کد خبر : 24630

مقایسه شورولت تراورس و جی ام سی آکادیا

مقایسه شورولت تراورس و جی ام سی آکادیا

شورولت تراورس و GMC آکیدیا اغلب به عنوان دو روی یک سکه تلقی می‌شوند که همانطور که مشخص شد این موضوع کمی غیر عادلانه برداشت شده است.

به گزارش خودروتک ، در گذشته‌ی نه چندان دور این دو خودرو به جز در زمینه‌ی عناصر طراحی ظاهری تفاوت‌های انگشت شماری با یکدیگر داشتند. اما طی چند سال گذشته این موضوع دستخوش تغییر شده است.

این دو خودرو همچنان بر پایه‌ی پلتفرم مشابهی ساخته شده‌ (که استفاده از این پلتفرم در مدل‌های بویوک Enclave و کادیلاک XT5 نیز به چشم می‌خورد) و علاوه بر این از اجزاء مکانیکی مشترکی نیز برخوردار می‌باشند اما این در حالیست که این دو شاسی بلند در تمامی زمینه‌های دیگر و از طراحی داخلی گرفته تا تجهیزات به کار رفته در هر مدل، با یکدیگر متفاوت هستند.

در صورتیکه پیش از این یکی از این دو خودرو و یا هر دوی آن‌ها را داشته‌اید نتایج این مقایسه ممکن است باعث شگفتی شما شود.

هر دو خودرو منعکس کننده‌ی تجربه‌ی گسترده‌ی کمپانی جنرال موتورز در زمینه‌ی ساخت خودرو‌های کراس اور هستند اما با این حال واضح است که یکی از این دو شاسی بلند نسبت به دیگری برتری دارد.

ما با استفاده از اطلاعات امتیاز دهی وبسایت یو اس نیوز اند ورلد ریپورت که بر اساس جدید‌ترین اطلاعات و نقد و بررسی‌های تخصصی به طور مرتب به روز می‌شود، در بخش‌هایی که بیشترین اهمیت را برای خریداران خودرو دارند به مقایسه‌ی این دو شاسی بلند پرداخته‌ایم.

پس ادامه‌ی این مطلب را دنبال کنید تا دریابید کدام خودرو گزینه‌ی بهتری برای شما خواهد بود:

قیمت

برنده: GMC آکیدیا ۲۰۱۹

قیمت مدل آکیدیا کمپانی GMC‌ از ۲۹,۰۰۰ دلار آغاز می‌شود که تقریباً قیمت متوسطی برای این کلاس خودرو محسوب می‌شود.

در سوی دیگر شورولت تراورس با شروع قیمت ۲۹,۹۳۰ دلار قرار دارد که چنانچه در ادامه‌ی این مقایسه خواهید دید برای جبران این ۹۳۰ دلار اضافه امکاناتی بیش از حد کفایت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

با این حال با در نظر گرفتن صرفاً قیمت خرده فروشی GMC آکیدیا برنده‌ی این بخش در نظر گرفته می‌شود.

قابلیت اطمینان

برنده: شورولت تراورس ۲۰۱۹

شورولت تراورس در زمینه‌ی قابلیت اطمینان موفق به کسب امتیاز ۳٫۵ از ۵ شده که این امتیاز کمی بالاتر از حد متوسط در نظر گرفته می‌شود.

این در حالیست که آکیدیا از سوی کمپانی J.D. Power امتیاز پایین‌تر از حد متوسط ۲٫۵ را دریافت کرده است.

کمپانی جنرال موتورز هر دو مدل را به وسیله‌ی یک گارانتی سه ساله یا ۳۶۰۰۰ مایلی و یک گارانتی پیشرانه‌ی پنج ساله یا ۶۰۰۰۰ مایلی پشتیبانی می‌کند.

راحتی صندلی

برنده: شورولت تراورس ۲۰۱۹

این دو شاسی بلند در زمینه‌ی بکارگیری از فضای اتاق دارای رویکرد‌های متفاوتی هستند. مدل پایه‌ی تراورس دارای فضای نشیمن برای هشت سرنشین بوده که این تعداد در مدل پایه‌ی آکیدیا به هفت سرنشین کاهش می‌یابد.

در هر دو مدل وجود صندلی‌های کاپیتانی در ردیف دوم صندلی به چشم می‌خورد که این موضوع ظرفیت سرنشینان را به تعداد یک سرنشین در هر دو مدل کاهش داده است.

در این مورد ترجیح شخصی در طراحی اتاق می‌تواند موثر واقع شود اما دلیل اعطای برتری در این بخش به شورولت تراورس وجود فضای جادار‌تر است که این در حالیست که صندلی‌های بکار رفته در ردیف عقب مدل آکیدیا دارای فضای تنگ و نامناسب می‌باشند ( به دلیل طول کلی کوتاه‌تر در مقایسه با شورولت تراورس).

هر دو خودرو به صورت پیش فرض به همراه روکش پارچه‌ای و همچنین آپشن‌های قابل خریدی همچون سیستم‌های گرمایشی، تهویه، و قابلیت تنظیم به صورت برقی در صندلی‌های ردیف جلو عرضه می‌شوند.

فضای حمل بار

برنده: شورولت تراورس ۲۰۱۹

بار دیگر طول کوتاه‌تر مدل آکیدیا به عنوان فاکتوری تعیین کننده در انتخاب برنده‌ی این بخش ظاهر شده است.

مدل آکیدیا دارای ۱۲٫۸ فوت مکعب فضا در پشت ردیف آخر صندلی‌، ۴۱٫۷ فوت مکعب فضا در صورت خم شدن ردیف آخر، و ۷۹ فوت مکعب فضا در پشت ردیف اول صندلی‌های خود در زمینه‌ی حمل بار می‌باشد.

اما در سوی دیگر مدل تراورس یکی از بزرگ‌ترین فضا‌ها برای حمل بار را در کلاس خود ارائه می‌دهد.

این خودرو از ۲۳ فوت مکعب فضا در صندوق عقب خود، ۵۷٫۸ فوت مکعب فضا در قسمت پشت ردیف دوم صندلی، و ۹۸٫۲ فوت مکعب فضا در پشت ردیف جلوی صندلی‌ها بهره می‌برد.

هر دو خودرو علاوه بر ارائه‌ی آپشن صندوق عقب برقی یا خودکار دارای محفظه‌های ذخیره‌ی بار مخفی و همچنین چندین محفظه‌ی کوچک در سرتاسر اتاق می‌باشند.

کیفیت فضای داخلی

برنده: مساوی

تلاش هر دو خودرو برای ارائه‌ی کیفیت نزدیک به لوکس با قیمت‌های مقرون به صرفه مورد ستایش منتقدین صنعت خودرو سازی قرار گرفته است.

البته در برخی موارد هم تلاش این دو کمپانی چندان موفقیت آمیز ظاهر نشده است. چرا که تعدادی از نقد و بررسی‌ها به این موضوع که طراحی اتاق این دو خودرو می‌توانست منسجم‌تر باشد اشاره کرده‌اند.

اگرچه به طور کلی منتقدین بر سر این موضوع که کیفیت مواد و ساخت اتاق هر دو مدل مناسب است توافق دارند.

هیچ یک از این دو خودرو در این بخش دارای برتری چشمگیری نسبت به دیگری نیستند.

امکانات فضای داخلی

برنده: مساوی

مدل‌های پایه‌ی آکیدیا و تراورس تقریباً به طور یکسان تجهیز شده‌اند.

هر دو خودرو از امکاناتی نظیر سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز به یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، دوربین دید عقب، سیستم کنترل آب و هوا خودکار سه منطقه‌ای، بلوتوث، قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، و یک سیستم هشدار دهنده‌ی صندلی‌های عقب برخوردار هستند.

اما این در حالیست که با انتخاب مدل آکیدیا از استارت دکمه‌ای و با ترجیح مدل تراورس از سوییچ مجاورتی به همراه کنترل‌های صوتی بهره مند خواهید شد.

اما زمانیکه صحبت از امکانات آپشنی مطرح می‌شود نیز این لیست همچنان مشابه به یکدیگر است.

هر دو خودرو امکاناتی مانند دوربین دید پیرامون، سان روف دارای دو پنجره، یک سیستم اطلاعاتی سرگرمی ارتقاء یافته، و لیست وسیعی از سیستم‌های ایمنی فعال را به عنوان آپشن‌های قابل خرید در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

اما تفاوت‌های انگشت شماری نیز در لیست امکانات دلخواه هر دو خودرو به چشم می‌خورد.

به طور مثال مدل آکیدیا دارای یک سیستم اطلاعاتی سرگرمی در پشت صندلی و شورولت تراورس دارای قابلیت شارژ وایرلس دستگاه می‌باشد.

عملکرد این دو شاسی بلند در این بخش بیش از حد نزدیک به هم است و بنابراین انتخاب برنده‌ی این بخش را بر عهده‌ی ترجیحات شخصی می‌گذاریم.

شتاب

برنده: شورولت تراورس ۲۰۱۹

مدل پایه‌ی GMC آکیدیا به همراه یک موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر با توان تولید ۱۹۳ اسب بخار قدرت عرضه می‌شود که این میزان قدرت از طریق یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک شش سرعت به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

این در حالیست که مدل پایه‌ی شورولت تراورس به یک موتور ۳٫۶ لیتری شش سیلندر با خروجی قدرت ۳۱۰ اسب بخار مجهز شده که به یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک نُه سرعت متصل است.

امکان ارتقاء موتور برای خریداران این خودرو وجود دارد اما با وجود ارتقاء موتور، گیربکس شش سرعت اتوماتیک همچنان ثابت خواهد بود.

هر دو موتور عملکرد مناسبی را از خود نشان می‌دهند اما موتور ۳٫۶ لیتری شش سیلندر پرفورمنس برتری را ارائه می‌دهد.

از آنجاییکه این موتور به همراه سیستم انتقال قدرت روان‌تر از تجهیزات پیش فرض در شورولت تراورس محسوب می‌شوند برتری در این بخش به این خودرو تعلق می‌گیرد.

راندمان سوخت

برنده: GMC آکیدیا ۲۰۱۹

GMC‌ آکیدیا تنها به این دلیل که موتور ضعیف‌تر آن مصرف سوخت کمتری نسبت به موتور پایه‌ی تراورس دارد در این بخش به عنوان خودرو برگزیده شده است.

مدل دیفرانسیل جلوی آکیدیا در صورتیکه به یک موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر مجهز شده باشد راندمان سوخت ۲۱ مایل بر گالن در شهر، ۲۶ مایل بر گالن در بزرگراه، و ۲۳ مایل بر گالن را به صورت ترکیبی ارائه می‌دهد.

اما در سوی دیگر مدل پایه‌ی تراورس دارای راندمان سوخت ۱۸ مایل بر گالن در شهر و ۲۷ مایل بر گالن در بزرگراه می‌باشد.

در صورت تجهیز این خودرو به آپشن موتور چهار سیلندر توربو شارژ این ارقام در شهر و بزرگراه به ترتیب به ۲۰ و ۲۶ مایل بر گالن افزایش می‌یابند.

کیفیت سواری

برنده: مساوی

منتقدین متخصص صنعت خودرو سازی بر این باورند که راحتی و کیفیت سواری در هر دو این شاسی بلند‌ها باعث رضایت بیشتر خریداران خواهد شد.

شورولت تراورس و GMC آکیدیا هر دو در جذب سطوح ناهوار جاده‌ای، ثابت ماندن در هنگام عبور از پیچ‌ها، و مانع شدن از ورود صدا و باد به داخل اتاق و ایجاد تجربه‌ای بی سر و صدا و راحت برای سرنشینان، عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارند.

هندلینگ

برنده: مساوی

این دو خودرو بار دیگر در زمینه‌ی هندلینگ نیز بسیار نزدیک به هم عمل می‌کنند.

هر دو خودرو از سیستم‌های هدایتی دقیق و پاسخگویی برخوردار بوده و از سیستم سوسپانسیونی بهره می‌برند که ثابت باقی مانده و چرخش بدنه را به حداقل می‌رساند.

هر دو مدل به صورت پیش فرض به همراه سیستم رانندگی دیفرانسیل جلو عرضه شده و علاوه بر این سیستم رانندگی دو دیفرانسیل را نیز به عنوان آپشن در اختیار مالکین خود قرار می‌دهند.

ایمنی

برنده: غیر قاطع

ورژن دیفرانسیل جلو GMC آکیدیا ۲۰۱۹ به طور کلی از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) موفق به کسب امتیاز چهار از پنج ستاره شده است.

این خودرو علاوه بر این بالاترین امتیاز موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) در هر شش آزمایش تصادف این موسسه را نیز به خود اختصاص داده است.

از طرفی شورولت تراورس ۲۰۱۹ موفق به کسب امتیاز کلی پنج از پنج از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها شده است.

اما از آنجاییکه این خودرو هنوز توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها مورد آزمایش قرار نگرفته، فاقد امتیاز ایمنی کلی این موسسه است.

هر دو خودرو به همراه امکانات ایمنی همچون دوربین دید عقب، سیستم یاد آور در صندلی‌های عقب، و سیستم راننده‌ی نوجوان یا Teen Driver که به والدین امکان قرار دادن محدودیت‌هایی در میزان سرعت خودرو و یا درجه صدای سیستم صوتی را می‌دهد، روانه‌ی بازار می‌شوند.

امکاناتی نظیر دوربین دید پیرامون، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری در قسمت جلوی خودرو، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، و سنسور‌های پارک به عنوان آپشن‌های قابل خرید در اختیار مشتریان هر دو خودرو قرار خواهند گرفت.

برنده …

شورولت تراورس ۲۰۱۹

GMC آکیدیا در این مقایسه شاید موفق به کسب امتیازاتی در زمینه‌ی قیمت و راندمان سوخت شده باشد اگرچه علت برتری این خودرو در بخش راندمان سوخت موتور پایه‌ی کوچک‌تر آن می‌باشد.

و اگر بخواهیم منصف باشیم در این مقایسه شاهد نتایج غیر قاطع و همچنین چندین مساوی نیز بودیم.

اما با این حال شورولت تراورس به وضوح در زمینه‌های مهمی از جمله عملکرد موتور، راحتی سرنشینان، و کارایی، پیروز این رقابت ظاهر شد.

اگرچه شورولت تراورس کمی بیشتر از مدل آکیدیا قیمت گذاری شده اما این خودرو به طور کلی خودرو ارزشمند‌تری به شمار رفته و بهترین گزینه برای اکثر مشتریان محسوب خواهد شد.

منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها