کد خبر : 22188

عملکرد خیره کننده دوج چلنجر هنسی روی تست داینو (فیلم)

عملکرد خیره کننده دوج چلنجر هنسی روی تست داینو (فیلم)

آنطور که پیداست شرکت تیونینگ هنسی علاقه بسیار زیادی به دیمون دارد. این خودرو از موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری خود، 840 اسب بخار قدرت می گیرد که به واسطه همین قدرت به یکی از سریعترین خودروهای تولید کارخانه جهان در شتاب 400 متر تبدیل شده است.

به گزارش خودروتک ، با این حال شرکت تیونینگ هنسی به این حجم از قدرت نیز راضی نشده و خودروی مذکور را قوی تر کرده است. هنسی برای دیمون دو پکیج را به خریداران این خودرو ارائه می دهد. اولین پکیج که HPE1000 نام دارد همانطور که از اسمش پیداست توان تولید 1000 اسب بخار را داشته و پکیج دومی نیز با نام HPE1200 توان تولید 1200 اسب بخار را دارد.

دیمون

 

طبق تست DYNO پکیج 1200 اسب بخاری 1013 اسب بخار را به چرخ ها منتقل می کند. علت افت قدرت نیز سیستم انتقال قدرت این خودرو است که 16 درصد هدر رفت انرژی دارد. اطلاعات دقیقی درباره این که هنسی چه کار هایی برای رسیدن به این قدرت انجام داده است در دسترس نیست اما انتظار می رود عمده کار بر روی سیستم سوپرشارژ، سیستم اگزوز، مبدل کاتالیزور و سوخت رسانی انجام شده باشد.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط هنسی پکیج HPE100 توانسته است 400 متر را در عرض 9.14 ثانیه طی کند که با توجه به افت قدرت 16 درصدی 880 اسب بخار بر چرخ ها منتقل می شود ، مسلما HPE1200 رکورد سریعتری از خود به جا می گذارد.

هنگامی که دیمون روی DYNO قرار می گیرد صدای ترسناکی از خود تولید می کند که نشان از قدرت عظیم این خودرو است. همانطور که در ویدئوی مذکور پیداست در هنگام تخت گاز رفتن گشتاور تولیدی تمایل دارد از چرخ های عقب بیرون بزنند که البته همان قدر که این صحنه جذاب است خطرناک نیز هست.

هنسی تجربه زیادی در زمینه تیونینگ خودرو های مختلف دارد و این افت قدرت 16 درصدی نیز نشان از کار و زحمت فراوان مهندسین این شرکت برای انتقال قدرت به چرخ ها بوده است در واقع این پکیج ها برگ برنده خریداران دیمون های تیونینگ شده این شرکت در مقابل دیگر خودروهای سریع حاضر در پیست های درگ است.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها