم، مدل دیزل 2020 آن است که به زودی به بازار می آید. این خودرو به تازگی اولین آزمون جاده ای خود را انجام داده است.

رم برای آغاز تولید نسل جدید خودروهای گازوئیل سوز خود مدل میانه رم 1500 را انتخاب کرده است. خودرویی که هر چند پرچمدار محصولات شرکت نیست اما از فروش خوبی برخوردار است و به خوبی می تواند معیار استقبال یا عدم استقبال از نمونه اکودیزل باشد. نسل جدید این خودرو که از امسال عرضه شده است به موتور دیزل مجهز شده است. برای رم از نسل سوم موتورهای اکودیزل شرکت دوج استفاده شده است. موتورهایی که در کنار مصرف کمتر راندمان بالاتری هم دارند.

موتور قوی اما نه کاملا

موتوری که برای رم 1500 درنظر گرفته شده و در این آزمون شرکت داشت یک موتور 6 سیلندر با آرایش V است که می تواند 260 اسب بخار قدرت تولید کند. این قدرت برای یک پیکاپ متوسط کافی به نظر می رسد. اما نه زمانی که رقبا با قدرت بالاتر به میدان آمده اند. برای مثال شورولت مدل دیزل پیکاپ سیلورادو را برای سال 2020 به بازار می فرستد که موتور آن 277 اسب بخار قدرت دارد. این اختلاف قدرت برای کسانی که قصد استفاده روزمره از این خودرو را دارند شاید مهم نباشد. اما زمانی که پای استفاده کار و تجاری به میان می آید یک فاکتور تعیین کننده است.

دوج رم 1500 دیزل

دوج رم 1500 دیزل

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها