کد خبر : 25740

هوندا سیویک بهتر است یا هوندا آکورد؟

 هوندا سیویک بهتر است یا هوندا آکورد؟

در میان همه انتخاب‌های موجود در بازار سدان‌های وارداتی، خرید دو مدل از محصولات هوندا که در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ وارد بازار ایران شده‌اند، خالی از لطف نیست.

به گزارش خودروتک ، خودرو‌های هوندا را اغلب ایرانی‌ها نمی‌شناسند. حضور اندک و ناتمام این برند برجسته ژاپنی در بازار ایران موجب شده تا عمده مصرف‌کنندگان ایرانی هوندا را تنها یک موتورسیکلت‌ساز بی‌رقیب بدانند که روح سواری اسپورت و آزادانه را در محصولاتش عرضه می‌کند. داستان خودرو‌های سواری هوندا، اما ۱۸۰ درجه با موتورسیکلت‌های سریع این شرکت تفاوت دارد.

از بین بیش از ۲۰ مدل مختلف و مشهور هوندا در بازار‌های جهانی، تنها سه ساخته مشهور این برند در یک دهه اخیر به صورت محدود وارد بازار کشور شده‌اند که سهم شاسی بلند سی آر - وی از دو سدان آکورد و سیویک بیشتر است. از آنجا که این دو سدان دقیقاً در ابتدای دهه ۷۰ موفق شدند به شکلی گسترده بازار ایران را تحت تأثیر خود قرار دهند، اینجا در یک گزارش مفصل به سراغ مدل‌های جدیدتر آن‌ها در بازار ایران رفته‌ایم.

آکورد که در ایران همواره متهم به طراحی مناسب پیرمرد‌ها و فرم بدنه و اتاق کسالت‌آور بوده، در آخرین فیس‌لیفت نسل دهم خود که به ایران هم راه یافت، یک سدان تکامل یافته است. مدل ۲۰۱۶ که تولید آمریکا بوده و به سفارش کشور کانادا ساخته شده، هنوز هم استانداردی هم‌پای بهترین ساخته‌های ۲۰۱۸ حاضر در ایران دارد.

سری سیویک هم گرچه کمی خسته و قدیمی می‌نماید، ولی جوهر اصیل خود را در بازار نشان داده و سری‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ آن طرفداران بسیار دارد. ما این دو خودرو را که بهایی کمتر از رقبای صفر کیلومتر خود دارند، به‌عنوان پیشنهاداتی برای جایگزینی با سدان‌های کرده‌ای و فرانسوی به‌خوبی محک زده‌ایم.

سیویک؛ مرد زحمتکش

با کمک موتوری به گنجایش ۱۸۰۰ سی‌سی و دامنه‌ای از امکانات نسبتاً مناسب، می‌توان نسخه‌های ۲۰۱۳ سیویک را با قیمت ۲۷۵ تا ۳۷۵ میلیون تومان خریداری کرد. بهایی همسان با یک کیا سراتو آپشنال مونتاژی و صفر کیلومتر که ابعاد و مشخصات مشابهی با سیویک دارد. سیویک چه دارد که بخواهیم نسخه‌های کارکرده آن را به سراتو ترجیح دهیم؟ خب در گام اول مهم‌ترین تفاوت سیویک با سراتو، در کیفیت سواری و راحتی بیشتر سرنشینان سدان ژاپنی است که از قضا ایراد بزرگ سراتو هم هست.

سیویک و اکورد را دریابید

سراتو خودرویی نسبتاً جدید با سواری خشک است که امکاناتی هم‌پای سیویک دارد. استاندارد بالاتر سیویک ۲۰۱۳ با هفت ایربگ و بدنه مقاوم‌تر نسبت به ضربه از دیگر محاسن این ژاپنی کارکرده است. درعین‌حال سیویک در جاده و شهر جادو می‌کند و بیش از ۶.۵ لیتر به‌صورت ترکیبی مصرف ندارد. عیناً همین رفتار را در بخش دوام و ماندگاری قطعات داشته و واقعاً کم خراب می‌شود. هندلینگ سیویک هم به‌رغم استفاده از یک جعبه‌دنده پنج سرعته خودکار و وزن ۱۲۴۰ کیلویی، ضعیف‌تر از سراتو نیست.

سیویک و آکورد؛ دو اعجوبه‌ی هوندا در بازار ایران

خب می‌ماند فقط طراحی خودرو که در نوع خود استاندارد و زیبا است. منتهی این زیبایی و سادگی در مواجهه سدان‌های پرافاده کرده‌ای، رنگ می‌بازد و از تمایل خریداران برای انتخابش می‌کاهد.

سیویک و اکورد را دریابید

چه در نمای جلو، چه در نمای عقب و چه در کابین، هوندا همه استاندارد‌های لازم برای برتری در این رده را دارد، ولی در ایران که خریداران شیفته طراحی هستند، قطعاً برد با الانترا و سراتو است. سیویک، اما خودرویی است که به غیر از زیبایی، رفاه، ایمنی، کارآیی بالای موتور و دوام را هم‌زمان با هم به شما می‌دهد.

آکورد؛ نغمه موزون ژاپنی

هنگام مواجهه با آکورد به‌ویژه در بخش جلویی بدنه، با یک فرم مدرن و مزین به کروم روبه‌رو می‌شویم که اصالت و کیفیت و پویایی را به ما یادآور می‌شود و در قیاس با تویوتا کمری از طراحی کاملاً برجسته‌ای برخوردار است. هوندا در مدل جدید با بازطراحی دقیق در چراغ‌ها و جلوپنجره نگاه زیبای خود را به سدان آکورد تزریق نموده و طراحی خود را مجسمه‌ای‌تر از همیشه ساخته و سپر را به دو ورودی هوای مربعی شکل و یک دهانه بزرگ مجهز کرده تا با استفاده از لامپ‌های LED در دو طرف، چهره‌ای تهاجمی‌تر از همیشه برای آکورد خلق کند.

سیویک و آکورد؛ دو اعجوبه‌ی هوندا در بازار ایران

سیویک و آکورد؛ دو اعجوبه‌ی هوندا در بازار ایران

چراغ‌های جلو در نمونه ارتقا یافته با انبوهی از لامپ‌های کنار هم چیده شده ساخته شده و به لطف تیغه کرومی جلوپنجره، به‌شدت به محصولات آکورا که برند لوکس هوندا در آمریکای شمالی و چین است شباهت دارد. در قسمت عقب هم با تغییرات ملایمی که در تریم داخلی چراغ‌ها و بخش پایین سپر داده شده، آکورد یک سر و گردن بالاتر از کمری و رقیب کره‌ای به‌نظر می‌رسد.

با پای گذاشتن به کابین آکورد ۲۰۱۶ با اتاقی مملو از چوب، چرم و تکنولوژی روبه‌رو می‌شویم که شگفت‌انگیز است و تنها فولکس پاسات یارای برابری با آن را دارد. آکورد که هم‌زمان از سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو سود برده، دو صفحه نمایش دارد، اولی یک نسخه ۷.۷ اینچی ضد نور برای امور صوتی و تصویری است و دومی با هفت اینچ پهنا، برای نمایش اطلاعات و وضعیت خودرو استفاده می‌شود.

سیویک و اکورد را دریابید

مجموعه پیشرفته ایمنی هوندا شامل سیستم کمکی ترمز برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی و سیستم نگه‌دارنده خودرو در میان خطوط هم کاری می‌کند که در ازای پرداخت ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان وجه رایج مملکت، سوار بر ایمن‌ترین سدان متوسط بازار شوید، چیزی که موجبات دریافت استاندارد پنج ستاره ایمنی با نمره عالی (Top safety pick+) از مؤسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا برای آکورد شده است.

سیویک و اکورد را دریابید

این خودرو که از موتوری ۱۸۵ اسبی، ۲۴۰۰ سی‌سی و بسیار کم‌مصرف سود می‌برد، از گیربکس cvt سود می‌برد که موجبات یک سواری نرم و بی‌صدا کم‌استهلاک را در مقایسه با رنو تالیسمان، هیونداری سوناتا و پژو ۵۰۸ برای راننده فراهم می‌کند.

منبع: هفت صبح

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها