کد خبر : 25112

مقایسه سه هاچ بک داغ بازار ایران (تصاویر)

مقایسه سه هاچ بک داغ بازار ایران (تصاویر)

در این گزارش به سراغ سه خودروی‌هاچ‌بک حاضر در بازار ایران رفتیم؛ خودروهایی که از چهره‌ای زیبا برخوردار هستند و در کلاس c قرار دارند.

به گزارش خودروتک ، به نقل از دنیای اقتصاد ، بازار خودرو ایران تفاوت‌های فاحشی با بازار دیگر کشورها دارد. در ایران اگر مردم قرار باشد یک خودروی سواری انتخاب کنند ترجیح می‌دهند تا خودرو آنها سدان باشد این مورد در خانواده‌های پر جمعیت بیش از دیگران به چشم می‌خورد.
اما خودروهای‌ هاچ‌بک به دلیل داشتن چهره‌ای زیبا و البته اسپرت از محبوبیت فراوانی در میان جوان‌ها برخوردار بوده و تبدیل به خودرویی برای جوانان شده‌اند.
این در حالی است که‌هاچ‌بک‌های امروزه دیگر همانند گذشته کوچک و کم جا نبوده و فضای زیادی را در اختیار راننده و سر نشینان قرار می‌دهند؛ به خصوص اینکه خودروهای‌هاچ‌بک صندوق بار بزرگ‌تری‌ نسبت به گذشته دارند.
 

 

مزدا -۳

یکی از خودروهایی که در ایران از محبوبیت خاصی برخوردار است، مزدا۳ نام دارد؛ خودرویی زیبا و البته اقتصادی که موتور آن ۱۹۹۹ سی‌سی حجم دارد و قادر به تولید ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت است که در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه ارائه می‌دهد، گشتاور این موتور نیز ۱۸۷ نیوتن‌متر است که در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه به اوج خود می‌رسد مزدا۳ از جعبه دنده ۵سرعته تیپ ترونیک سود می‌برد که عملکرد خوبی دارد و با کمترین تاخیر اقدام به تعویض دنده می‌کند. این خودرو ۱۳۱۰ کیلوگرمی قادر است در مدت زمان ۲/ ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و تا ۲۱۰ کیلومتر نیز سرعت بگیرد. مزدا۳ خودرو کم‌مصرفی‌ است؛ به‌گونه‌ای که در سیکل ترکیبی حدود ۴/ ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند. این خودرو جزو کم استهلاک‌ترین خودروهای بازار است و کیفیت سواری آن نیز بالاست، امکانات خوبی دارد و هندلینگ مناسب از دیگر خصیصه‌های این خودرو است؛ البته ارتفاع کم و برخورد کف این خودرو با زمین را نیز نباید فراموش کرد. مزدا یکی از موفق‌ترین‌هاچ‌بک‌های بازار ایران در این کلاس است؛ خودرویی که صندوق بار آن با نمونه صندوق‌دارش تفاوت چندانی ندارد و‌هاچ‌بک بودن آن سبب نشده تا فضای کمتری را برای بار داشته باشد. از این‌رو انتخاب افراد زیادی نمونه‌هاچ‌بک آن است. مزدا‌۳ هاچ‌بک در نمونه صفر کیلومتر در بازار نیست و تنها می‌توان نمونه‌های کار کرده آن را خریداری کرد. این خودرو در بازار خرید و فروش بسیار موفق است و شیفتگان فراوانی دارد.

هیوندایI۳۰

هیوندای I30 یک‌هاچ‌بک کره‌ای در بازار ایران است که می‌توانست به واسطه داشتن چهره‌ای جذاب موفق باشد، اما به دلیل داشتن قیمتی بالا همچنین امکانات کم نتوانست آن‌طور که باید موفق ظاهر شود. شاید این خودرو جز محدود هیوندایی‌های کم‌اقبال بازار ایران باشد. موتور این خودرو 1975 سی‌سی حجم دارد و قادر است 143 اسب‌بخار قدرت را در 6000 دور بر دقیقه ارائه دهد، همچنین گشتاور تولیدی این موتور 186نیوتن متر در 4600 دور بر دقیقه است. I30 از گیربکس 4سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که عملکرد خوبی نداشته و تعویض دنده‌ها در آن خیلی سریع نیست. به همین دلیل این خودرو از حالت ایستاده تا سرعت 100کیلومتر را در 2/ 11 ثانیه طی می‌کند که آمار خوبی برای خودرویی با چنین حجم موتوری به حساب نمی‌آید. مصرف سوخت این خودرو نیز با توجه به داشتن تاخیر در تعویض دنده‌ها بالاست و در سیکل ترکیبی حدود 9 لیتر در 100 کیلومتر بنزین مصرف می‌کند. i30 در حال حاضر در بازار در نمونه صفر کیلومتر موجود نیست و تنها می‌توان اقدام به خرید نمونه‌های کار کرده آن کرد خودرویی که ظاهر جذاب آن می‌توانست موفقیت آن را تضمین کند اما به هر حال این کره‌ای زیبا یک انتخاب مناسب در بازار دست دوم محسوب می‌شود به خصوص اینکه خودرویی کم‌استهلاک بوده و هزینه نگهداری آن بالا نیست. این در حالی است که در بازار دست دوم کمی سخت به فروش می‌رسد، اما به هر حال افت قیمت خود را داشته و با قیمت‌های مناسب‌تری نیز قابل خرید است. I30 فضایی جادار درون کابین در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد این در حالی است که صندوق بار آن هم خیلی جادار نیست. به هر ترتیب این کره‌ای زیبا می‌تواند یک انتخاب برای افرادی که به دنبال یک خودرو ‌هاچ‌بک کم دردسر هستند، باشد.

 

 

آلفارومئوجولیتا

آلفا رومئو از پیشینه‌ای خوب در کشور ما برخوردار است و با چهره‌ای زیبا و تهاجمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو با موتور ۴/ ۱ لیتری توربو راهی بازار ایران شد خودرویی‌هاچ‌بک با طراحی زیبا به جرأت می‌توان آن را زیبا ترین‌هاچ‌بک بازار لقب داد این خودرو همان‌طور که از ظاهرش بر می‌آید بیشتر قشر جوان را نشانه رفته است و سعی دارد تا این طیف از بازار را به سمت خود بکشد، اما اینکه تا‌کنون چقدر توانسته موفق باشد نیز خود مساله‌ای است که بیشتر به آن می‌پردازیم موتور این ایتالیایی کوچک قادر به تولید ۱۷۰ اسب‌بخار است که می‌توان در این کلاس آن را پر قدرت ترین خودرو دانست اما انتقال قدرت ۱۷۰ اسب‌بخاری در جولیتا توسط جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه اتوماتیک انجام می‌گیرد گیربکسی که قابلیت تعویض دنده از پشت‌فرمان را نیز به راننده می‌دهد قابلیتی که به هرچه اسپرت‌تر بودن راندن کمک می‌کند. حال این قدرت و این گیربکس را در کنار وزن ۱۳۱۰کیلوگرمی جولیتا بگذارید تا بیشتر به شتاب بالای آن‌پی ببرید این خودرو قادر است در مدت زمان ۷/ ۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰کیلومتر برسد البته این اتفاق در تهران کمی غیر ممکن به نظر می‌رسد؛ چراکه در شرایط استاندارد و با بنزین مناسب و با کیفیت می‌توان این اعداد را تجربه کرد. جولیتا قادر است تا ۲۱۸کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد این در حالی است که تنها ۴/ ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین نیاز دارد. جولیتا خودرویی گران قیمت اما ارزنده است خودرویی که در مقایسه با همکلاسانش بسیار گران است و این قیمت بالا در کنار خدمات پس از فروش ضعیف، خرید این خودرو را با تردید مواجه می‌سازد. همین امر سبب شده تا جولیتا در بازار ایران موفق نباشد و کمتر کسی به سمت خرید این خودرو رود. از این‌رو در بازار دست دوم با افت قیمت شدیدی همراه بوده و نتوانسته موفق ظاهر شود. جولیتا بر خلاف دو‌هاچ‌بک دیگر به هیچ وجه کم‌استهلاک نیست و اصطلاحا به‌عنوان خودرویی پر‌هزینه از آن یاد می‌شود اما سوار لذت بخش و متفاوت آن به واقع انکار‌نا‌پذیر است اما همه این موارد در کنار هم جولیتا را به خودرویی متفاوت و البته خاص در بازار ایران بدل کرده است که کمتر کسی به فکر خرید آن می‌افتد اما اگر به دنبال خودرویی زیبا با کیفیت سواری کم‌نظیر هستید حتما جولیتا بخرید اما فراموش نکنید که این خودرو پر هزینه بوده و فروش آن زمان زیادی می‌برد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها