کد خبر : 26081

پیکاپ جک T8 چگونه خودرویی است؟

پیکاپ جک T8 چگونه خودرویی است؟

بازار خودرو ایران در زمینه خودروهای پیکاپ که قابلیت آفرود خوبی هم داشته باشند تنوع بالایی ندارد. این درحالی است که درمیان مردم علاقه زیادی نسبت به این خودروها وجود دارد. در روزهای اخیر زمزمه حضور یک پیکاپ چینی در بازار ایران به گوش می رسد. خودرو جک T8 پیکاپی است که قصد دارد بخشی از این بازار را به دست آورد.

به گزارش خودروتک، امروزه وانت دیگر صرفا وسیله ای برای حمل بار نیست و خودرویی است که برای مقاصد گردشگری و آفرود نیز کاربرد زیادی بین مردم پیدا کرده است. وانت های پیکاپ یا دوکابین در صدر این دست وانت ها قرار دارند. خودرو جک T8 در چند سال اخیر در بازار چین جایگاه نسبتا قابل قبولی پیدا کرده و حالا می تواند گزینه ای برای بازار ایران باشد.

این خودرو قرار است توسط یکی از شرکت های داخلی که پیش از این محصولات خودروسازی جک را عرضه کرده بود به بازار بیاید. هر چند فعلا زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است.

طراحی خارجی خودرو جک T8

در مقوله طراحی خارجی جک T8 بیش از هر چیز پیکاپ های مشهور جهان خودرو مورد توجه قرار گرفته اند. چینی ها همواره کپی کاران خوبی در زمینه طراحی خودرو بوده اند و در مورد جک T8 نیز این مساله دیده می شود.

جک T8

برای طراحی بدنه بیش از آنکه نگاه طراحان به پیکاپ های کوچک و آسیایی باشد، پیکاپ های کلاس متوسط آمریکایی را مدنظر قرار داده اند. خودرویی مانند فورد رنجر و شورولت کلورادو خودروهایی هستند که نمای ظاهری جک T8 آنها را به ذهن متبادر می کند.در نمای جانبی با توجه به جانمایی چراغ ها و کشیدگی دماغه خودرو، تصویری از تویوتا هایلوکس نیز به ذهن بیننده می آید. البته طراحان این خودرو نیم نگاهی نیز به زبان طراحی خودشان داشته اند و جک T8 را نمی توان یک خودرو کپی شده به حساب آورد بلکه در طراحی آن از پیکاپ های مشهور الهام گرفته شده است.

از این نظر نمی توان به طراحان جک T8 خرده گرفت. چرا که بازار این سبک طراحی پیکاپ را بیشتر می پسندد و ناخودآگاه حس طرف بودن با یک پیکاپ قدرتمند را بیشتر به ذهن متبادر می کند.

طراحی داخلی جک T8

طراحی داخلی خودرو جک T8 برخلاف طراحی خارجی آن چندان تحسین برانگیز نیست. در کوتاه سخن می توان گفت که طراحی داخلی جک T8 بسیار ساده انجام شده است. این سادگی اگر چه باعث شده تا فضای داخل کابین بزرگ و جادار به چشم بیاید اما به هر حال ساده تر از میزانی است که از یک خودرو پیکاپ انتظار داریم.

t8-img-10

کنسول دنده و داشبورد بسیار ساده طراحی شده اند و خالی بودن این فضا کمی توی ذوق می زند. هر چند استفاده از مانیتور نسبتا بزرگ بخشی از این خلاء را پر کرده است. از سوی دیگر نقطه امیدوار کننده این خودرو طراحی خوب و آرگونومیک صندلی ها و کنسول وسط است که احساس رانندگی راحتی را به خصوص در مسافت های طولانی ایجاد می کند.

t8-img-9

مشخصات فنی خودور جک T8

برای وانت جک T8 موتور بنزینی 2000 سی سی در نظر گرفته شده است. این موتور 4 سیلندر به یک توربوشارژر نیز مجهز شده تا قدرت بیشتری پیدا کند. در نهایت قدرت این موتور به 188 اسب بخار می رسد که 290 نیوتن متر نیز گشتاور تولید می کند. نمی توان گفت این قدرت برای یک پیکاپ قدرت بالایی است.

در اکثر منابع تنها به نسخه گیربکس دستی جک T8 اشاره شده است. این گیربکس شش سرعته بوده و زمان پاسخگویی خوبی نسبت به موتور توربو جک T8 دارد. البته با توجه به وزن این خودرو و قدرت موتور، نمی توان انتظار شتاب بالایی از جک T8 داشت. این خودرو در مدت زمان حدود 13 ثانیه می تواند به سرعت 100 کیلومتر برسد.

قیمت جک T8 در ایران

با توجه به شرایط بازار ایران نمی توان از هم اکنون در مورد قیمت این خودرو اظهار نظر کرد اما با توجه به قیمت آن در بازار چین اگر این خودرو در آینده نزدیک عرضه شود چیزی در حدود 250 میلیون تومان می توان قیمت بگیرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها